Το πρώτο βήμα για τη συμμετοχή στο «αύριο» του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι της FIA ολοκληρώθηκε την Κυριακή 12 Δεκεμβρίου 2021, με την ανάδειξη των δύο ταχύτερων νέων Ελλήνων οδηγών οι οποίοι θα εκπροσωπήσουν την χώρα στο θεσμό ανάδειξης ταλέντων «Rally Star» της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου.
Η Ελλάδα ενισχύει περαιτέρω τη θέση της στο χώρο του διεθνούς μηχανοκίνητου αθλητισμού, με την ένταξή της στο θεσμό «Rally Star» της FIA, ενός θεσμού μέσω του οποίου «ανιχνεύονται» τα ταλέντα που θα αποτελέσουν την επόμενη γενιά των κορυφαίων οδηγών του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι.
Στο πλαίσιο του θεσμού, οι κατά τόπους Ομοσπονδίες διοργανώνουν σε εθνικό επίπεδο σχετικές εκδηλώσεις, από τις οποίες προκύπτουν οι οδηγοί που περνούν στην επόμενη φάση. Όσοι προκρίνονται, αξιολογούνται πλέον από τη FIA, με στόχο-έπαθλο τη συμμετοχή τους στο Πρωτάθλημα Junior WRC του 2023, πίσω από το τιμόνι ενός M-Sport Ford Fiesta Rally 3.
Σύμφωνα με την Προκήρυξη του διαγωνισμού, που συνδιοργάνωσε στον περιβάλλοντα χώρο του ΟΑΚΑ η Ομοσπονδία Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Ελλάδας με το Ολυμπιακό Αθλητικό Κέντρο Αθηνών «Σπύρος Λούης», με την υποστήριξη του Υφυπουργείου Αθλητισμού, τριάντα οδηγοί ηλικίας μεταξύ 18-26 ετών διαγωνίστηκαν σε Slalom Challenge, με τον ταχύτερο άντρα και την ταχύτερη γυναίκα να παίρνουν το εισιτήριο για τον Τελικό της Ευρώπης, που θα διεξαχθεί στη Γερμανία στο τέλος Ιανουαρίου.
Οι μεγάλοι νικητές είναι η 21 ετών Μαριαλένα Παυλή από την Αθήνα, αθλήτρια του Σωματείου ΕΛ.Λ.Α.Δ.Α., και ο 23χρονος Γρηγόρης Εμμανουήλ από το Βελβεντό, του Σωματείου ΣΜΑΒ, που θα κληθούν να αντιμετωπίσουν τους αντίστοιχα επικρατέστερους των υπολοίπων ευρωπαϊκών χωρών-μελών της FIA που συμμετέχουν στο θεσμό. Αν εξασφαλίσουν την «ευρωπαϊκή» πρόκριση, σειρά θα έχει η αναμέτρησή τους με τους νικητές των υπολοίπων ηπείρων.
Η προσπάθεια όλων των αγωνιζόμενων ήταν εξαιρετική και υψηλού επίπεδου. Στο Slalom Challenge, τη δεύτερη θέση κατέκτησε ο Παναγιώτης Νικολόπουλος και την τρίτη ο Γιώργος Μαυραγάνης. Σε κάθε περίπτωση, η νίκη, η συμμετοχή, ακόμα και η επαφή με μια τόσο μεγάλη διαδικασία, αποτελεί μια εμπειρία που ελάχιστοι οδηγοί μπορούν να ζήσουν στην αγωνιστική τους καριέρα, αλλά και ταυτόχρονα το όραμα της FIA για ένα υγιές αγωνιστικό μέλλον, που εν προκειμένω συνδυάζεται και με το χαμηλότερο δυνατό κόστος για τους αγωνιζόμενους, καθώς τα έξοδα συμμετοχής για τους νικητές καλύπτονται από τη FIA, τους χορηγούς του θεσμού και τις κατά τόπους Ομοσπονδίες.
Νίκος Τσάδαρης