Το να βάλεις μια νέα μάρκα στην αγορά είναι κάτι καθόλου εύκολο, πόσο μάλλον όταν αυτή η μάρκα στοχεύει στο «πάνω ράφι» του αγοραστικού κοινού, δηλαδή τους καταναλωτές που ψάχνουν για ένα ξεχωριστό πολυτελές όχημα.
Στην κατεύθυνση αυτή, η DS, η πολυτελής μάρκα του γκρουπ PSA, μπαίνει δυναμικά στην ελληνική αγορά, έχοντας σαν κύρια βάση την απήχηση των μοντέλων Citroen και Peugeot, αλλά κυρίως την εμπιστοσύνη της αγοράς που απολαμβάνει ο όμιλος Συγγελίδη.
Μετά λοιπόν το εντυπωσιακό DS7 Crossback που γνωρίσαμε πριν λίγες εβδομάδες και ταυτόχρονα με τα εγκαίνια του πρώτου DS store στην Ελλάδα (Λεωφόρος Κηφισίας 240 – 242 Χαλάνδρι), η ελληνική αντιπροσωπεία παρουσίασε στους εκπροσώπους του τύπου το DS3 Crossback, ένα νέο μικρό (μήκος 4,12 μ.) «crossover», που εμφανίστηκε το περασμένο φθινόπωρο στο Παρίσι και ήδη πωλείται στην ελληνική αγορά. Πρόκειται για ένα αντικειμενικά όμορφο πεντάθυρο, πενταθέσιο όχημα, που φιλοδοξεί να δημιουργήσει «πονοκέφαλο» στα μέχρι σήμερα B-SUV της αγοράς και κυρίως στο Audi Q2, που θεωρεί σαν κύριο ανταγωνιστή του.
Το DS3 Crossback είναι το πρώτο αυτοκίνητο του γκρουπ PSA που βασίζεται στη νέα πλατφόρμα CMP, πάνω στην οποία θα φτιαχτούν όλα τα μελλοντικά μικρά και μικρομεσαία μοντέλα του γκρουπ PSA. Επίσης, είναι το πρώτο αυτοκίνητο DS που σχεδιάστηκε από το μηδέν χωρίς να βασίζεται σε κάποιο από τα μοντέλα της Citroen.
Οι σχεδιαστές έχουν δώσει ιδιαίτερη έμφαση στην εμφάνιση, τόσο που σε μερικές περιπτώσεις είναι και σε βάρος της ορατότητας των επιβατών, όπως το «φτερό καρχαρία» που εξέχει στο εμπρός μέρος των πίσω θυρών. Από την άλλη, όμως, υπάρχουν και εντυπωσιακές σχεδιαστικές λεπτομέρειες, που κερδίζουν τον λάτρη της ιδιαιτερότητας, όπως π.χ. οι κρυφές χειρολαβές στις πόρτες, που εμφανίζονται όταν ξεκλειδώνεις τις πόρτες.
Η νέα πλατφόρμα έδωσε την ευκαιρία στους μηχανικούς να επικεντρωθούν στην ποιότητα της κατασκευής, χωρίς τα όρια που θέτει η εξέλιξη ενός ήδη υπάρχοντος μοντέλου.
Το γεγονός αυτό γίνεται αντιληπτό από την πρώτη στιγμή της εισόδου στο hi tech εσωτερικό, όπου η σχεδιαστική καινοτομία «βαδίζει» χέρι χέρι με την ποιότητα υλικών και συναρμολόγησης.
Την ίδια στιγμή, οι χώροι είναι επαρκέστατοι για τέσσερα (έως και μεγαλόσωμα) άτομα, ενώ επαρκής θεωρείται και ο χώρος αποσκευών με χωρητικότητα 350 λίτρων.
Το πολύ καλό επίπεδο εξοπλισμού (από την βασική έκδοση), περιλαμβάνει στάνταρ ESP με hill holder, ενεργό σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, σύστημα προειδοποίησης σύγκρουσης και αυτόματου φρεναρίσματος, σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, έξι αερόσακους (οι πλευρικοί και για τους πίσω επιβάτες), κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικούς καθρέφτες, cruise control, αυτόματα φώτα, ζάντες αλουμινίου, υπολογιστή ταξιδιού, ηχοσύστημα με θύρα USB και Bluetooth, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κ.α.
