Την απόφασή της να αποσυρθεί από το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 ως προμηθευτής κινητήρων στο τέλος της σεζόν του 2021 ανακοίνωσε την Παρασκευή (02/10) η Honda. Κάτι που είχε κάνει και στο παρελθόν, αλλά τελικά επανήλθε στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Το 2015, το ιαπωνικό εργοστάσιο επανήλθε στον σπορ, με στόχο να κερδίσει, χρησιμοποιώντας τις δικές της τεχνολογίες διαχείρισης ενέργειας. Αρχικά, αντιμετώπισε ορισμένες δυσκολίες. Ωστόσο, αποδεικνύοντας τη συλλογική ισχύ του «All Honda», συμπεριλαμβανομένης της χρήσης των τεχνολογιών κινητήρων αεροσκαφών, αποδείχθηκε εξαιρετικά ανταγωνιστική.
Επιπλέον, ως αποτέλεσμα της ανάπτυξης που πέτυχε μαζί με τη Red Bull Racing και τη Scuderia Alpha Tauri μέσα από μια ισχυρή συνεργασία της με τις δύο ομάδες, η Honda κατάφερε να επιτύχει τον στόχο της να κερδίσει νίκες -τρεις την περασμένη σεζόν και δύο έως τώρα στο παγκόσμιο πρωτάθλημα του 2020.
Εν τω μεταξύ, σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρείας, η αυτοκινητοβιομηχανία υφίσταται μια περίοδο μεγάλου μετασχηματισμού. Έτσι, αποφάσισε να αγωνιστεί για την «επίτευξη της ουδετερότητας άνθρακα έως το 2050». Αυτός ο στόχος θα επιτευχθεί ως μέρος των περιβαλλοντικών πρωτοβουλιών του ιαπωνικού εργοστασίου που αποτελεί μία από τις κορυφαίες προτεραιότητες της εταιρείας ως κατασκευαστής στον τομέα της σύγχρονης κινητικότητας.
Προς τον σκοπό αυτό και σύμφωνα με το Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, η Honda πρέπει να διοχετεύσει τους εταιρικούς της πόρους σε έρευνα και ανάπτυξη στους τομείς των μελλοντικών τεχνολογιών στις μονάδες ισχύος και ενέργειας, συμπεριλαμβανομένων των τεχνολογιών κυψελών καυσίμου (FCV) και μπαταριών EV (BEV), οι οποίες θα αποτελέσουν τον πυρήνα για τεχνολογίες απαλλαγμένες από εκπομπές άνθρακα.
Η εταιρεία τώρα θα διαθέσει τις τεχνολογίες διαχείρισης ενέργειας και καυσίμων, καθώς και τις γνώσεις που έχει συγκεντρώσει μέσω των δραστηριοτήτων της στην F1, σε αυτόν τον τομέα μονάδων ισχύος και ενεργειακών τεχνολογιών και θα αναλάβει πρωτοβουλίες εστιάζοντας παράλληλα στη μετάβαση σε ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα.
Με αυτά τα δεδομένα, η Honda αποφάσισε να ολοκληρώσει τη συμμετοχή της στη Formula 1 στο τέλος του επόμενου έτους.
«Η Honda θα συνεχίσει να δουλεύει μαζί με τη Red Bull και την Alpha Tauri, δίνοντας τα μέγιστα για να επιτευχθούν νίκες και επιτυχίες, μέχρι και το τέλος του 2021», ήταν το σχόλιο του εργοστασίου. O Κρίστιαν Χόρνερ, επικεφαλής της αγωνιστικής ομάδας της Red Bull στη Formula 1, είπε: «Σαν γκρουπ, αυτήν τη στιγμή ψάχνουμε να βρούμε την πιο αξιόπιστη μονάδα ισχύος στην αγορά για να χρησιμοποιήσουμε από το 2022 και μετά».