Τον Οκτώβριο, στην έκθεση Παρισιού, η Opel θα παρουσιάσει για πρώτη φορά τα Insignia και Zafira Tourer με το καινούργιο 2λιτρο μοτέρ πετρελαίου, το οποίο εντάσσεται στην «οικογένεια» της μηχανικών συνόλων νέας γενιάς της εταιρείας. Το εμπορικό ντεμπούτο των δύο μοντέλων με το εν λόγω μοτέρ θα γίνει από τη νέα χρονιά.
Αντικαθιστά τον παλαιότερο 2.0 CDTi των 163 ίππων και 350 Nm, ο οποίος αποτελεί την κορυφαία επιλογή πετρελαίου στην παλέτα των εν λόγω μοντέλων. Το νέο μοτέρ είναι αντιρρυπαντικών προδιαγραφών Euro 6, ενώ η ισχύς του έχει ανέβει σε σχέση με το σύνολο που αντικαθιστά κατά 5%, με την ροπή του να είναι αυξημένη κατά 14%. Πιο συγκεκριμένα, αποδίδει 170 ίππους στις 3.750 σ.α.λ. (85 ίπποί/λίτρο), ενώ η μέγιστη ροπή των 400 Nm επιτυγχάνεται στις 1.750-2.500 σ.α.λ.
Η Opel, χωρίς να ανακοινώνει προς το παρόν τα σχετικά νούμερα, «υπόσχεται» πως το νέο 2.0 CDTi θα έχει χαμηλότερα επίπεδα κατανάλωσης πετρελαίου και εκπομπών CO2 από το παλιό. Ενδεικτικά αναφέρουμε, πως το εικονιζόμενο Insignia 2.0 CDTi 163 PS έχει κατανάλωση 5,3 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 140 γρ./χλμ., δύο τιμές που θα πέσουν από τη μετάβαση από την Euro 5 στην Euro 6 «εποχή».
Η γερμανική εταιρεία ισχυρίζεται πως το νέο της μοτέρ είναι και εντυπωσιακά «βελούδινο» σε λειτουργία, με τα επίπεδα θορύβου του να έχουν πέσει κατά 5 dB. Χαμηλά θα είναι και τα οξείδια του αζώτου (NOx), χάρη στο σύστημα BlueInjection Selective Catalytic Reduction.
Η μεταβλητής γεωμετρίας τουρμπίνα (VGT) του, προσφέρει 20% γρηγορότερη απόκριση υπερπλήρωσης, ενώ το σύστημα επανακυκλοφορίας των καυσαερίων (EGR), συμβάλει στην περεταίρω μείωση των επιβλαβών ρύπων. Η αλουμινένια κυλινδροκεφαλή είναι νέας σχεδίασης, ενώ και η ράβδος εξισορρόπησης είναι φτιαγμένη από το ίδιο υλικό.
Το νέο μοτέρ θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο του Kaiserslautern της Γερμανίας και αποτελεί μέρος της επένδυσης των 4 δισ. ευρώ της Opel, προκειμένου να κατασκευάσει 23 νέα μοντέλα και 13 καινούργιους κινητήρες.
Πηγή: autotriti.gr