Η Peugeot συμπληρώνει τη σειρά ηλεκτρικών της οχημάτων, με μια πλήρως ηλεκτρική έκδοση του 408, μετά το πρόσφατο λανσάρισμα της υβριδικής έκδοσης το 2024. Το νέο E-408 (θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο του Mulhouse) συνδυάζει την αισθητική μιας fastback σιλουέτας με μηδενικές εκπομπές ρύπων, την ισχύ 210 ίππων του ηλεκτροκινητήρα και την ευχαρίστηση της οδήγησης ηλεκτρικού οχήματος με αυτονομία έως 453 χλμ.

Όσον αφορά την επαναφόρτιση, η διαδικασία γίνεται απλή με τον ενσωματωμένο προγραμματιστή διαδρομών (trip planner), ενώ η μάρκα  παρέχει εγγύηση 8 ετών/160.000 χλμ για την μπαταρία.

Το 408 ξεχωρίζει με τη δυναμική σιλουέτα, τις εκλεπτυσμένες γραμμές που προσφέρουν μια ανυψωμένη θέση οδήγησης και την premium πολυτέλεια μέχρι την παραμικρή λεπτομέρεια.

Με συνολικό μήκος 4,69 μ. και πλάτος 1,85 μ. (με τους καθρέπτες διπλωμένους), το E-408 χρησιμοποιεί την πολυενεργειακή πλατφόρμα E-EMP2 (Efficient Modular Platform), γνωστή για το μεγάλο μήκος του μεταξονίου 2,79 μ. Οι γενναιόδωρες διαστάσεις επιτρέπουν την εγκατάσταση της μπαταρίας στο κάτω μέρος του οχήματος, κάτω από το πάτωμα και ανάμεσα στους τροχούς, διατηρώντας έτσι τον χώρο της καμπίνας και χαμηλώνοντας το κέντρο βάρους για δυναμική οδική συμπεριφορά, όπου η απόλαυση οδηγεί την πρόοδο.

Επίσης, με φαρδιά μετατρόχια – 1,59μ μπροστά και 1,60μ πίσω το E-408 πατά σταθερά στο δρόμο και παρά το γεγονός ότι είναι υπερυψωμένο από το έδαφος, προσφέρει ένα σπορ προφίλ χάρη στο περιορισμένο ύψος των 1,49μ, το οποίο βελτιώνει την αεροδυναμική. 

Οι μεγάλοι τροχοί γραφίτη 19 ιντσών με καινοτόμο σχεδιασμό έχουν ελαστικά 225-50R19 με πολύ χαμηλή αντίσταση κύλισης (κατηγορία A+).

Εσωτερικό & i-Cockpit 

Το E-408 προσφέρει πολλές δυνατότητες που αποσκοπούν στην εξυπηρέτηση των επιβατών και την ευχαρίστηση του ταξιδιού. Στο εσωτερικό ο ατμοσφαιρικός φωτισμός LED διαθέτει 8 επιλογές χρωμάτων, ενώ οι επενδύσεις των θυρών καλύπτονται από ύφασμα Alcantara.

Επίσης, η θερμική και ακουστική άνεση βελτιστοποιήθηκαν από τις τεχνολογίες που εφαρμόστηκαν στο σχεδιασμό και την κατασκευή των παραθύρων του.

Τα μοντέλο μπορεί να εξοπλιστεί με το προαιρετικό σύστημα AQS (Air Quality System) που παρακολουθεί συνεχώς την ποιότητα του αέρα που εισέρχεται στην καμπίνα και μπορεί να ενεργοποιεί αυτόματα την ανακύκλωση του αέρα. 

Τα εργονομικά και αναπαυτικά εμπρός καθίσματα έχουν λάβει πιστοποίηση AGR (Aktion für Gesunder Rücken), είναι θερμαινόμενα και μπορούν επίσης να έχουν ηλεκτρικές ρυθμίσεις 10 κατευθύνσεων με δύο ρυθμίσεις μνήμης για τον οδηγό, 6 κατευθύνσεις για τον συνοδηγό, καθώς και πνευματικό μασάζ με 8 διαφορετικά προγράμματα εμπρός.

Ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα, η κεντρική κονσόλα ξεκινά με ένα χώρο αφιερωμένο στην ασύρματη φόρτιση του τηλεφώνου. Έτσι, η υπόλοιπη κονσόλα είναι εξ ολοκλήρου αφιερωμένη στην αποθήκευση και την πρακτικότητα, με υποβραχιόνιο, 2 θύρες USB C (φόρτιση/δεδομένα), 2 ποτηροθήκες μεγάλης διαμέτρου και έως 33 λίτρα διαφόρων αποθηκευτικών χώρων.

