Ήταν η χρονιά που ο άνθρωπος περπάτησε για πρώτη φορά στη Σελήνη. Τότε πραγματοποιήθηκε και το θρυλικό φεστιβάλ του Woodstock, ενώ την ίδια περίοδο τα πρώτα Boeing 747 πέταξαν στους ουρανούς. Την ίδια ακριβώς χρονιά, πριν από μισό αιώνα, το Ford Capri κυκλοφόρησε για πρώτη φορά στους δρόμους της Ευρώπης.
Όταν λανσαρίστηκε το 1969, το Ford Capri διαφημίστηκε ως «το αυτοκίνητο που πάντα υπόσχεσαι στον εαυτό σου» και πάνω από 1,8 εκατομμύρια άνθρωποι κατάφεραν να εκπληρώσουν αυτή την υπόσχεση. Λόγω της αυξημένης ζήτησης, το εργοστάσιο της Ford στην Κολωνία της Γερμανίας, κατασκεύασε τα επόμενα 17 χρόνια, μέχρι και το 1986, αντίτυπα του μοντέλου που εκπροσωπούσαν τρεις διαφορετικές γενιές. Από τότε αμέτρητοι οδηγοί συνέχισαν να αγοράσουν, να οδηγούν, αλλά πρωτίστως να απολαμβάνουν, ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα σπορ αυτοκίνητα της Ευρώπης.
Ένα νέο βίντεο που σηματοδοτεί τα 50ά γενέθλια του αυτοκινήτου παρουσιάζει ένα σπάνιο RS2600 Capri σε ένα νοσταλγικό ταξίδι: από τη γενέτειρά του μέχρι τα δάση των γειτονικών βουνών Eifel (όπου δοκιμάστηκε διεξοδικά πριν το λανσάρισμα) και στη συνέχεια στην εμβληματική πίστα του Spa, στο Βέλγιο και του Zandvoort, στην Ολλανδία, όπου τα Capri πανηγύρισαν αναρίθμητες νίκες.
«Το Capri ήταν το αυτοκίνητο που έδωσε στον καθημερινό άνθρωπο τη δυνατότητα να ζήσει το όνειρό του» δήλωσε ο Steve Sutcliffe, ο δημοσιογράφος που οδήγησε το κλασικό μοντέλο της Ford σε ένα ταξίδι στον παρελθόν. «Σε έκανε να νιώθεις όμορφα πίσω από το τιμόνι, κάτι που εξακολουθεί να συμβαίνει ακόμα και σήμερα. Στην ουσία, ήταν η γνήσια απόλαυση που βιώνεις όταν οδηγείς κάτι διαφορετικό.»
Το Capri που πρωταγωνιστεί στο βίντεο, το οποίο προέρχεται από την ιστορική συλλογή της Ford, εφοδιάζεται με V6 κινητήρα και διήνυσε πάνω από 700 χλμ. κατά τη διάρκεια των έξι ημερών που διήρκησαν τα γυρίσματα, συμπεριλαμβανομένων και κάποιων γύρων στην πίστα του Zandvoort. Το αυτοκίνητο, ηλικίας 47 ετών, θα μείνει αξέχαστο!
«Έχω ερωτευθεί σφόδρα αυτό το αυτοκίνητο, κυριολεκτικά μου έκλεψε την καρδιά» δήλωσε ο Sutcliffe, αφήνοντας να εννοηθεί ότι το Capri μπορεί να είναι άκρως επιθυμητό ακόμα και σήμερα.
Νίκος Τσάδαρης