Σαράντα ένα χρόνια μετά την παγκόσμια πρώτη του (29/3/74), το Golf παραμένει σταθερά στην κορυφή της μικρομεσαίας κατηγορίας, κυριαρχώντας στις πωλήσεις, αλλά και ορίζοντας τα δεδομένα των μικρομεσαίων μοντέλων της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας.
Στη συγκεκριμένη περίπτωση έχουμε να κάνουμε με την οικονομική έκδοση της 7ης γενιάς Golf, που ακούει στο όνομα BlueMotion και υπόσχεται οικονομία καυσίμου σε συνδυασμό με χαμηλές εκπομπές ρύπων CO2.
Συγκεκριμένα, με μέση κατανάλωση 3,8 λτ./100 χλμ. (μετρήσεις κατασκευαστή) και εκπομπές CO2 μόνο 99 γρ./χλμ., το1,6 TDI BlueMotion πρωταγωνιστεί σε οικονομία στην κατηγορία του, χωρίς να θυσιάζει τα οδηγικά και ποιοτικά στάνταρ του Golf.
Η τεχνολογία «BlueMotion» σημαίνει ότι, το αμάξωμα έχει αεροδυναμικές προσθήκες για καλύτερο συντελεστή οπισθέλκουσας (Cd: 0,27), τα ελαστικά έχουν μειωμένη αντίσταση στην κύλιση, ο κινητήρας είναι ρυθμισμένος για οικονομία καυσίμου, το κιβώτιο έχει πιο μακριές σχέσεις, ενώ υπάρχουν συστήματα Start/Stop και ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση.
Οι αλλαγές στο αμάξωμα αφορούν στην κλειστού τύπου γρίλια στο ψυγείο, στη νέα πίσω αεροτομή, στο χαμήλωμα του αυτοκινήτου κατά 15 χλστ. και στις νέες εισαγωγές του εμπρός προφυλακτήρα. Επιπλέον διαθέτει μικρότερα σε διαστάσεις ελαστικά, με ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών και εξωτερικό χρωματισμό σε μεταλλικό χρώμα.
Το εσωτερικό του 1,6 TDI BlueMotion δεν έχει αισθητές διαφορές σε σχέση με αυτό τα «κοινά» Golf, καθώς υλικά και φινίρισμα είναι στην κορυφή της κατηγορίας. Οι παραδοσιακές λιτές γραμμές τουGolf, συμπληρώνονται από την κεντρική οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων, τους διακόπτες στο τιμόνι, το ηλεκτρικό χειρόφρενο και τον επιλογέα του 7τάχυτου κιβωτίου DSG με Drive ή Sport ρύθμιση. Όσον αφορά τους χώρους, το 1.6 TDI BlueMotion διαθέτει χώρο για 4, ή και για 5 επιβάτες με κάποιες παραχωρήσεις στους πίσω και χώρο αποσκευών 380 λίτρων, στο πάτωμα του οποίου υπάρχει ρεζέρβα, στοιχείο απαραίτητο (όπως συχνά πυκνά επαναλαμβάνουμε) για τους ελληνικούς δρόμους.
Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει στάνταρ ESP με λειτουργία ηλεκτρονικού μπλοκέ διαφορικού και hill holder, σύστημα αποφυγής πολλαπλών συγκρούσεων (Multicollision Brake), σύστημα Pre Crash, 7 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικούς καθρέφτες, υπολογιστή ταξιδιού, ράδιο-CD και σύστημα start/stop.
Κινητήρια μονάδα ο πετρελαιοκινητήρας με κωδικό «ΕΑ288», 1,6 λίτρων Common Rail, με απόδοση 105ίππων/3.000-4.000σ.α.λ. και ροπή 25,5χγρμ/1.500-2.750σ.α.λ.
Το σύνολο συνεργάζεται με 7άρι DSG κιβώτιο (τυποποιημένη κατανάλωση 3,9λτ και εκπομπές CO2: 102γρ/χλμ) διπλού συμπλέκτη με μακριές σχέσεις και δυνατότητα αλλαγών με «παντλς» στο τιμόνι. Ο συνδυασμός καταφέρνει να επιταχύνει τα σχεδόν 1300 κιλά του Golf από 0-100 σε 10,7’’, φθάνοντάς το στην τελική ταχύτητα των 192χλμ/ώρα.
