Η Uber και η Hyundai Motor Company ανακοίνωσαν μια νέα συνεργασία για την ανάπτυξη Uber Air Taxis σε ένα μελλοντικό δίκτυο εναέριας κυκλοφορίας παρουσιάζοντας μια νέα φιλοσοφία ιπτάμενων οχημάτων πλήρους κλίμακας στο Consumer Electronics Show (CES) στο Λας Βέγκας. Η Κορεάτικη μάρκα είναι η πρώτη εταιρεία αυτοκινήτων που εντάσσεται στην πρωτοβουλία της Uber Elevate, διαθέτοντας την ικανότητα κατασκευής οχήματος σε φυσική κλίμακα και το ιστορικό μαζικής παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων.
Η ιδέα του οχήματος Hyundai δημιουργήθηκε μέσω της διαδικασίας ανοιχτής σχεδίασης της Uber, μιας προσέγγισης εμπνευσμένης από τη NASA, η οποία εκκινεί την καινοτομία με τη δημοσίευση των σχεδιαστικών προτύπων των οχημάτων, ώστε εξειδικευμένες ενδιαφερόμενες εταιρείες να προχωρήσουν στην ανάπτυξη δικών τους σχεδίων και τεχνολογιών.
Η Hyundai στα πλαίσια της νέας συνεργασίας, θα αναπτύξει και θα κατασκευάσει τα ιπτάμενα οχήματα και η Uber θα παρέχει υπηρεσίες υποστήριξης/υποδομών, συνδέσεις με τις επίγειες μεταφορές και διασυνδέσεις με πελάτες μέσω ενός δικτύου εναέριας κυκλοφορίας. Και τα δύο μέρη συνεργάζονται στον τομέα υποστήριξης των υποδομών απογείωσης και προσγείωσης για αυτή τη νέα κατηγορία οχημάτων.
Η Κορεάτικη εταιρία συνεργάστηκε με την Uber Elevate για την ανάπτυξη ενός PAV (Personal Air Vehicle) μοντέλου S-A1, το οποίο χρησιμοποιεί καινοτόμες σχεδιαστικές μεθόδους για τη βελτιστοποίηση των ιπτάμενων οχημάτων κάθετης απογείωσης και προσγείωσης (eVTOL) για εναέρια χρήση. Τα S-A1 θα έχουν ως βάση ειδικά κέντρα (Hubs) από και προς τα οποία η πρόσβαση θα εξασφαλίζεται με αυτόνομα οχήματα.
Ως αποτέλεσμα, το μοντέλο S-A1 της Hyundai που παρουσιάστηκε στο CES διαθέτει τα κάτωθι χαρακτηριστικά:
- Είναι σχεδιασμένο για να αναπτύσσει ταχύτητα έως 290 μίλια / ώρα, να ταξιδεύει σε υψόμετρο περίπου 300-260 ποδιών (300 – 600 mt) πάνω από το έδαφος και να έχει διάρκεια πτήσης μέχρι 60 μίλια (100 χλμ.).
- Το όχημα θα είναι 100% ηλεκτρικό και κατά τη διάρκεια των ωρών αιχμής θα απαιτεί περίπου πέντε έως επτά λεπτά για επαναφόρτιση.
- Το ηλεκτρικό ιπτάμενο όχημα χρησιμοποιεί κατανεμημένη ηλεκτρική προώθηση, τροφοδοτώντας πολλαπλούς ρότορες και έλικες γύρω από το σκελετό του οχήματος αυξάνοντας την ασφάλεια και μειώνοντας κάθε πιθανότητα βλάβης. Έχοντας αρκετούς μικρότερους ρότορες μειώνει επίσης το θόρυβο σε σχέση με το μεγάλο ρότορα των ελικοπτέρων με κινητήρες καύσης, γεγονός πολύ σημαντικό για τις πόλεις.
- Το μοντέλο έχει σχεδιαστεί για να απογειώνεται και να προσγειώνεται στη γη κατακόρυφα.
- Το όχημα θα διαθέτει πιλότο αρχικά, αλλά με την πάροδο του χρόνου θα γίνει αυτόνομο.
- Η καμπίνα έχει σχεδιαστεί με τέσσερα καθίσματα για τους επιβάτες, επιτρέποντάς στους να επιβιβάζονται / αποβιβάζονται εύκολα διαθέτοντας αρκετό χώρο για μια προσωπική τσάντα ή σακίδιο πλάτης.
Νίκος Τσάδαρης