H 911 αποτελεί σήμα κατατεθέν της Porsche όντας ένα από τα σημαντικότερα μοντέλα στην ιστορία της παγκόσμιας αυτοκίνησης. Μεταξύ του 1975 και του 1989 η γερμανική φίρμα είχε βγάλει στην παραγωγή την 930 (ή 911 Turbo), την τοπ εκδοχή της 911. Ήταν η ταχύτερη Porsche παραγωγής που μπορούσε κανείς να αποκτήσει εκείνα τα χρόνια.
Γιατί ξαφνικά θυμηθήκαμε το εν λόγω μοντέλο, θα αναρωτιέστε εύλογα. Υπάρχει λόγος και μάλιστα πολύ σημαντικός καθώς ο βρετανικός οίκος Lanzante Limited που ειδικεύεται στην αναπαλαίωση κλασσικών αυτοκινήτων και μετέχει σε αγώνες, θα βγάλει στην παραγωγή 11 όλες κι όλες 930 στις οποίες θα τοποθετηθεί κινητήρας από Formula 1!
Συγκεκριμένα ο 1,5 λίτρων V6 με διπλό τούρμπο της TAG τον οποίο φορούσαν τα μονοθέσια της McLaren στα μέσα της δεκαετίας του ’80.
Ήταν η εποχή που η βρετανική ομάδα σάρωνε νίκες και τίτλους στη Formula 1 πανηγυρίζοντας συνολικά 26 νίκες και πέντε Παγκόσμια Πρωταθλήματα (τρία οδηγών με τους Niki Lauda – Alain Prost και δύο κατασκευαστών) με αυτό το μοτέρ στα μονοθέσιά της. Σε ρυθμίσεις κατατακτήριων δοκιμών η απόδοση του V6 ξεπερνούσε τους 1.000 hp, ενώ σε συνθήκες αγώνα ρυθμιζόταν έτσι ώστε να αποδίδει πάνω από 800 hp.
O κινητήρας ήταν κατασκευής Porsche και χρησιμοποιούσε το λογότυπο της ελβετικής εταιρείας TAG (Techniques d’Avant Garde).
Στην κορυφαία της έκδοση με το μοτέρ των 3,3 λίτρων η 930 απέδιδε 330 hp, οπότε καταλαβαίνεται πως πρόκειται για χαώδη διαφορά. Βέβαια για να προσαρμοστεί ένας τέτοιος κινητήρας στο πίσω μέρος της 911 χρειάστηκε να γίνουν απαραίτητες τροποποιήσεις καθώς έπρεπε να τοποθετηθούν intercoolers για την καλύτερη ψύξη του.
Η Lanzante που έλαβε τη σχετική άδεια από τη McLaren η οποία άλλωστε θα της δώσει τους κινητήρες, παρουσίασε το project της στην ετήσια συνάντηση Rennsport Reunion που έγινε στα τέλη Σεπτεμβρίου στην πίστα της Laguna Seca.
Εκεί άλλωστε ανακοίνωσε πως θα προχωρήσει στην κατασκευή 11 τέτοιων Porsche. Λεπτομέρειες σχετικά με την απόδοση τους, για το αν θα μπορούν να κυκλοφορήσουν στο δρόμο ή θα είναι μόνο για πίστα, όπως επίσης και για το κόστος απόκτησής τους δεν έχουν γίνει γνωστές.
Πίσω στη δεκαετία του ’80 η 930 είχε χρησιμοποιηθεί για την δοκιμή και εξέλιξη των κινητήρων TAG F1, γεγονός που έχει επιβεβαιωθεί και από την McLaren.