Κάποτε ο Έντσο Φεράρι είχε παρουσιάσει μέσα σε μια αράδα τη δική του οπτική για το πότε ένα αυτοκίνητο είναι όμορφο.
Η ομορφιά είναι κάτι υποκειμενικό, αν και κατά τον Σκοτσέζο φιλόσοφο Ντέιβιντ Χιουμ «η ομορφιά είναι εξίσου υποκειμενική όσο και αντικειμενική».
Ο «Commendatore» πάντως είχε ξεκάθαρη άποψη για το τι είναι αυτό που καθιστά ένα αμάξι όμορφο: «Ένα αυτοκίνητο είναι όμορφο αν πηγαίνει γρήγορα και νικά».
Ο ιδρυτής της πιο ποθητής μάρκας αυτοκινήτων στον κόσμο, ήξερε βαθιά μέσα του πως πέρα από τις νίκες στους στίβους των αγώνων, τα δημιουργήματα της εταιρείας του έπρεπε να είναι καλαίσθητα. Να αποπνέουν μια κομψότητα, όσο κι αν πρόκειται για δημιουργίες που έχουν ως κύριο χαρακτηριστικό τις απόλυτες επιδόσεις. Και σε αυτές τις περιπτώσεις, η ομορφιά είναι άγρια και συνοδεύεται από κτηνώδεις ιπποδυνάμεις.
Στο πέρασμα των δεκαετιών το «Cavallino Rampante» έχει εξελιχθεί σε ένα από τα πιο σημαντικά και ισχυρά brands στην ιστορία, όχι μόνο της αυτοκίνησης, αλλά συνολικά.
Η στρατηγική της περιορισμένης παραγωγής που επιλέγει να ακολουθεί όλα αυτά τα χρόνια η Ferrari, παρά τις πιέσεις που δέχεται λόγω της αυξημένης ζήτησης, έχει ως αποτέλεσμα πολλές από τις δημιουργίες της να έχουν αποκτήσει πολύ υψηλή αξία που αποτυπώνεται σε οκταψήφια νούμερα. Ειδικά κάποια μοντέλα που κατασκευάστηκαν σε ιδιαίτερα περιορισμένα αντίτυπα αποτελούν μια ισχυρή επένδυση για εύπορους συλλέκτες.
Πρόσφατα, η ίδια η εταιρεία έκανε μια λίστα με τις δέκα ακριβότερες Ferrari όλων των εποχών, που έχουν βγει σε δημοπρασία.
Η λίστα περιλαμβάνει από αγωνιστικά αυτοκίνητα που έχουν σημειώσει νίκες σε σημαντικούς αγώνες της εποχής, μέχρι κλασσικά σπορ οχήματα που οδηγήθηκαν από διασημότητες του παρελθόντος.
Πάμε να τις δούμε με τη σειρά…
1. Ferrari 250 GTO Berlinetta
Πρόκειται για το πολυτιμότερο, απ’ όλες τις απόψεις, αυτοκίνητο στον κόσμο. Εξαιρετικά σπάνια καθώς μόλις 36 αντίτυπα βγήκαν από τη γραμμή παραγωγής του Μαρανέλο από το 1962 έως το 1964. Σε δημοπρασία του οίκου Bonhams στην Καλιφόρνια το 2014 η 250 GTO του ’62 με την οποία οι Jo Schlesser/Henri Oreiller έτρεξαν το 1962 στο γύρο της Γαλλίας, έσπασε κάθε ρεκόρ ξεπερνώντας τα 38 εκατομμύρια δολάρια (38.115.000 δολάρια για την ακρίβεια).
2. Ferrari 335S
Πρόκειται για ένα καθαρόαιμο αγωνιστικό της Scuderia, μοντέλο του 1957, με πλούσια αγωνιστική ιστορία, το οποίο βγήκε σε δημοπρασία στο Παρίσι το 2016. Η τιμή του ήταν αντάξια της αγωνιστικής ιστορίας του (συμμετοχή στις 12 ώρες του Sebring, στο Mille Miglia, και το Grand Prix της Κούβας) αλλά και των ονομάτων που πέρασαν από το τιμόνι του (Peter Collins, Maurice Trintignan, Wolfgang von Trips, Stirling Moss, Masten Gregory): 35.711.359 δολάρια.
