Αναμενόταν, αλλά δεν παύει να κάνει αίσθηση. Το διοικητικό συμβούλιο της Audi υπερψήφισε την αγορά της Ducati Motor Holding από τη γερμανική εταιρεία. Και ενώ οι γκρίνιες των Ducatisti είχαν ήδη κάνει την εμφάνισή τους από χτες στα διάφορα blogs, στην πραγματικότητα η συμφωνία αποτελεί θησαυρό για την Ducati.

Μαζί με τη γερμανική ιδιοκτησία έρχεται και η πρόσβαση σε τεράστιες οικονομικές δυνατότητες, διοικητική εμπειρία και προηγμένες κατασκευαστικές τεχνολογίες.

Η Ducati πουλά 42.200 μοτοσυκλέτες ετησίως (επίδοση 2011), αλλά κατά μέσο όρο την προηγούμενη δεκαετία δεν ξεπερνά τις 30.000 ετησίως. Αυτός είναι ο ελάχιστος αριθμός που θεωρείται ότι αποσβένει όλα τα κόστη της εταιρείας.

Λιγότερες μοτοσυκλέτες σημαίνει ζημίες και από τις χρήσεις των δέκα τελευταίων ετών η ιταλική εταιρεία έχει καταγράψει συνολικά μεγάλες ζημιές. Αυτός είναι και ο λόγος που το 26% του τιμήματος της πώλησης θα χρησιμοποιηθεί για εξόφληση συσσωρευμένων χρεών.

Για τους ιδιοκτήτες και λάτρεις της ιταλικής φίρμας, η εξαγορά από τον όμιλο Audi και Volkswagen σημαίνει καλά νέα. Σηματοδοτεί καταρχήν μια περίοδο οικονομικής σταθερότητας για τη φίρμα της Μπολόνια, κάτι που δεν γνώρισε τα περισσότερα χρόνια ύπαρξής της. Και βέβαια, μόλις έρθουν τα πρώτα καλά νέα από τις πωλήσεις, κάθε φωνή ενάντια στο «ξεπούλημα του μύθου» θα σιγήσει.

Φοβούνται οι λάτρεις της Ducati την τυχόν αρνητική γερμανική επιρροή, αλλά η όποια διαφοροποίηση φιλοσοφίας, προερχόμενη από την Audi, θα χρειαστεί χρόνια για να γίνει αντιληπτή.

Κι αυτό διότι για να βγουν στην παραγωγή νέα μοντέλα χρειάζονται χρόνια εξέλιξης και ήδη τα μοντέλα που εξελίσσονται για το μέλλον είναι σχεδιασμένα από τους υπάρχοντες μηχανικούς. Επιπλέον τα business plans τέτοιων εταιρειών δεν καταρτίζονται με ορίζοντα έτους, αλλά τριετίας και πενταετίας.