Μετά τον ερχομό στην Ελλάδα του νέου Hyundai i30 και την επικείμενη προσθήκη του i30 Tourer αρχές φθινοπώρου, η Hyundai παρουσίασε το ολοκαίνουργιο i30 Fastback, την τελευταία προσθήκη στην γκάμα i30, διαθέσιμη στις αρχές του επόμενου έτους.
Ο νέος τύπος αμαξώματος αντικατοπτρίζει τη σχεδιαστική φιλοσοφία της μάρκας, δίνοντάς της μια εκλεπτυσμένη γραμμή με κομψό χαρακτήρα.
Σχεδίαση
Το i30 Fastback χαρακτηρίζεται από την δυνατή του εμφάνιση και τις σπορ επιμήκεις γραμμές. Η μείωση του ύψους της μάσκας Cascading στο εμπρός μέρος, την καθιστά ευρύτερη και σαφέστερη, δίνοντας έμφαση στο καπό. Μια χαμηλότερη οριζόντια εισαγωγή αέρα κάτω από τη μάσκα δίνει στο i30 Fastback μια χαρισματική εμπρός σχεδίαση. Οι ισχυρές γωνίες και το γωνιακό κάτω εμπρός σπόιλερ δημιουργούν μια μυώδη και επιβλητική εμφάνιση. Τα LED φώτα ημέρας και οι προβολείς με τη premium σκούρα πρόσοψη στρογγυλεύουν την οπτική του i30 Fastback στο μπροστινό μέρος.
Το i30 Fastback διαθέτει μια εκλεπτυσμένη σχεδίαση με χαρακτηριστικές αναλογίες ενός σπορ κουπέ, χάρη στην κομψή κεκλιμένη γραμμή οροφής, το μακρύ καπό και το μυώδες αμάξωμα. Η καμπίνα του είναι τοποθετημένη επάνω σε ένα ευρύ πλαίσιο και τονίζεται από τις μεγάλες καμάρες των τροχών δίνοντας στο αυτοκίνητο ισχυρή όψη. Χρησιμοποιώντας κλασικούς κώδικες σχεδίασης, η οροφή έχει μειωθεί κατά 25 χιλιοστά σε σύγκριση με το 5-θυορ i30, ενισχύοντας την ευρεία στάση του αυτοκινήτου στο δρόμο, βελτιώνοντας την αεροδυναμική και δημιουργώντας μια εντυπωσιακή εμφάνιση.
Προχωρώντας προς τα πίσω μέρος, η καμπίνα έχει σχήμα, εμπνευσμένο από το σχήμα ενός δακρύου. Η έμφαση στο πίσω μέρος καθιστά το i30 Fastback στιβαρό και δυναμικό.
Η σιλουέτα του i30 Fastback ολοκληρώνεται με μια αψιδωτή πίσω αεροτομή που είναι ενσωματωμένη στην πόρτα του πίσω μέρους και συνεχίζει προς τα πίσω φώτα. Η διαίρεση και η γλυπτική σχεδίαση των επιφανειών δημιουργούν ένα ζωντανό παιχνίδι φωτός και σκιάς, προσθέτοντας έμφαση στο αυτοκίνητο. Η κολόνα C και το πίσω παρμπρίζ έχουν σχεδιαστεί με εκλεπτυσμένα σχήματα, ενισχύοντας την περιρρέουσα κωνική γραμμή του αυτοκινήτου και την αίσθηση δυναμικής κίνησης προς τα εμπρός.
Σπορ οδηγικά χαρακτηριστικά
Η οδήγηση της σειράς i30 της Hyundai δοκιμάζεται αυστηρά και τελειοποιείται από τους μηχανικούς του Ευρωπαϊκού Κέντρου Ελέγχου της Hyundai Motor στη περίφημη πίστα Nordschleife του Nürburgring.
Το i30 Fastback αποκαλύπτει κάποιες σημαντικές διαφορές σε σχέση με τους άλλους τύπους αμαξώματος της γκάμας του i30. Σε σύγκριση με την έκδοση του 5θυρου i30, το πλαίσιο του i30 Fastback μειώθηκε κατά 5 χλστ και η ακαμψία της ανάρτησης αυξήθηκε κατά 15%. Αυτό παρέχει μια πιο δυναμική και πιο ευκίνητη οδηγική εμπειρία ενώ συνεχίζει να διατηρεί υψηλά επίπεδα άνεσης.
