Η Yokohama, σε συνεργασία με τη Ιαπωνική Διαστημική Υπηρεσία JAXA, επιτυγχάνει την πρώτη, ακουστική προσομοίωση ελαστικού σε κύλιση.
Το ερευνητικό τμήμα της ιαπωνικής εταιρίας ελαστικών σε συνεργασία με μια ομάδα ερευνητών στο Ινστιτούτο Διαστημικής και Αστροναυτικής Επιστήμης (ISAS), της Ιαπωνικής Διαστημικής Υπηρεσίας (JAXA), κατάφερε να πραγματοποιήσει την πρώτη προσομοίωση στον κόσμο που πλησιάζει σε πραγματική κλίμακα τις αναταράξεις ενός ελαστικού με κύλιση πάνω στην επιφάνεια του οδοστρώματος, καθώς και τα ακουστικά κύματα (θόρυβος) που παράγονται από τη διαδικασία αυτή.
Η υλοποίηση ενός τέτοιου είδους προσομοίωσης, επιτρέπει την ακριβή μέτρηση των ακουστικών κυμάτων και διευρύνει τις δυνατότητες για νέες τεχνολογικές καινοτομίες, που θα μπορούσαν να οδηγήσουν στη μείωση του θορύβου κύλισης και τη βελτίωση της αεροδυναμικής απόδοσης των ελαστικών.
Οι συμβατικές υπολογιστικές μέθοδοι έχουν περιορισμένη ακρίβεια μέτρησης στην περιοχή του σημείου επαφής του ελαστικού με το οδόστρωμα.
Η παραπάνω κοινή ερευνητική ομάδα, κατάφερε να αυξήσει την ακρίβεια αυτών των υπολογισμών με τη χρήση ενός υπέρ υπολογιστή, καθώς και με μια υπολογιστική μέθοδο υψηλής ανάλυσης που αναπτύχθηκε από ερευνητές στο ISAS/JAXA, για χρήση σε ερευνητικά προγράμματα αεροδιαστημικής.
Με την απευθείας προσομοίωση ενός συγκεκριμένου μοντέλου ελαστικού, η κοινή ερευνητική ομάδα ήταν σε θέση να υπολογίσει σε πραγματική κλίμακα, τόσο το πεδίο ροής του αέρα γύρω από ένα ελαστικό σε κύλιση, όσο και το ακουστικό του πεδίο.
Ως αποτέλεσμα των παραπάνω, οι ερευνητές ήταν σε θέση να αποδείξουν για πρώτη φορά, ότι ο θόρυβος από τα ελαστικά, δεν προκαλείται μόνο από τη δομή των αναταράξεων ενός ελαστικού σε κύλιση, αλλά επίσης και από τις συμπιεσμένες δομές της ροής στο εμπρόσθιο μέρος του, που προκαλούνται από την κυκλοφορία του αέρα, γύρω από αυτόν.
Τα τελευταία χρόνια, η Υokohama έχει δραστηριοποιηθεί στην ανάπτυξη μιας νέας γενιάς περιβαλλοντικών τεχνολογιών, με τη χρήση διαφόρων καινοτομιών όπως η αεροδυναμική τεχνική προσομοίωσης που επιτρέπει την προσομοίωση της ροής του αέρα γύρω από τα ελαστικά, κάτω από συνθήκες πραγματικής χρήσης και η μείωση της αεροδυναμικής αντίστασης σε ένα όχημα, μέσω του ενδεδειγμένου ελέγχου της ροής του αέρα στο ελαστικό.