Η παρουσίαση της νέας Ducati Desmosedici GP12 που θα οδηγούν στο πρωτάθλημα του motoGP για το 2012 ο Valentino Rossi και ο Nicky Hayden, έγινε online μέσω του Facebook.
Μετά από ένα δύσκολο 2011, οι δύο εργοστασιακοί οδηγοί έχουν ένα φορτίο ακόμη στις πλάτες τους, πέρα από την διεκδίκηση κάθε φορά της νίκης, του βάθρου, ή κάτι που να συνοδεύεται με ένα αξιοπρεπές αποτέλεσμα: πρέπει να επαναφέρουν την χαμένη αυτοπεποίθηση στην ομάδα.
Στις δοκιμές που προηγούνται της έναρξης του πρωταθλήματος όλοι κοιτάνε τους χρόνους και την κατάταξη και λιγότερο τις ίδιες τις μοτοσυκλέτες. Καθώς δεν έχουν ολοκληρωθεί οι συμφωνίες και το μελάνι των σχεδιαστών δεν έχει στεγνώσει ακόμη, τα χρώματα των περισσότερων μοτοσυκλετών περιορίζονται στο ουδέτερο μαύρο με κάποια αυτοκόλλητα επάνω τους –πέρα από το νούμερο συμμετοχής.
Το ίδιο ίσχυσε και για τη Ducati φυσικά που θα εμφανίσει τα νέα της χρώματα για πρώτη φορά στις δοκιμές της Jerez το ερχόμενο Σαββατοκύριακο. Μέχρι τότε οι φωτογραφίες και ένα βίντεο έρχονται να δώσουν το νέο στίγμα της ιταλικής εταιρείας.
Αυτό ακριβώς το «ιταλικής» έρχεται να υπογραμμίσει η Ducati φέτος, αφαιρώντας κάμποσο από το κόκκινο και προσθέτοντας μπόλικο λευκό στο χρωματισμό της. Μαζί τις πράσινες λωρίδες, φέρνει πια έντονα στην ιταλική σημαία. Το νούμερο 46 του Valentino είναι το μεγαλύτερο σε διαστάσεις που έχει χρησιμοποιήσει ο 9 φορές παγκόσμιος πρωταθλητής, ενώ αξιοσημείωτη είναι η σειρά των αλλαγών που έχουν γίνει από τεχνικής απόψεως.
Το πρώτο που πρέπει να παρατηρήσουμε στην GP12 είναι η χρήση «συμβατικού» πλαισίου δύο δοκών. Η Ducati αποχαιρέτισε ως μη επιτυχημένο το monocoque πλαίσιο της GP11 που χρησιμοποιούσε επί σειρά ετών. Δεν θα υπήρχε κανένα πρόβλημα με αυτό, αν η ολόφρεσκη ναυαρχίδα στην παραγωγή της εταιρείας, η 1199 Panigale S, μοντέλο 2012, δεν χρησιμοποιούσε αυτό ακριβώς το …παλιό πλέον, monocoque πλαίσιο.
Σύμφωνα με την Ducati, ο νέος κινητήρας της νέας Desmosedici των 1000 κ.εκ. είναι φυσικά V-4 90 μοιρών με 4 δεσμοδρομικές βαλβίδες ανά κύλινδρο. Η ισχύς ξεπερνά τους 250 ίππους και η τελική τα 360 χ.α.ω, περίπου 15 ίπποι και 20 περισσότερα χ.α.ω. τελικής από την GP11!
Η ισχύς καταλήγει στον πίσω τροχό μέσα από ένα νέο σύστημα μετάδοσης που προσφέρει αλλαγές ταχυτήτων χωρίς έστω και στιγμιαίο κόψιμο στην απόδοση του κινητήρα.
Η εξάτμιση προέρχεται από την Termignoni, το 48mm upside-down πιρούνι από την Ohlins, όπως και το αμορτισέρ της πίσω ανάρτησης. Η Brembo υπογράφει τα φρένα, με τους δύο δίσκους από ανθρακονήματα να έχουν διάμετρο 320mm με 4 έμβολα και ένα μικρότερο για τον πίσω τροχό με δαγκάνα δύο εμβόλων.
Το ρεζερβουάρ είναι νέο και σε χωρητικότητα ώστε να συμβαδίζει με τους νέους κανονισμούς και περιορίζεται στα 21 λίτρα. Το βάρος σύμφωνα με την εταιρεία είναι 5 κιλά περισσότερα από το προηγούμενο μοντέλο και ανέρχεται στα 155 κιλά, 5 περισσότερα από το προηγούμενο μοντέλο.
Οι αριθμοί αλλά και η όψη της GP 12 δεν σε προδιαθέτουν για την έκπληξη ωστόσο καλό θα είναι να περιμένουμε τουλάχιστον μέχρι τις τελευταίες δοκιμές (Jerez) πριν την έναρξη του πρωταθλήματος στις 8 Απριλίου. Σύμφωνα με το εργοστάσιο η μοτοσυκλέτα είναι κατά 90% νέα και το ίδιο πρέπει να ισχύει και για τις ελπίδες των ανά τον κόσμο Ducatisti…
Δείτε το βίντεο της παρουσίασης :