Η βιομηχανία της ηλεκτροκίνησης εξελίσσεται διαρκώς, καθώς κράτη με εταιρείες ευθυγραμμίζονται με τη δέσμευση για βιωσιμότητα και περιβαλλοντική υπευθυνότητα, καθιστώντας τα ηλεκτρικά οχήματα μια ελκυστική επιλογή.

Τα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης που λειτουργούν με βενζίνη και ντίζελ αρχίζουν να μπαίνουν στο περιθώριο, τόσο λόγω του κόστους τους, όσο και γιατί βλάπτουν το περιβάλλον οι ρύποι που παράγουν. Αντιθέτως, τα EV κερδίζουν έδαφος συνέχεια, αφού έχουν πράσινο αποτύπωμα και τροφοδοτούνται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας χωρίς να εκπέμπουν βλαβερές εκπομπές στη φύση.

Η ηλεκτρική ενέργεια που αποθηκεύεται στις μπαταρίες τους μετατρέπεται σε ισχύ από τον κινητήρα παρέχοντας την κίνηση. Με αυτό τον τρόπο δεν εμφανίζονται οι επιβλαβείς εκπομπές αερίων που παρατηρούνται στα συμβατικά οχήματα. Ως εκ τούτου, βιώνεται μια φιλική προς το περιβάλλον οδήγηση, γιατί υπάρχει μικρότερο αποτύπωμα άνθρακα σε σύγκριση με τα παραδοσιακά οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Παράλληλα, πολλές χώρες εργάζονται ήδη για αυστηρότερους κανονισμούς εκπομπών, με το πιο κοινό μέτρο να αποτελούν οι ζώνες χαμηλών εκπομπών (LEZ), όπου απαγορεύουν την πρόσβαση σε οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Μια σειρά άλλων πρωτοβουλιών για να καταστεί ελκυστική η ηλεκτροκίνηση, είναι οι επιδοτήσεις σε οδηγούς για αγορά ή ενοικίαση, αλλά και η κατασκευή σχετικών υποδομών.

Επίσης, η ΕΕ προωθεί τον στόχο για κλιματική ουδετερότητα έως το 2050, με την προοπτική να κυκλοφορούν 30 εκατομμύρια EV στους δρόμους έως το 2030. Για αυτό τον λόγο το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο αποφάσισε οι κατασκευαστές αυτοκινήτων να μην πωλούν πλέον νέα αυτοκίνητα ή LCV με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Τα οφέλη στην τσέπη του καταναλωτή

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπορεί να αναπτύχθηκαν με στόχο να εφαρμοστεί μια πολιτική φιλική προς το περιβάλλον, όμως φέρνουν και οικονομικά οφέλη στην τσέπη του καταναλωτή, καθιστώντας τα μια ιδανική επιλογή.

Συγκεκριμένα, το συνολικό κόστους τους αρχίζει να πέφτει, επειδή κυκλοφορούν όλο και περισσότερες μάρκες, ενώ υπάρχουν πλέον πολλές επιλογές για να καλυφθούν τα εκάστοτε γούστα των οδηγών.

Ακόμη, ένας άλλος λόγος που αυξάνει τη δημοτικότητα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι η ποσότητα καυσίμου που χρησιμοποιούν, καθιστώντας τα μακροπρόθεσμα πιο οικονομικά από τα συμβατικά.

ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Σύμφωνα με μελέτες τα EV κάνουν 75% μικρότερη χρήση σε σύγκριση με τα οχήματα που κινούνται με βενζίνη ή ντίζελ. Ταυτόχρονα, η φόρτιση δεν επηρεάζεται από τις διακυμάνσεις στο κόστος καυσίμων, ενώ με τη χρήση νυχτερινού ρεύματος γίνεται πιο οικονομική. Με αυτό τον τρόπο μειώνεται η εξάρτηση από ρυπογόνα καύσιμα, αλλά και το κόστος στην τσέπη του καταναλωτή, καθώς ξοδεύει λιγότερα για να κινείται.

Μάλιστα, η φόρτιση μπορεί να γίνει και στο σπίτι, καθιστώντας περιττό το ταξίδι που θα γινόταν προς τον εκάστοτε σταθμό, με αποτέλεσμα ο οδηγός να γλιτώνει το καύσιμο που θα κατανάλωνε, ώστε να λάβει περισσότερη ποσότητα.

Ο ανατρεπτικός σχεδιασμός τους

Σε γενικές γραμμές τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα διαθέτουν τυποποιημένα εξαρτήματα, όπως ηλεκτροκινητήρα, μπαταρία, μετατροπέα, μπαταρία, φορτιστή και καλώδιο και ελεγκτή, αλλά και λιγότερα σε σχέση με ένα συμβατικό όχημα.

Στο τομέα της συντήρησης λοιπόν, οι ανάγκες στην ηλεκτροκίνηση μειώνονται, γιατί τα οχήματα αυτά δεν χρειάζονται συνεχή συντήρηση, όπως αλλαγή λαδιών, ενώ τα τακάκια φρένων δεν φθείρονται τόσο γρήγορα. Επίσης, οι ηλεκτροκινητήρες είναι πιο συμπαγείς και αξιόπιστοι, άρα δεν δημιουργούν βλάβες συχνά.

Επιπλέον, σε αντίθεση με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης των συμβατικών οχημάτων, οι ηλεκτροκινητήρες έχουν λιγότερα εξαρτήματα και λειτουργούν με πιο απλό τρόπο, προσφέροντας μεγαλύτερη ευελιξία. Μπορούν να λειτουργήσουν χωρίς προβλήματα σε πολύ υψηλότερες στροφές, δεν χρειάζονται προθέρμανση και φτάνουν στην τελική τους ταχύτητα πολύ πιο γρήγορα.

Έτσι, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα παρέχουν γρήγορη εκκίνηση, ενώ είναι εύκολα στη χρήση από τους οδηγούς.

Αυτό συμβαίνει, επειδή παράγουν υψηλότερα επίπεδα ροπής σε σύγκριση με τα συμβατικά οχήματα. Παράλληλα, το γεγονός ότι ο κινητήρας και η μπαταρία βρίσκονται μεταξύ των μπροστινών και των πίσω τροχών μειώνει το κέντρο βάρους, οπότε και την πιθανότητα καταστάσεων που μπορεί να απειλήσουν την ασφάλεια.