Με το νέο Q7, η Audi βάζει καινούρια πρότυπα στην κατηγορία των premium SUV. Με μείον 325 κιλά και χαμηλό κέντρο βάρους, το νέο Q7 αποδεικνύεται εξαιρετικά ευέλικτο και σταθερό. Την ίδια στιγμή, είναι το πιο ευρύχωρο στην κατηγορία του και παρόλο που οι εξωτερικές διαστάσεις του έχουν μικρύνει, προσφέρει μεγαλύτερους εσωτερικούς χώρους για τους επιβάτες και τις αποσκευές τους, σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο. Τα καινοτόμα συστήματα υποστήριξης, ενημέρωσης και ψυχαγωγίας το τοποθετούν στην κορυφή της κατηγορίας των SUV, ενώ οι αποδοτικοί κινητήρες καταναλώνουν, κατά μέσο όρο, 26% λιγότερα καύσιμα.
Με μειωμένου βάρους αμάξωμα πολλαπλών υλικών και εντελώς νέο σασί καταφέρνει να προσφέρει υψηλού επιπέδου άνεση και ταυτόχρονα τη χαρακτηριστική απόδοση ενός σπορ Audi, παρά το ότι, οι εκπομπές CO2 είναι εξαιρετικά χαμηλές. Ο συνδυασμός χάλυβα θερμής εξέλασης υπέρ-υψηλής αντοχής για τον κλωβό ασφαλείας των επιβατών και χυτών τμημάτων, προφίλ και πανέλ αλουμινίου για το ρύγχος, την «ουρά» και τα διάφορα επιμέρους στοιχεία του αμαξώματος, επέτρεψαν τον περιορισμό του βάρους στα μόλις 1.995 κιλά. Έτσι, το νέο Audi Q7 ζυγίζει έως 325 κιλά λιγότερο από το προηγούμενο μοντέλο και είναι το ελαφρύτερο στην κατηγορία του.
Με μήκος που ξεπερνά τα πέντε μέτρα (5,05 μ), πλάτος που αγγίζει τα δύο (1,97 μ) και ύψος 1,74 μ, το νέο Q7 διαθέτει άφθονους χώρους και προσφέρεται σε 5θέσιες, ή 7θέσιες εκδόσεις.
Οι κινητήρες, προδιαγραφών EURO 6, προσφέρουν κορυφαίες επιδόσεις, με σύστημα μετάδοσης της κίνησης στους τέσσερις τροχούς. Τα 0-100 χλμ / ώρα έρχονται σε μόλις 6,1’’ με τον βενζινοκινητήρα 3.0 TFSI ισχύος 333 ίππων και σε 6,3’’ για τον 3.0 TDI ισχύος 272 ίππων. Αξίζει να σημειωθεί ότι, ο V6 diesel καταναλώνει κατά μέσο όρο μόνο 5,7 λίτρα καυσίμου ανά 100 χιλιόμετρα, κάτι που αντιστοιχεί σε 149 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο. Οι μηχανικοί της Audi έχουν μειώσει την κατανάλωση καυσίμου του Q7 από 23% (TDI) έως 28% (TFSI).
Το Audi Q7 θέτει επίσης νέα πρότυπα σε σχέση με τον τρόπο χειρισμού του αυτοκινήτου, την ψυχαγωγία και ενημέρωση (infotainment), τη συνδεσιμότητα και τα συστήματα υποστήριξης του οδηγού. Η δεύτερη γενιά της πλατφόρμας modular infotainment είναι εδώ, όπως εδώ, στο νέο Q7, βρίσκεται και το εικονικό πιλοτήριο (cockpit) της Audi. Η νέα μονάδα ελέγχου MMI με μεγάλη οθόνη αφής κάνει πολύ απλό το χειρισμό των διαφόρων συστημάτων του αυτοκινήτου. Άλλες καινοτομίες είναι, οι διευρυμένες υπηρεσίες από το Audi connect, η ταμπλέτα της Audi για τους επιβάτες των πίσω καθισμάτων και τα δύο 3D ηχοσυστήματα. Η ενσωμάτωση smartphone με Google Android Auto και Apple CarPlay είναι επίσης κάτι καινούριο.
Ιδιαίτερο χαρακτηριστικό αποτελεί η ολοκληρωμένη σειρά νέων συστημάτων υποστήριξης οδηγού, συμπεριλαμβανομένου του προσαρμοζόμενου αυτόματου πιλότου (adaptive cruise control) με υποστήριξη κυκλοφοριακής συμφόρησης, κάτι που κανένα άλλο όχημα παραγωγής στον κόσμο, δεν προσφέρει αυτή τη στιγμή.
Το Audi Q7 e-tron quattro, που θα κάνει την εμφάνισή του λίγο αργότερα, είναι το πρώτο plug in υβριδικό, από την Audi, με κινητήρα ντίζελ. Εντυπωσιάζει από την πρώτη στιγμή με 373 ίππους και τα 71,36 χγρ ροπής που αποδίδει η μονάδα παραγωγής ισχύος που διαθέτει.
Είναι το πρώτο στον κόσμο plug-in υβριδικό diesel με κίνηση σε όλους τους τροχούς «quattro», στην κατηγορία των premium SUV και καταναλώνει στον τυποποιημένο κύκλο δοκιμών NEDC μόλις 1,7 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, κάτι που αντιστοιχεί σε λιγότερο από 50 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο.
Σημειώνουμε τέλος ότι, με πλήρως φορτισμένη μπαταρία το υβριδικό Q7 μπορεί να κινηθεί αποκλειστικά με τον ηλεκτροκινητήρα του για μια απόσταση 56 χιλιομέτρων.