Ο πίσω χώρος είναι ιδιαίτερα γενναιόδωρος, χάρη στο μακρύ μεταξόνιο των 2,79 μ. με τους πίσω επιβάτες να επωφελούνται από 183 χλστ χώρου για τα πόδια. 

Ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 471 λτ και – με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα – αυξάνεται στα 1.545 λτ, ενώ αν η πλάτη του καθίσματος αναδιπλωθεί, είναι δυνατή η φόρτωση αντικειμένων μήκους έως 1,89 μ.

Τέλος, το γνωστό i-Cockpit προσφέρει εξαιρετική εργονομία, ενώ το μικρό τιμόνι ενισχύει την οδηγική απόλαυση επιτρέποντας ευελιξία (κύκλος στροφής 11,8μ.) και ακρίβεια στις κινήσεις. Το ψηφιακό ταμπλό, τοποθετημένο στο επίπεδο των ματιών ακριβώς πάνω από το τιμόνι, περιλαμβάνει έναν πλήρως παραμετροποιήσιμο και ρυθμιζόμενο ψηφιακό πίνακα 10 ιντσών σε 3D.

Ηλεκτροκινητήρας 210 ίππων

Το E-408 διαθέτει σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα με μόνιμους μαγνήτες που παράγει 210 ίππους και ροπή 345 Nm. 

Η αποδοτική αεροδυναμική (SCx: 0,66) έχει σαν αποτέλεσμα την χαμηλή κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας 15,2 kWh / 100 χλμ και έως 453 χλμ συνδυασμένη αυτονομία σύμφωνα με τον κύκλο WLTP.

Το E-408 είναι εξοπλισμένο με μπαταρία υψηλής τάσης 58,2 kWh (ωφέλιμη). Με την τεχνολογία NMC 811 (80% νικέλιο, 10% μαγγάνιο, 10% κοβάλτιο) επωφελείται από την αυξημένη ενεργειακή πυκνότητα με 18 ενσωματωμένες μονάδες. Η αναγεννητική πέδηση με μοχλούς (paddles) πίσω από το μικρό τιμόνι, είναι εφικτή σε 3 επίπεδα, με τα δύο τελευταία να ενεργοποιούν αυτόματα τα πίσω φώτα στοπ.

Ο οδηγός μπορεί επίσης να επιλέξει ανάμεσα σε τρία προγράμματα οδήγησης, ανάλογα με τις προτεραιότητές του. Το Normal είναι η προεπιλεγμένη λειτουργία, ρυθμίζοντας την ισχύ στους 190 ίππους και τη ροπή στα 300 Nm. Η λειτουργία Sport (157 kW/210 hp και 345 Nm) είναι διαθέσιμη για μέγιστη απόδοση και ενεργοποιείται αυτόματα και προσωρινά κατά τη διάρκεια των “kick downs”, ενώ η λειτουργία ECO (125 kW/170 hp, 270 Nm) ευνοεί την αυτονομία.

Το E-408 είναι εξοπλισμένο στάνταρ με αντλία θερμότητας, καθώς και θερμαινόμενο τιμόνι και καθίσματα, βελτιστοποιώντας τη θερμική άνεση των επιβατών διατηρώντας παράλληλα την ενέργεια της μπαταρίας.

Για φόρτιση AC, το ηλεκτρικό  μοντέλο εφοδιάζεται στάνταρ με τριφασικό φορτιστή 11 kW και δέχεται ισχύ έως 120 kW, που επιτρέπει φόρτιση από 20% έως 80% της μπαταρίας σε 30 λεπτά και ανάκτηση 100 χλμ αυτονομίας σε 10 λεπτά φόρτισης. 

Συστήματα ασφάλειας

Στο E-408, ένα πλήρες σύνολο συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης τελευταίας γενιάς, που λειτουργούν με πληροφορίες που συλλέγονται από 5 κάμερες και 3 ραντάρ, διασφαλίζει και διευκολύνει τα ταξίδια. Μεταξύ άλλων ξεχωρίζουν η λειτουργία Stop and Go και ρύθμιση της απόστασης από το προπορευόμενο όχημα, το αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, η  προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας, η ειδοποίηση προσοχής του οδηγού σε ταχύτητες άνω των 65 χλμ/ώρα, η αναγνώριση και εμφάνιση των πινακίδων κυκλοφορίας, η παρακολούθηση τυφλού σημείου (75 μέτρα) και η προειδοποίηση κίνησης πίσω.

Το E-408 θα διατίθεται σε δύο εκδόσεις: Allure και GT και το εμπορικό λανσάρισμα στην ελληνική αγορά αναμένεται τον Ιανουάριο του 2025.