Πολλά μπορείς να θυμηθείς από τη θρυλική πίστα, αυτά ωστόσο δεν μπορείς να τα αφήσεις απ’ έξω…
Οι αγώνες ταχύτητας της Daytona 500 δεν χρειάζονται φυσικά συστάσεις.
Είναι σαν να προσπαθείς να περιγράψεις την ίδια την ιστορία του μηχανοκίνητου αθλητισμού!
Χωρίς άλλη φιλολογία λοιπόν, πάμε να δούμε τις 10 στιγμές που έγραψαν ιστορία στο NASCAR…
Οι μπουνιές που ακούστηκαν στα πέρατα του κόσμου (1979)
Οι Donnie Allison και Cale Yarborough μάχονταν λυσσαλέα για την καρό σημαία σε όλη την κούρσα, η απόπειρα ωστόσο του Yarborough να περάσει τον Allison στον τελευταίο γύρο κατέληξε σε σύγκρουση και έδωσε τη δυνατότητα στον τρίτο Richard Petty να κλέψει τη νίκη. Οι θερμόαιμοι οδηγοί σταμάτησαν στην άκρη της πίστας για να τα πουν ένα χεράκι, καυγάς που κατέληξε σε άγριο μπουνίδι!
Η μάχη των Τιτάνων (1976)
Ο Richard Petty οδηγούσε την κούρσα στον τελευταίο γύρο, την ώρα που ο αντίπαλος και φίλος του David Pearson τον περνούσε κάπου εκεί στις τελευταίες στροφές. Η απόπειρα του Petty να ξαναπάρει κεφάλι απέτυχε, καθώς τα δύο αυτοκίνητα συγκρούστηκαν και βγήκαν στα χορτάρια πολύ κοντά στη γραμμή του τερματισμού. Το αμάξι του Petty δεν έπαιρνε μπροστά, ο Pearson όμως αποδείχτηκε πολυμήχανος, καθώς έσπρωξε το αμάξι του στα λίγα μέτρα που απέμεναν και πήρε τη νίκη…
Ο γκαντέμης δαίμονας ξαναχτυπά (1990)
Η κακή τύχη που ακολουθούσε κατά πόδας τον Dale Earnhardt έκανε και πάλι την εμφάνισή της: ένα σκασμένο λάστιχο στην προτελευταία στροφή του στοίχισε τη νίκη. Ποιος βγήκε νικητής; Κάποιος Derrike Cope που σημείωνε μόλις τη δεύτερη νίκη της ζωής του, και αυτή τη φορά μάλιστα στην Daytona 500! Όσο για τις νίκες του θρύλου Earnhardt, 76 τον αριθμό, μία μόνο όμως στην Daytona 500…
Η χειρότερη στιγμή (2001)
Εκατομμύρια πιστοί της Daytona 500 έχαναν το είδωλό τους: στις 18 Φεβρουαρίου 2001 ο Dale Earnhardt, 49 χρονών, έχανε τη ζωή του στον τελευταίο γύρο της μάχης, όταν η Chevrolet με το περίφημο No. 3 χτυπούσε στον τοίχο της στερνής στροφής. Ο θάνατός του έγινε η αφορμή να παρθούν αυστηρότερα μέτρα ασφαλείας, σώζοντας κατά κάποιον τρόπο τις ζωές των επόμενων οδηγών…
Ο βασιλιάς του τρακαρίσματος (1959)
Η Pontiac με το No. 43 του Richard Petty ενεπλάκη σε ένα από τα πλέον τρομακτικά ατυχήματα στην ιστορία του μηχανοκίνητου αθλητισμού: το αμάξι στούκαρε πάνω στον φράχτη, έκανε μερικά αεροπλανικά και προσγειώθηκε και πάλι στην πίστα, αφήνοντας και τα τελευταία κομμάτια που το έκαναν να μοιάζει με αυτοκίνητο όταν το χτύπησε ένα άλλο αγωνιστικό. Ο Petty βγήκε πάντως από τα σμπαράλια ανέπαφος…
Ο μικρός κερδίζει τον μεγάλο (2004)
Ο Dale Earnhardt Jr προσπέρασε τον «πολύ» Tony Stewart στον γύρο 181 (από τους 200) και κέρδισε την πρώτη του νίκη στο NASCAR. Και μάλιστα ο μικρός τα κατάφερε εκεί όπου ο συνονόματος και πατέρας του, Dale Earnhardt, είχε αποτύχει: στον τελευταίο γύρο της κούρσας του 2001…
Το πρώτο δράμα (1959)
Η πρώτη Daytona 500 σημαδεύτηκε από ένα μικρό δράμα. Οι Lee Petty και Johnny Beauchamp μάχονταν λυσσαλέα στη γραμμή του τερματισμού, χωρίς να είναι ξεκάθαρο ποιο αγωνιστικό την πέρασε πρώτο. Ο Beauchamp πανηγύρισε βέβαια τη νίκη του αδιαφορώντας για τις λεπτομέρειες. Μερικές μέρες μετά, οι αξιωματούχοι του NASCAR ανακάλυψαν (με τη βοήθεια της πρωτόγονης τότε τεχνολογίας) ότι η μύτη του αυτοκινήτου του Petty πέρασε πρώτη τη γραμμή και του απένειμαν τη νίκη. Και κλάμα ο Beauchamp…
Επιτέλους (1998)
Ο Dale Earnhardt υπέμεινε δύο δεκαετίες απογοητεύσεων και δοκιμασιών στην Daytona 500, παρ’ όλο που κυριαρχούσε σε όλες σχεδόν τις άλλες μορφές του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Κι όταν ο βετεράνος οδηγός σημείωνε επιτέλους την πρώτη (και μόνη) νίκη του στην Daytona 500, συνάδελφοι και αντίπαλοι σχημάτισαν γραμμή για να τον συγχαρούν! Και ήταν μια πολύ μακριά γραμμή πανηγυρισμού…
Το μεγάλο φινάλε (2007)
Τα αγωνιστικά των Mark Martin και Kevin Harvick ήταν δίπλα-δίπλα στις τελευταίες εκατοντάδες μέτρων της Daytona 500. Ο Martin, που παρέμενε χωρίς νίκη στις 51 συμμετοχές του στην Daytona, φαινόταν πως θα κέρδιζε επιτέλους, ωστόσο το αμάξι του Harvick πέρασε πρώτο τη γραμμή του τερματισμού. Ο Martin αποδείχτηκε πιο αργός κατά… 0,020 δευτερόλεπτα!
Τόπο στα νιάτα (2011)
Ο 20χρονος Trevor Bayne, στη δεύτερη μόλις συμμετοχή του στο Sprint Cup, άφησε πίσω του τον Carl Edwards και πήρε την καρό σημαία στο event Great American Race. Πράγματι, ο Bayne έγινε ο νεότερος οδηγός που κέρδισε ποτέ το σπουδαιότερο αγώνισμα του NASCAR…