Με όνομα που παραπέμπει στους… πρωτόπλαστους, το πρώτο μίνι στην Ιστορία της Opel ευελπιστεί να κοντράρει καθιερωμένα fashion items βασισμένο και μόνο στο ξεχωριστό του στιλ.
Είναι προφανές πως η άνθιση των μοδάτων μίνι άνοιξε την όρεξη της Opel, που με το νέο Adam επιζητεί κομμάτι από την σχετική πίτα της αγοράς.
Αντιγράφοντας τη συνταγή της Fiat με το 500, ήτοι το συνδυασμό υπαρχόντων μηχανικών μερών από τα ράφια της εταιρείας με γερές δόσεις lifestyle, η Opel δημιούργησε τo τρίθυρο μίνι Adam, με μήκος που δεν ξεπερνά τα 3,7 μ.
Το λογότυπο του Adam τοποθετείται στην πίσω κολόνα. Ακόμα και αυτό δείχνει πως το Adam, χωρίς να είναι καινοτόμο, είναι διαφορετικό και σε αυτό συμβάλλουν μέχρι και οι διαστάσεις του, αφού είναι σε μικρό μήκος με φαρδιά μετατρόχια. Από εκεί και πέρα, το Opel Adam έχει πολλά στοιχεία που σε κάνουν να το προσέξεις.
Σχεδιαστικά, ακολουθεί τη φιλοσοφία της εταιρείας. Από το εμπρόσθιο μέρος και τη χαρακτηριστική «λεπίδα» της Opel στο πλάι, μέχρι την «πλευστή» οροφή, τους έντονους χρωματικούς συνδυασμούς και τα φώτα ημέρας σχήματος φτερού.
Εσωτερικό- Σύγχρονο
Στο εσωτερικό, μοντέρνες γραμμές τονισμένες από τα χρώματα και τους έντονους συνδυασμούς δημιουργούν μια ευχάριστη εικόνα.
Τα στρογγυλά όργανα και οι χρωμιωμένοι διακόπτες τονίζουν το εσωτερικό, που είναι σε θέση να φιλοξενήσει 2+2 επιβάτες.
O χώρος αποσκευών είναι βαθύς και η χωρητικότητα είναι στα 170 λτ., περίπου στον μέσο όρο της κατηγορίας. Υπάρχουν πάντως αρκετές θέσεις για μικροαντικείμενα, που τονίζουν την πρακτικότητα.
Στο δρόμο – Λείπει η «σπιρτάδα»
Η θέση οδήγησης είναι άνετη και η ορατότητα καλή. Το στάνταρ ESP συντελεί στην ασφαλή οδική συμπεριφορά, η ποιότητα κύλισης είναι αξιόλογη και τα φρένα αποτελεσματικά.
Το μεγαλύτερο μέρος του θορύβου στην καμπίνα προέρχεται από τον κινητήρα, χωρίς να λείπουν και οι αεροδυναμικοί θόρυβοι πάνω από τα 130 χλμ./ώρα.
Από εκεί και πέρα, το ηλεκτρικό τιμόνι, που όφειλε να είναι μικρότερο σε διάμετρο γύρω από τη θέση της ευθείας δεν είναι κοφτερό και έχει τεχνητή αίσθηση.
Ο επιλογέας ταχυτήτων κουμπώνει καλά, αλλά έχει αυξημένες διαδρομές και παρουσιάζει μια τάση χαλαρότητας, όταν ο δοκιμασμένος, αλλά παλαιάς κοπής 1,4 λτ. κινητήρας των 87 ίππων δεν έχει το νεύρο και τη ραφιναρισμένη λειτουργία, που θα ταίριαζε στη φιλοσοφία του Adam.
Κινητήρες
Το Opel Adam συνοδεύεται από τρεις κινητήρες βενζίνης. Η βασική έκδοση 1,2 αποδίδει 70 ίππους και 115 Νm ροπής, εξασφαλίζοντας μέση κατανάλωση 5,0 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 118 γρ./χλμ.
Αμέσως μετά ακολουθούν δύο διαμορφώσεις του κινητήρα των 1,4 λίτρων, με 87 και 100 ίππους. Όλοι οι κινητήρες συνδυάζονται με κιβώτιο 5 σχέσεων, τεχνολογία EcoFlex και στάνταρ σύστημα Start/Stop.
Συμπέρασμα
Χωρίς ρετρό διαθέσεις, το νέο Οpel Adam που είναι εφοδιασμένο με lifestyle χαρακτήρα και τα απαραίτητα gadgets, έχει να αντιμετωπίσει ισχυρό ανταγωνισμό στην κατηγορία κυρίως από το Fiat 500, που δεν θα παραδώσει εύκολα τα σκήπτρα.
Πηγή: autotriti.gr