Παράλληλα, διατίθεται μεγάλη ποικιλία επιλογών προκειμένου για την εξατομίκευση που πιθανόν κάποιος επιθυμεί, αλλά και μια μεγάλη λίστα ηλεκτρονικών βοηθημάτων, συστημάτων ασφαλείας, συστημάτων πληροφόρησης, συνδεσιμότητας και ψυχαγωγίας που είναι διαθέσιμα στον βασικό ή στον προαιρετικό εξοπλισμό.
Πέντε κινητήρες (τρεις βενζίνης και δυο πετρελαίου) είναι επιφορτισμένοι με την κίνηση του DS3 Crossback, ανάλογα με την έκδοση.
Από πλευράς βενζίνης έχουμε ένα τρικύλινδρο, 1200άρη κινητήρα που προσφέρεται σε τρεις διαφορετικές ιπποδυνάμεις 100, 130 και 155 ίππων, εκ των οποίων η πρώτη χρησιμοποιεί χειροκίνητο κιβώτιο 6 ταχυτήτων και οι άλλες δύο συνδυάζονται με το νέο αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων.
Όσον αφορά το πετρέλαιο σαν επιλογή καυσίμου, το γαλλικό γκρουπ δίνει τον γνωστό τετρακύλινδρο, 1,5 BlueHDi κινητήρα σε εκδόσεις ισχύος 100 και 130 ίππων, από τις οποίες η πρώτη συνδυάζεται με το χειροκίνητο εξάρι κιβώτιο και η δεύτερη με το αυτόματο 8 σχέσεων.
Επιπλέον, σύντομα θα προκύψει και αμιγώς ηλεκτρική έκδοση, γεγονός που υποστηρίζεται και από την νέα πλατφόρμα που έχει σχεδιαστεί και για ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα.
Στο «περιθώριο» της εκδήλωσης οδηγήσαμε (μέσα σε σφοδρή καταιγίδα) την έκδοση με τον βενζινοκινητήρα των 130 ίππων και εντυπωσιαστήκαμε ιδιαίτερα με τον τρόπο που το αυτόματο οκτάρι κιβώτιο, αλλάζει σχέσεις διαχειριζόμενο με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τα μεγέθη απόδοσης του τρικύλινδρου μηχανικού συνόλου. Ιδιαίτερα ζωντανός και σβέλτος ο κινητήρας αυτός τραβά γερά από τις περίπου 1.500 στροφές και παρά τις ιδιαιτέρες συνθήκες της δοκιμής μας, δεν είναι βενζινοβόρος, καθώς η μέση κατανάλωση που είδαμε στην ευανάγνωστη οθόνη ήταν 7,8 λίτρα ανά 100 χλμ. διαδρομής.
Επιπλέον, και παρά τις δύσκολες επικρατούσες συνθήκες, η ποιότητα κύλισης αλλά και η λειτουργία της ανάρτησης είναι συμβατή με τον ρόλο που θέλει να διαδραματίσει η μάρκα στην αγορά, καθώς η άνεση και η πολυτέλεια, συνδυάζονται αρμονικά με την αποτελεσματικότητα και την οδηγική ευχαρίστηση.
Τέλος, το γρήγορο και με αίσθηση τιμόνι, σε συνδυασμό με τα δυνατά φρένα και την ισορροπημένη οδική συμπεριφορά, είναι αντάξια της φήμης του γκρουπ PSA στον τομέα αυτόν και αποδεικνύουν ότι για χάρη της πολυτέλειας δεν θυσιάστηκε το παραμικρό από την οδηγησιμότητα του νέου μοντέλου της DS.
Ενός μοντέλου που -κατά την γνώμη μας- ταιριάζει πολύ περισσότερο από το DS7 Crossback στην Ελληνική αγορά και θα κάνει νούμερα στις πωλήσεις «κλέβοντας» ποσοστό όχι μόνο από την premium κατηγορία των B-SUV, αλλά και τις «υποδεέστερες» επιλογές.
Ενισχυτικό επιχείρημα της παραπάνω θεωρίας «μας», είναι και οι τιμές που ξεκινούν από (μόλις) 21.800 ευρώ για την έκδοση 1,2 βενζίνης των 100 ίππων, ενώ οι τιμές για τα ντίζελ ξεκινούν από 25.900 ευρώ για τον 1,5 κινητήρα των 100 ίππων.
Νίκος Τσάδαρης