Το νέο Audi S8 συνδυάζει κορυφαία πολυτέλεια με δυναμικό σπορ στιλ, ενώ ταυτόχρονα αποτελεί σημείο αναφοράς για το Vorsprung durch Technik με τα καινοτόμα συστήματα ανάρτησής του.
Ο V8 bi-turbo βενζινοκινητήρας 4.0 TFSI αποδίδει 571 ίππους και μέγιστη ροπή 800 Nm, ενώ εξοπλίζεται με την υβριδική τεχνολογία MHEV για καλύτερη απόδοση της ισχύος.
Η προγνωστική ενεργή ανάρτηση, η ενεργητική τετραδιεύθυνση και η μετάδοση quattro με στάνταρ το σπορ διαφορικό εξασφαλίζουν εξαιρετικά δυναμικά χαρακτηριστικά. Το νέο Audi S8 χρησιμοποιεί συγκεκριμένα σχεδιαστικά στοιχεία για να εκφράσει με απόλυτη ακρίβεια τον σπορ χαρακτήρα του υπερπολυτελούς σεντάν.
Κινητήρας
Χάρη στην υβριδική τεχνολογία, ο V8 του S8 με τους δύο υπερσυμπιεστές προσφέρει απόλυτα γραμμική απόδοση των 571 ίππων και της ροπής των 800 Nm, καθώς και την άμεση διαθεσιμότητά τους ανά πάσα στιγμή. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα. Ειδικοί σύνδεσμοι στον αλουμινένιο στροφαλοθάλαμο ελαχιστοποιούν τις τριβές για εξαιρετικά ομαλή λειτουργία, ενώ τα αυτόματα ενεργοποιημένα κλαπέτα στο σύστημα εξαγωγής/εξάτμισης συνθέτουν έναν μοναδικό, εντυπωσιακό ήχο.
Κάθε στιγμή στο Audi S8 συνδυάζεται με υψηλή άνεση και απόδοση.
Το υβριδικό σύστημα (MHEV) συνδράμει διαρκώς στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου, ενώ η μίζα/γεννήτρια με ιμάντα, με την πρόσθετη μπαταρίας ιόντων λιθίου σε δίκτυο 48 V, επιτρέπουν σε συνθήκες χαμηλού φορτίου ή στο ελεύθερο ρολάρισμα, την προσωρινή απενεργοποίηση του κινητήρα και την επέκταση της αυτονομίας.
Στην καθημερινή οδήγηση η εξοικονόμηση καυσίμου φτάνει μέχρι και τα 0,8 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Το σύστημα προσωρινής απενεργοποίησης κυλίνδρων (cylinder on demand) λειτουργεί σε συνθήκες χαμηλού φορτίου προσφέροντας περαιτέρω μείωση της κατανάλωσης. Το σύστημα ήχου του αυτοκινήτου διαθέτει ενεργή ακύρωση θορύβου για την εξάλειψη του από την καμπίνα, διασφαλίζοντας απόλυτη άνεση.
Ενεργή ανάρτηση, τετραδιεύθυνση και quattro
Ο μοναδικός συνδυασμός των καινοτόμων συστημάτων ανάρτησης επιτρέπει στη ναυαρχίδα της Audi να προσφέρει τα επίπεδα άνεσης ενός κορυφαίου σεντάν με τις συγκινήσεις ενός σπορ αυτοκινήτου. Το νέο S8 έρχεται στάνταρ με την προγνωστική ενεργή ανάρτηση. Αυτό το high-tech σύστημα, το οποίο λειτουργεί σε συνδυασμό με την ενεργή αερανάρτηση, μπορεί να ανυψώσει ή να κατεβάσει ανεξάρτητα κάθε τροχό, μέσω ηλεκτρομηχανικών μηχανισμών. Με αυτό τον τρόπο και για πρώτη φορά είναι εφικτός ο ενεργός έλεγχος του αυτοκινήτου σε οποιεσδήποτε συνθήκες οδήγησης, με αποτέλεσμα να μειώνονται σημαντικά οι κλίσεις κατά την επιτάχυνση ή την επιβράδυνση.
Η εμπρόσθια κάμερα, η οποία ανιχνεύει τις μεγαλύτερες ανωμαλίες του οδοστρώματος, διασφαλίζει την προγνωστική λειτουργία της ανάρτησης.