Στο δρόμο το Golf 1.6TDI BlueMotion, διαφοροποιείται προς το καλύτερο από τα άλλα Golf, παρουσιάζοντας σπορτίφ χαρακτηριστικά, κυρίως χάρη στο χαμήλωμα του αμαξώματος. Ουδέτερο στις στροφές, με ελάχιστες κλίσεις του αμαξώματος, γλιστρά στο αεροδυναμικό μέτωπο χωρίς θορύβους ή τάσεις αστάθειας. Άνετο, ασφαλές και απολύτως ουδέτερο στις ευθείες, αποδείχθηκε άριστο εφ’ όλης της ύλης σε δυο μεγάλα ταξίδια που κάναμε μαζί του, εκτιμώντας την ανατομική με πολύ καλή πλευρική στήριξη θέση οδήγησης και τον τρόπο με τον οποίο η ανάρτηση αντιμετωπίζει τους κακοτράχαλους ελληνικούς δρόμους. Η ηχομόνωση και η ποιότητα λειτουργίας του συστήματος θέρμανσης/ψύξης/εξαερισμού, βοηθούν τον οδηγό να διατηρηθεί επί μακρόν σε καλή κατάσταση, ενώ τα ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας σε συνδυασμό με τα δυνατά/ανθεκτικά φρένα, «εγγυώνται» για τις δύσκολες στιγμές, ή το οδηγικό λάθος. Σε κάθε περίπτωση το Golf της δοκιμής μας είναι τουλάχιστον σβέλτο και αν ο οδηγός κάνει χρήση του 7τάχυτου κιβωτίου, μπορεί να κινηθεί αντικειμενικά γρήγορα, ενώ η ροπή του πετρελαιοκινητήρα εξασφαλίζει άνετα προσπεράσματα.
Στον τομέα της κατανάλωσης πάντως είναι αλήθεια πως περιμέναμε περισσότερα, καθώς η μέση κατανάλωση της δοκιμής μας ήταν 5,7λτ/100χλμ, όμως… Οδηγώντας με ταχύτητες 140-150 χλμ/ώρα στα δυο ταξίδια μας, είδαμε το μέσο όρο να σκαρφαλώνει στα 7,4λτ και το ρεζερβουάρ να αδειάζει σχετικά γρήγορα.
Συνοψίζοντας να σημειώσουμε ότι, η συγκεκριμένη έκδοση του Golf αποδεικνύεται πολύ καλή στην καθημερινότητα, προσφέροντας άνεση, πολυτέλεια, ευρυχωρία, ποιότητα κύλισης, οικονομία και ευκολία οδήγησης, στοιχεία που δικαιολογούν την τιμή των σχεδόν 22.000 ευρώ που κοστίζει, με όφελος απόσυρσης.
Υπέρ
- Ποιότητα
- Άνεση
- Θέση οδήγησης
- Κινητήρας
- Κιβώτιο (DSG)
- Φρένα
- Οδική συμπεριφορά
- Κατανάλωση έως τα 110-120 χλμ/ώρα
Κατά
- Τιμή
- Κατανάλωση μετά τα 130χλμ/ώρα
Τεχνικά χαρακτηριστικά
- Κυβισμός(κ.εκ): 1598
- Ισχύς (ίπποι) / σ.α.λ: 105 / 4000
- Ροπή (Kgm) / σ.α.λ: 25.5 / 1500
- Κιβώτιο ταχυτήτων / Σχέσεις: Ημιαυτόματο / 7
- Θέση κινητήρα / Κίνηση: E / E
- Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.): 102
- Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 192
- Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα: 10.7΄΄
- Μικτός κύκλος (λίτρα/100 χλμ.): 3.9
- Μέση δοκιμής: 5.7
- Διαστάσεις (ΜχΠχΥ): 4255 Χ 1790 Χ1452 χλστ
- Μεταξόνιο: 2637χλστ
- Βάρος (κιλά): 1310
- Χώρος αποσκευών (λίτρα): 380
Νίκος Τσάδαρης