Mε ακόμα πιο δυναμικό στυλ και νέα πλατφόρμα, το Audi A3 έρχεται για να καταφέρει κάτι περισσότερο από το να συνεχίσει απλά την επιτυχημένη εμπορική πορεία των προκατόχων του.
Το Audi Α3 πρωτοστάτησε το 1996 όταν και πρωτοπαρουσιάστηκε στη δημιουργία της υποκατηγορίας των premium μικρομεσαίων χάτσμπακ και δεν ήταν και λίγη η εμπορική επιτυχία της οποίας έτυχε. Το 2003 παρουσιάστηκε η δεύτερη γενιά του μοντέλου με ακόμη καλύτερα εμπορικά αποτελέσματα για να φτάσουμε στο σήμερα, που έρχεται το εντελώς νέο τρίτης γενιάς Audi A3.
To καινούριο πολυτελές μικρομεσαίο μοντέλο, παρουσιάστηκε επίσημα στην πρόσφατη έκθεση αυτοκινήτου της Γενεύης και υιοθετεί ακόμα πιο δυναμικό στυλ δίχως όμως να έχει αλλάξει δραματικά σε επίπεδο εμφάνισης. Αισθητικά λοιπόν «πατάει» πάνω στα γνώριμα, σύγχρονα μοτίβα της Audi, προσαρμοσμένο στο χάτσμπακ καλούπι του Α3.
Βοηθούμενο και από το αυξημένο κατά 12 χλστ. πλάτος, το νέο A3 δείχνει αρκετά δυναμικό, τη στιγμή που στο εμπρός μέρος δεσπόζει η τραπεζοειδής μάσκα και τα φώτα με ενσωματωμένα LED ημέρας. Ίδιας τεχνολογίας είναι και τα πίσω μεγαλύτερα πλέον φώτα, που συνθέτουν ένα σύγχρονο και αρκούντως αθλητικό σύνολο, που δεν ξεφεύγει από τα διακριτικά αισθητικά πρότυπα της γερμανικής σχολής.
Φρέσκο DNA…
Σε κάθε περίπτωση, το Α3 ενσωματώνει πολλές αλλαγές σε επίπεδο τεχνολογίας. Σημαντική τροποποίηση στο νέο μοντέλο είναι η καινούρια πλατφόρμα στην οποία βασίζεται. Ονομάζεται MQB (Modular Transverse Matrix) και αποτελεί βάση «πασπαρτού» για διαφορετικά αυτοκίνητα εντός του ομίλου VW.
Εν τω μεταξύ, τονίζεται πως σε πρώτη φάση βλέπουμε την 3θυρη έκδοση του γερμανικού μοντέλου το οποίο παρουσιάζεται κατά 80 κιλά πιο ελαφρύ σε σχέση με το σημερινό. Από πλευράς διαστάσεων δεν έχει υπάρξει καμία αλλαγή.
Έτσι, το νέο Α3 έχει μήκος 4,23 μέτρων, πλάτος 1,77 μέτρων και ύψος 1,42 μέτρων, ενώ το μεταξόνιό του εκτείνεται σε 2,601 μέτρα. Λίγο αργότερα από το εμπορικό λανσάρισμα της τρίθυρης έκδοσης θα παρουσιαστεί και η πεντάθυρη έκδοση Sportback.
Στοχεύοντας στην οικονομία
Σε ό,τι έχει να κάνει με κινητήρες βενζίνης, η γκάμα του νέου Α3 ξεκινά (στην αρχή τουλάχιστον) από τον 1,4 TFSI των 122 ίππων. Ενδιαφέρον παρουσιάζει και το πανίσχυρο 1,8 TFSI μοτέρ με 180 ίππους.