Το νέο S8 μπορεί ταυτόχρονα να είναι ένα άνετο υπερπολυτελές σεντάν ή ένα αυθεντικό σπορ αυτοκίνητο εστιασμένο πλήρως στον οδηγό του. Το Audi drive select προσφέρει την δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε πέντε προφίλ οδήγησης. Η λειτουργία «Comfort +» είναι ένα νέο προφίλ για μεγαλύτερη άνεση. Στις στροφές το αμάξωμα παίρνει αντίθετη κλίση κατά 3 μοίρες για να μειώσει την πλευρική επιτάχυνση που επενεργεί στους επιβάτες. Στη λειτουργία «Dynamic» το S8 εξισορροπείται τελείως. Σε μία γρήγορη στροφή η μέγιστη γωνία (roll-angle) είναι μόλις 2,5 μοίρες σε σύγκριση με τις 5 μοίρες στην περίπτωση μιας συμβατικής ανάρτησης. Η ενεργή ανάρτηση προσφέρει μια ακόμη νέα λειτουργία. Όταν ενεργοποιείται η λαβή της πόρτας τότε το αμάξωμα αυτόματα ανυψώνεται γρήγορα μέχρι και 50 χιλιοστά για ακόμα πιο άνετη επιβίβαση ή αποβίβαση.
Επίσης, το S8 επαναπροσδιορίζει τα όρια της φυσικής χάρη στο ενεργό σύστημα τετραδιεύθυνσης που επιτρέπει την ανεξάρτητη ρύθμιση των γωνιών διεύθυνσης των τροχών στον εμπρός και στον πίσω άξονα. Έτσι προσφέρει σπορ και άμεση απόκριση κατευθυντικότητας στις χαμηλές και μεσαίες ταχύτητες, με εξαιρετική σταθερότητα στον αυτοκινητόδρομο και στις πιο σφιχτές διαδρομές, εξισορροπώντας δύο αντικρουόμενους παράγοντες. Σε μια γρήγορη στροφή το σπορ διαφορικό κατανέμει ενεργά τη ροπή μεταξύ των πίσω τροχών, ενώ κατά την είσοδο ή την επιτάχυνση σε μια στροφή, η περισσότερη ροπή μεταφέρεται στους εξωτερικούς τροχούς περιορίζοντας την υποστροφή.
Στην περίπτωση υπερστροφής, το σπορ διαφορικό στον πίσω άξονα μεταφέρει τη ροπή κίνησης στον εσωτερικό τροχό για να σταθεροποιήσει το όχημα. Η ενεργή τετραδιεύθυνση, το σπορ διαφορικό και η προγνωστική ενεργή ανάρτηση είναι στάνταρ στο S8 και η αλληλεπίδραση αυτών των συστημάτων εξασφαλίζει σύνθετο και σπορ χειρισμό σε όλες τις καταστάσεις.
Στον προαιρετικό εξοπλισμό ανήκουν οι κεραμικοί δίσκοι φρένων από ανθρακονήματα με διάμετρο 420 χιλιοστά στον μπροστινό άξονα και 370 χιλιοστά στον πίσω. Τα κεραμικά φρένα είναι εσωτερικά αεριζόμενα, χαμηλής φθοράς και μαζί με τις δαγκάνες είναι κατά 9,6 κιλά ελαφρύτερα από τους συμβατικούς δίσκους από χυτοσίδηρο. Κάθε μία από τις εμπρός δαγκάνες έχει δέκα έμβολα.
Εμφάνιση
Ο σπορ και -ταυτόχρονα- εκλεπτυσμένος εξωτερικός σχεδιασμός του Α8 περνά σε άλλη διάσταση με την έλευση του νέου S8. Οι νέες αισθητικές εξωτερικές και εσωτερικές αναβαθμίσεις τονίζουν τον σπορ χαρακτήρα του αυτοκινήτου, ενώ διαθέσιμοι για το σπορ σεντάν των 5,17 μέτρων είναι οι νέας σχεδίασης τροχοί έως 21 ιντσών. Νέα στοιχεία στον εμπρός, πιο επιθετικό προφυλακτήρα, στα πλαϊνά του αμαξώματος, στα καλύμματα των εξωτερικών καθρεπτών, καθώς και οι διπλές απολήξεις, δίνουν έμφαση στον σπορ και δυναμικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου, ενώ οι επιλογές φωτισμού περιλαμβάνουν έως και τους προβολείς HD Matrix LED με Audi laser και οπίσθια φώτα OLED.
Εξοπλισμός
Κάθε λεπτομέρεια του νέου S8 αντικατοπτρίζει τον χαρακτήρα ενός αυθεντικού σπορ premium μοντέλου. Ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό είναι τα στάνταρ ειδικής σχεδίασης καθίσματα με σπορ εμφάνιση. Διαθέτουν ευρύ συνδυασμό ρυθμίσεων, προσαρμοζόμενες πλευρικές ενισχύσεις και ανεξάρτητη θέρμανση τριών σταδίων για κάθε κάθισμα, καθώς και λειτουργίες εξαερισμού και μασάζ. Τα πίσω καθίσματα προσφέρουν επίσης πολυάριθμα χαρακτηριστικά για εξαιρετική άνεση και παρέχουν μια first class ατμόσφαιρα στους επιβάτες.