Χάρη στην χαμηλωμένη οροφή και το σασί που οδηγεί σε συνολικό ύψος 1.425 χλστ, το i30 Fastback είναι 30 χλστ χαμηλότερο από το 5θυρο αμάξωμα, δίνοντας έμφαση στις κομψές και δυναμικές του διαστάσεις. Με επιμήκη σιλουέτα, το αυτοκίνητο έχει συνολικό μήκος 4.455 χλστ (115 χλστ μεγαλύτερο από το 5θυρο).
Πλούσιο στάνταρ πακέτο ασφάλειας
Προσφέροντας τελευταίας τεχνολογίας χαρακτηριστικά ενεργητικής ασφάλειας, το i30 Fastback καθιστά την τεχνολογία προσιτή προς όλους, όπως και τα υπόλοιπα μέλη της γκάμας του i30. Με συστήματα όπως Autonomous Emergency Braking, Driver Attention Alert, High Beam Assist and Lane Keeping Assist System, το i30 προσφέρει μεγάλη ασφάλεια στους επιβάτες.
Το Αυτόματο Σύστημα Πέδησης Έκτακτης Ανάγκης (AEB) που είναι τοποθετημένο στο i30 λειτουργεί σε τρία στάδια χρησιμοποιώντας αισθητήρες κάμερας. Πρώτον, προειδοποιεί τον οδηγό οπτικά και ηχητικά. Σε ένα δεύτερο βήμα, ελέγχει το φρένο σύμφωνα με το στάδιο κινδύνου σύγκρουσης και σε ένα τρίτο στάδιο εφαρμόζει μέγιστη δύναμη πέδησης για να αποφευχθεί η σύγκρουση ή να ελαχιστοποιηθεί η ζημιά σε περίπτωση που μια σύγκρουση είναι αναπόφευκτη. Για την προαιρετική αναγνώριση πεζών χρησιμοποιεί εμπρόσθιο ραντάρ και αποφεύγει ή μετριάζει τις συνέπειες της πρόσκρουσης με έναν πεζό.
Με το Σύστημα Προειδοποίησης Απόσπασης Προσοχής Οδηγού (DAA), παρακολουθείται το συνολικό προφίλ οδήγησης αναλύοντας μία πλειάδα πληροφοριών συμπεριφοράς, όπως τον χειρισμό του τιμονιού, των πεντάλ και των πλευρικών φλας, τους αισθητήρες G, τη θέση του αυτοκινήτου μεταξύ των λωρίδων κυκλοφορίας, το συνολικό χρόνο συνεχόμενης οδήγησης κ.ά. Εάν το σύστημα ανιχνεύσει τυχόν ενδείξεις απροσεξίας ή κόπωσης, το σύστημα ειδοποιεί τον οδηγό με ηχητική και οπτική ένδειξη στον πίνακα οργάνων. Ο οδηγός μπορεί να ρυθμίσει το επίπεδο ευαισθησίας του συστήματος.
Το Σύστημα ASCC, Προσαρμοζόμενος Έξυπνος Ρυθμιστής Ταχύτητας, ρυθμίζει σταθερή ταχύτητα στο ταξίδι, ωστόσο προσαρμόζεται διαρκώς εφ’όσον υπάρχει προπορευόμενο αυτοκίνητο με χαμηλότερη ταχύτητα. Το i30 τότε διατηρεί μία σταθερή απόσταση από το προπορευόμενο όχημα. Το φιλικό στη χρήση σύστημα παρέχει επιλογή τεσσάρων διαφορετικών επιπέδων απόστασης από το προπορευόμενο
Οι πίσω γωνίες παρακολουθούνται από το Σύστημα Ανίχνευσης Τυφλού Σημείου (Blind Spot Detector – BSD). Αισθητήρες τοποθετημένοι στις πίσω πλευρές του αυτοκινήτου ανιχνεύουν την προσέγγιση με οποιοδήποτε όχημα βρίσκεται στην τυφλή ζώνη του καθρέπτη, ενεργοποιώντας ηχητική προειδοποίηση και οπτική προειδοποίηση εάν ο οδηγός βγάλει φλας αλλαγής πορείας.
Το Σύστημα Ειδοποίησης για Κάθετα Διερχόμενα Οχήματα (RCTA) αντιλαμβάνεται και προειδοποιεί οπτικά και ηχητικά για την προσέγγιση κάθετα διερχομένων οχημάτων κατά την όπισθεν σε συνθήκες περιορισμένης ορατότητας.
Το Σύστημα Πληροφόρησης Ορίων Ταχύτητας (SLIF) συνδυάζει την οπτική αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας με την αποθηκευμένη πληροφόρηση του συστήματος πλοήγησης, προβάλλοντας στην οθόνη ενδείξεων την πλέον έγκυρη πληροφορία για το δρόμο που βρίσκεστε.