3. Ferrari 290 MM
Το γεγονός ότι στο κόκπιτ του κάθισαν δύο οδηγοί-θρύλοι στην ιστορία των αγώνων, ο Juan Manuel Fangio και ο Phil Hill αποτυπώνεται στην τιμή αυτής της αγωνιστικής 290 MM του 1956, η οποία δημοπρατήθηκε το 2015 από τον οίκο RM Sotheby’s στη Νέα Υόρκη. Ο νέος ιδιοκτήτης χρειάστηκε να πληρώσει 28.050.000 δολάρια για να την αποκτήσει…
4. Ferrari 275 GTS4 NART
Πρόκειται για μια από τις πιο σπάνιες Ferrari που κυκλοφορούν εκεί έξω. Μόλις 10 τέτοιες με ανοιχτή οροφή κατασκευάστηκαν ειδικά για τον Luigi Chinetti, εισαγωγέα της Ferrari στις ΗΠΑ και ιδιοκτήτη της αγωνιστικής ομάδας NART. Βγήκε σε δημοπρασία από τον οίκο RM Auctions στο Pebble Beach το 2013 και τα 27.500.000 δολάρια που δαπανήθηκαν εκείνη τη εποχή αποτέλεσαν το δεύτερο μεγαλύτερο ποσό στην ιστορία…
5. Ferrari 275 GTB Competizione
Αποτελεί μια από τις ομορφότερες δημιουργίες της Ferrari. Το 1964 η Carrozzeria Scaglietti πήρε μια GTB την οποία και υπέβαλε σε… δίαιτα ώστε να την προετοιμάσει για αγώνες. Πέρα από τις τροποποιήσεις που έγιναν στο αμάξωμα, τοποθετήθηκε και μια πιο ενισχυμένη έκδοση του V12 3,2 λίτρων. Το συγκεκριμένο αντίτυπο δημοπρατήθηκε το 2014 στο Monterey από τον οίκο RM Sotheby’s αντί 26.400.000 δολαρίων.
6. Ferrari 250 California
Χωρίς αμφιβολία πρόκειται για ένα από τα ομορφότερα κάμπριο στην ιστορία της αυτοκίνησης. Παράλληλα, είναι και ένα από τα πλέον συλλεκτικά, καθώς παρήχθη μόλις σε 55 αντίτυπα. Μια από αυτές, μοντέλο του ’61, είχε περάσει από τα χέρια του Γάλλου γόη Alain Delon, αλλά στη συνέχεια τα ίχνη της χάθηκαν για 50 χρόνια, μέχρι να βρεθεί εγκαταλειμμένη σε μια γαλλική αγροικία. Το 2015 πωλήθηκε σε δημοπρασία του οίκου Artcurcial στο Παρίσι έναντι 18.500.000 δολαρίων.
7. Ferrari 375 Plus
Η συγκεκριμένη Ferrari με τον πανίσχυρο κινητήρα 4,9 λίτρων έχει στο βιογραφικό της τεράστιες αγωνιστικές επιτυχίες, όπως τη νίκη στο Grand Prix της Formula 1 στο Silverstone το 1954 καθώς και την πρωτιά στις 24 ώρες του Le Mans εκείνης της χρονιάς. Στη δημοπρασία του οίκου Bonhams το 2014 «έπιασε» τα 18.400.177 δολάρια.
8. Ferrari 250 California
Άλλη μια σπάνια Ferrari που γίνεται ακόμα σπανιότερη στην έκδοση «Competizione». Ένα κόσμημα με αμάξωμα από κράμα αλουμινίου της LWB California Spiders. Μόλις 9 αντίτυπα κυκλοφορήσαν. Ένα από αυτά, του 1959, που μάλιστα ήρθε πέμπτο στις 12 Ώρες του Sebring το 1960, δημοπρατήθηκε από τον οίκο Gooding & Company σε τιμή που ξεπέρασε τα 18 εκατομμύρια δολάρια (18.150.000 δολάρια για την ακρίβεια).
9. Ferrari 250 LM
Μόλις 32 τέτοιες βγήκαν στην παραγωγή, γεγονός που προσδίδει συλλεκτική αξία σε αυτό το πανέμορφο όχημα. Ένα μοντέλο του 1964 πουλήθηκε σε δημοπρασία του οίκου RM Auctions’ στο Monterey, αντί 17.600.000 δολαρίων.
10. Ferrari 250 California
Η συγκεκριμένη, μοντέλο του 1961, αποτελεί μια από τις μόλις 55 που βγήκαν στην παραγωγή, ενώ πρωταγωνίστησε στην Οσκαρική ταινία «Ieri, Oggi, Domani» του Vittorio De Sica, με τους Sophia Loren, Marcello Mastroianni. Βγήκε σε δημοπρασία στη Φλόριδα το 2016 από τον οίκο Gooding & Company καταφέρνοντας να πιάσει τιμή που ξεπέρασε τα 17 εκατομμύρια δολάρια (17.160.000).