Τα 38 (!) συστήματα υποβοήθησης οδηγού που προσφέρει η γερμανική μάρκα για το νέο S8 διαχωρίζονται στα πακέτα City και Tour. Το ενεργό Adaptive Cruise Control είναι αυτό που ξεχωρίζει στην υπερπλήρη σειρά συστημάτων υποβοήθησης. Συνδυάζει τις λειτουργίες του συστήματος ACC, της υποβοήθησης κυκλοφοριακής συμφόρησης (traffic jam assist) και της διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, ενώ σε συνδυασμό με τη προγνωστική υποβοήθηση απόδοσης, επιβραδύνει και επιταχύνει το S8 ανάλογα με τις επερχόμενες συνθήκες.
Στο πακέτο City, το σύστημα Audi pre sense συνδυάζει τις λειτουργίες πρόληψης στα δύο άκρα του αυτοκινήτου ώστε να δημιουργήσει τον πλήρη έλεγχο Audi pre sense 360°. Αν το σύστημα ανιχνεύσει μια επικείμενη πλευρική σύγκρουση, τότε ειδοποιεί την προγνωστική ενεργή ανάρτηση για να ανυψώσει άμεσα το αμάξωμα κατά 80 χιλιοστά. Αυτή η λειτουργία φέρνει το κάτω μέρος του αυτοκινήτου σε μία καλύτερη θέση για να απορροφήσει την ενέργεια πρόσκρουσης, περιορίζοντας τις πιθανές συνέπειες ατυχήματος για τους επιβάτες.
Ο εγκέφαλος πίσω από τα συστήματα υποβοήθησης του νέου S8 είναι μια υψηλής απόδοσης μονάδα επεξεργασίας δεδομένων, ο κεντρικός ελεγκτής υποβοήθησης οδηγού (zFAS). Υπολογίζει συνεχώς ένα διαφοροποιημένο αλγόριθμο των εξωτερικών συνθηκών γύρω από το αυτοκίνητο με βάση τα δεδομένα που παρέχουν οι αισθητήρες. Ο πλήρης εξοπλισμός περιλαμβάνει πέντε αισθητήρες ραντάρ, έξι κάμερες, δώδεκα αισθητήρες υπερήχων και έναν ανιχνευτή λέιζερ.
Έλεγχοι και συνδεσιμότητα
Το νέο S8 προσφέρει προηγμένη τεχνολογική εμπειρία με νέες ψηφιακές υπηρεσίες και υπερσύγχρονη συνδεσιμότητα. Η λειτουργία αφής MMI είναι πλήρως ψηφιακή, ώστε ο οδηγός να ελέγχει σχεδόν όλες τις λειτουργίες μέσω δύο μεγάλων οθονών. Ο οδηγός μπορεί επίσης να πραγματοποιήσει έλεγχο με φυσική ομιλία, ο οποίος προσφέρει σχεδόν απεριόριστη ελευθερία στη διαμόρφωση ερωτήσεων και εντολών. Οι απαντήσεις παρέχονται είτε από πληροφορίες που είναι αποθηκευμένες στο αυτοκίνητο, είτε από τον απομακρυσμένο διακομιστή (cloud).
Το MMI navigation plus αποτελεί ένα ολοκληρωμένο κέντρο ψυχαγωγίας (infotainment) και μέσων ενημέρωσης. Εκτός από την υποστήριξη φωνητικής υπηρεσίας Amazon Alexa, η εκτεταμένη σειρά Audi connect περιλαμβάνει πολλές car-to-X υπηρεσίες που ανταλλάσσονται στον στόλο της μάρκας. Οι πληροφορίες σχετικά με τους φωτεινούς σηματοδότες ρύθμισης της κυκλοφορίας είναι ένα νέο χαρακτηριστικό που η Audi προσθέτει διαδοχικά σε επιλεγμένες ευρωπαϊκές πόλεις.
Η διασύνδεση με την υποδομή της πόλης επιτρέπει στο όχημα να λαμβάνει πληροφορίες από τον κεντρικό υπολογιστή φωτεινού σηματοδότη μέσω ενός σέρβερ, επιτρέποντας στον οδηγό να επιλέξει ταχύτητα όταν πλησιάζει η στιγμή που θα ανάψει πράσινο. Το Audi virtual cockpit εμφανίζει μια προτεινόμενη ταχύτητα καθώς και τον υπολειπόμενο χρόνο μέχρι να εμφανιστεί το πράσινο, εάν ο οδηγός περιμένει ήδη με κόκκινο. Το σύστημα συμβάλλει έτσι σε ένα προγνωστικό και αποδοτικό στιλ οδήγησης και διευκολύνει μια σταθερή ροή κυκλοφορίας.
Νίκος Τσάδαρης