Αυτοκίνητα σαν το S-Max απευθύνονται κατά κύριο λόγο σε όσους έχουν αυξημένες οικογενειακές ανάγκες. Αυτό με τη σειρά του σημαίνει πολλά έξοδα, γεγονός που θα έκανε κάποιον να διπλοσκεφτεί την αγορά της 2λιτρης EcoΒoost έκδοσης του S-Max.

Γιατί ακόμα και στην περίπτωση αγοράς με απαλλαγή από το τέλος ταξινόμησης, τα πάγια έξοδα σε τέλη, τεκμήρια, έκτακτες εισφορές, ασφάλιστρα, βενζίνες κτλ. παραμένουν. Η διάθεση όμως της έκδοσης με το νέο κινητήρα 1,6 EcoΒoost, αλλάζει τα δεδομένα…

Εντός πραγματικότητας
Ευπρόσδεκτος λοιπόν ο νέος κινητήρας, που αν μη τι άλλο βάζει το ευχάριστο σχεδιαστικά S-Max στο παιχνίδι της νέας ελληνικής πραγματικότητας. Χωρίς να έχει χαθεί τίποτα από τη δεδομένη ευρυχωρία του ποιοτικού και εργονομικού εσωτερικού και την πολυχρηστικότητα που προσφέρει το προαιρετικά επταθέσιο S-Max, η επιλογή της έκδοσης 1,6 μειώνει σημαντικά το κόστος αγοράς και χρήσης χωρίς συμβιβασμούς στον τομέα των επιδόσεων. Κανένας συμβιβασμός δεν έγινε και στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς.

Οι ρυθμίσεις των αναρτήσεων (έξτρα ρυθμιζόμενες) είναι υπέρ της άνεσης και των υψηλών μέσων ταχυτήτων που ζητά ένας οικογενειάρχης ώστε να μη βαρεθεί τη ζωή του στο ταξίδι, ενώ οι σβέλτες ρεπρίζ για ασφαλείς προσπεράσεις, το στιβαρό τιμόνι και ο ακριβής επιλογέας είναι το αλάτι της καθημερινής οδήγησης.

Μονόδρομος
Περί τις 5.000 φθηνότερο από τις αντίστοιχες 2λιτρες εκδόσεις, χωρίς συμβιβασμούς στις επιδόσεις και με σαφώς λιγότερα λειτουργικά κόστη, το S-Max 1,6 ΕcoΒoost αποτελεί ουσιαστικά μονόδρομο για τον Έλληνα αγοραστή. Οι τιμές για την πενταθέσια έκδοση ξεκινούν από 27.565 ευρώ (26.135 με απόσυρση) στην έκδοση Trend, ενώ η επταθέσια έκδοση Titanium είναι διαθέσιμη από 30.880 ευρώ (29.450 με απόσυρση).

Κινητήρας – Επιδόσεις
Ο 1.600άρης, άμεσου ψεκασμού και τούρμπο κινητήρας των 160 ίππων χαρίζει αξιόλογες επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 9,7 δλ, 204 χλμ./ώρα τελική), έχει ευχάριστο ήχο και διακρίνεται για το θετικό του τράβηγμα από χαμηλά και την ελαστικότητά του.

Το κυριότερο όμως καταναλώνει 7,0 λτ./100 χλμ. και εκπέμπει 164 γρ. CO2/χλμ., όταν τα νούμερα για τη δίλιτρη έκδοση των 203 ίππων (με κιβώτιο διπλού συμπλέκτη) είναι 8,1 και 189 αντίστοιχα. Υπολογίζοντας 15.000 το χρόνο, σε σχέση με τη δίλιτρη έκδοση το όφελος από βενζίνη (μέση τιμή 1,68 ευρώ/λτ.) και τέλη κυκλοφορίας είναι 421,7 ευρώ (277,2 ευρώ από βενζίνη και 144,5 ευρώ από τα τέλη).

Πηγή: autotriti.gr