Το Σύστημα Υποβοήθησης Διατήρησης Λωρίδας (LKAS) ανιχνεύει τη θέση του αυτοκινήτου και ειδοποιεί τον οδηγό για μη ασφαλείς κινήσεις σε ταχύτητες πάνω από 60 km/h. Προειδοποιεί ηχητικά και οπτικά τον οδηγό πριν επαναφέρει το όχημα μέσα στα όρια της λωρίδας κυκλοφορίας σε ασφαλή θέση.
Ένα βοηθητικό Σύστημα Αυτόματης Ρύθμισης Υψηλής Σκάλας Φώτων (ΗΒΑ) ενεργοποιεί αυτόματα τα φώτα όταν δεν επαρκεί ο εξωτερικός φωτισμός. Επιπρόσθετα όμως, το σύστημα HBA βλέπει το δρόμο μπροστά και χαμηλώνει τα μεγάλα φώτα όταν διακρίνει όχημα σε απόσταση (ελάχιστη απόσταση 260μ, μέγιστη απόσταση 800μ για αντιθέτως ερχόμενα και 500μ για προπορευόμενα), διασφαλίζοντας μέγιστη ορατότητα στη νυχτερινή οδήγηση, ασφαλή για όλους.
Συνδεσιμότητα
Το i30 Fastback προσφέρει στους μια προαιρετική οθόνη αφής 8 ιντσών του νέας γενιάς συστήματος πλοήγησης, συμπεριλαμβανομένων τελευταίας τεχνολογίας λειτουργιών συνδεσιμότητας, όπως το Apple CarPlay και το Android Auto. Και τα δύο συστήματα δίνουν τη δυνατότητα στους χρήστες να συνδέουν τις συσκευές τους για την προβολή και τον έλεγχο λειτουργιών μουσικής, τηλεφώνου ή πλοήγησης στην οθόνη. Το σύστημα πλοήγησης έρχεται επιπλέον με δωρεάν 7ετή συνδρομή στις Υπηρεσίες LIVE, προσφέροντας ενημερωμένες πληροφορίες σχετικά με τον καιρό, την κυκλοφορία, τις κάμερες ταχύτητας και τις online αναζητήσεις σε σημεία ενδιαφέροντος σε πραγματικό χρόνο. Εναλλακτικά της οθόνης αφής 8 ιντσών, οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν μεταξύ διαφορετικών επιλογών συστήματος πολυμέσων, με στάνταρ οθόνη 5 ιντσών και σύνδεση Bluetooth και προαιρετικά λειτουργία οθόνης αφής με ενσωματωμένη κάμερα οπισθοπορίας.
Κινητήρες
Οι θποψήφιοι πελάτες μπορούν να επιλέξουν μεταξύ δύο υπερτροφοδοτούμενων βενζινοκινητήρων, οι οποίοι διατίθενται στη γκάμα του i30: τον υπερτροφοδοτούμενο 4κύλινδρο κινητήρα 1.4 Τ-GDI με 140 ίππους ή τον 1.0 T-GDI υπερτροφοδοτούμενο 3κύλινδρο με 120 ίππους (με προβλεπόμενη κατανάλωση καυσίμου 5,5 και 5,0 λτ/100χλμ αντίστοιχα, και προβλεπόμενες εκπομπές CO2 125-115 γρ/χλμ αντίστοιχα). Και οι δύο βενζινοκινητήρες προσφέρονται με 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων, ενώ επιπρόσθετα ο T-GDI 140 ίππων προσφέρεται και με 7τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, το οποίο δίνει τη δυνατότητα επιλογής πλήρως αυτόματης ή χειροκίνητης λειτουργίας. Όλοι οι κινητήρες είναι συμβατοί με το σύστημα Integrated Stop & Go (ISG) για αυξημένη απόδοση.
Η γκάμα κινητήρων του i30 Fastback θα εμπλουτισθεί περαιτέρω με την προσθήκη ενός νέου 4κύλινδρου turbo πετρελαιοκινητήρα 1.6 λίτρων, που θα διατίθεται σε εκδόσεις 110 και 136 ίππων . Και οι δύο εκδόσεις θα είναι διαθέσιμες με 6MT ή 7DCT.
Κατασκευασμένο στην Ευρώπη
Η τρίτη γενιά των μοντέλων i30 της Hyundai κατασκευάζεται στην Ευρώπη, στην μονάδα που έχει δημιουργήσει η μάρκα τα τελευταία 25 χρόνια.