Πολύ σημαντικό στοιχείο είναι και η πρόθεση της Audi να φέρει ως στάνταρ σε όλα τα μοτέρ σύστημα Start&Stop, έτσι ώστε να εξασφαλίσει επιπλέον χαμηλότερες εκπομπές ρύπων και περιορισμένη κατανάλωση. Αρχικά μοναδικός κινητήρας turbodiesel κάτω από το καπό του Α3 είναι ένας 2λιτρος TDI με 150 ίππους και 320 Νm ροπής. Μέσα στο χρόνο θα δούμε στο καινούργιο Audi Α3 και ένα νέο κινητήρα turbodiesel 1,6 λίτρων με μέση κατανάλωση 3,8 λτ./100 χλμ. και CO2 99 γρ./χλμ.
Διαθέσιμα κιβώτια ανάλογα με την έκδοση κινητήρα θα είναι τόσο το 6τάχυτο χειροκίνητο, όσο και το ημιαυτόματο 7τάχυτο διπλού συμπλέκτη S-Tronic.
Ποιότητα και στιλ
Μοντέρνα αισθητική διαθέτει το ταμπλό του νέου Α3 και σχεδιαστικά παραπέμπει σε αυτό του Α1. Η ποιότητα των υλικών είναι κορυφαία για την κατηγορία, ενώ η κεντρική κονσόλα είναι οδηγοκεντρική και έχει μια μικρή κλίση προς τον οδηγό.
Το νέο Α3 εφοδιάστηκε με κουμπί εκκίνησης του κινητήρα, με ηλεκτρονικό χειρόφρενο, καθώς και με το πολύ γνωστό και εντυπωσιακό multimedia σύστημα ΜΜΙ με οθόνη 7 ιντσών να κοσμεί την κορυφή του ταμπλό. Πίσω από τον επιλογέα ταχυτήτων υπάρχει το κεντρικό κουμπί αφής που ελέγχει τις περισσότερες ρυθμίσεις του αυτοκινήτου, ενώ όλα τα υπόλοιπα στοιχεία στο εσωτερικό θυμίζουν αρκετά το πρωτότυπο Α3 e-tron.
H Audi συνεργάστηκε με τη εταιρεία Nvidia για την κατασκευή του συστήματος ΜΜΙ, το οποίο χρησιμοποιεί διπύρινο επεξεργαστή και έχει τη δυνατότητα να συνδεθεί στο internet, να χρησιμοποιεί το σύστημα πλοήγησης, αλλά και το σύστημα συνδεσιμότητας τηλεφώνων.
Και με Drive Select
To νέο Audi A3 θα προσφέρεται και με σύστημα Audi Drive Select, το οποίο δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να προσαρμόσει τη λειτουργία βασικών μονάδων, όπως τιμόνι, απόκριση γκαζιού και κιβωτίου (για το S-Tronic) ανάλογα με τις προσωπικές του προτιμήσεις.
Το σύστημα μπορεί να επέμβει και στο προαιρετικό σύστημα ενεργητικής απόσβεσης αμορτισέρ (Audi Magnetic Ride) για τα εμπρός γόνατα McPherson και την πίσω διάταξη πολλαπλών συνδέσμων.
Φυσικά το νέο Audi A3 θα φέρει την τελευταία λέξη συστημάτων παθητικής και ενεργητικής ασφάλειας της Audi, όπως τελευταίας γενιάς αερόσακους, Cruise Control με Auto Brake, σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας, σύστημα ελέγχου τυφλής γωνίας κ.τ.λ.
To νέο Audi A3 μπορεί να μην έχει αλλάξει ριζικά στην σχεδίαση, στην ουσία όμως είναι ένα εντελώς νέο αυτοκίνητο με έμφαση στην ποιότητα και την υψηλή τεχνολογία.
Αναμφίβολα διαθέτει image και κύρος και σε συνδυασμό με την υψηλή τεχνολογία σε συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας, μπορεί κάλλιστα να κουβαλήσει στους ώμους του το βάρος της εμπορικής επιτυχίας των προκατόχων του.
Πηγή: autotriti.gr