Αυξημένα είναι το 2024 τα νέα μοντέλα που εισάγουν οι εταιρίες στην χώρα μας, δημιουργώντας ένα ευχάριστο «πονοκέφαλο» στα 27 μέλη του θεσμού «Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα». Έχει υπολογιστεί ότι η απόσταση που θα πρέπει να καλύψουν οδηγώντας, οι ειδικοί δημοσιογράφοι/εκλέκτορες του θεσμού προκειμένου να διαμορφώσουν άποψη και να αναδείξουν το νικητή του φετινού διαγωνισμού, φτάνουν τα 450.000 χιλιόμετρα.
Πιο αναλυτικά, οι δημοσιογράφοι του Ειδικού Τύπου, που θα κληθούν να ψηφίσουν φέτος για 18η συνεχή χρονιά το «Αυτοκίνητο της Χρονιάς», πρέπει να οδηγήσουν και να αξιολογήσουν 36 νέα μοντέλα, από τα οποία 24 ήδη πωλούνται στη χώρα μας από το τέλος του 2023/αρχές 2024, ενώ καθ’ οδόν είναι ακόμα 12.
Ανάμεσα σε αυτά, 14 είναι αμιγώς ηλεκτρικά, 6 έχουν και αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις, ενώ τα υπόλοιπα 16 είναι full υβριδικά, plug-in υβριδικά ή mild hybrid. Είναι λοιπόν προφανές πως πλέον ο εξηλεκτρισμός έχει κυριαρχήσει, με στόχο όχι μόνο την κάλυψη των εξαιρετικά αυστηρών προδιαγραφών ρύπων αλλά επίσης των μελλοντικών απαιτήσεων βιώσιμης ανάπτυξης της αυτοκινητοβιομηχανίας και των μεταφορών γενικότερα.
Τα μοντέλα που είναι ήδη διαθέσιμα στην ελληνική αγορά είναι τα εξής:
BMW X2 & 5, BYD SEAL & ATTO 3, Honda ZR-V, CR-V & e:NY1, Hyundai IONIQ 6, KIA EV9, Lexus LBX, Mercedes E-CLASS, MINI & MINI COUNTRYMAN, Mitsubishi Colt & ASX, Seres 5, Suzuki SWIFT, Subaru CROSSTREK, Toyota bZ4x, CH-R & Prius, Volkswagen TIGUAN & ID 7, Volvo EX 30.
Το ενδιαφέρον είναι ότι καθώς, κατά μέσο όρο, κάθε δημοσιογράφος οδηγεί κάθε αυτοκίνητο για περισσότερα από 500 χιλιόμετρα, ο αριθμός των συνολικών οχηματοχιλιομέτρων θα εκτοξευθεί στα ύψη. Έτσι οι 27 διαφορετικοί δημοσιογράφοι θα πρέπει μέχρι τον Νοέμβριο να έχουν οδηγήσει 36 διαφορετικά αυτοκίνητα, θα πρέπει δηλαδή να διανύσουν πάνω από 450.000 χιλιόμετρα πριν καταλήξουν σε ασφαλές συμπέρασμα και αναδείξουν το «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2025» για την Ελλάδα.
Για μια πρώτη σύγκριση, πέρυσι οι εκλέκτορες του θεσμού «Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα» κλήθηκαν να επιλέξουν τα επικρατέστερα 10 (11 τελικά λόγω ισοβαθμίας) νέα μοντέλα που διεκδίκησαν τον τίτλο «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2024», ανάμεσα από 21 συνολικά που είχαν προλάβει να παρουσιαστούν στην ελληνική αγορά, έως το Νοέμβριο του 2023. Δηλαδή 15 λιγότερα από αυτά που θα πρέπει να αξιολογήσουν φέτος.
Η διαδικασία για την απονομή του βαρύτιμου τίτλου «Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα» είναι κατ’ ουσίαν αδιάκοπη. Ξεκινά από την ολοκλήρωση αυτής του προηγούμενου έτους, καθώς κάθε μέλος του θεσμού πρέπει να οδηγήσει και να αξιολογήσει όλα τα νέα μοντέλα. Αφού αυτό συμβεί ακολουθεί η ψηφοφορία όλων των μελών του θεσμού στις αρχές Νοεμβρίου, για την ανάδειξη των 10 επικρατέστερων μεταξύ όλων των μοντέλων.
Στη συνέχεια, οργανώνεται οδήγηση των 10 φιναλίστ μοντέλων από τα 27 μέλη του θεσμού στην πίστα, για την εμπέδωση των εντυπώσεών τους αλλά και τη συγκριτική τους αξιολόγηση.
Κορύφωση της διαδικασίας αποτελεί η ανάδειξη του «Αυτοκινήτου της Χρονιάς για την Ελλάδα» εντός του μηνός Δεκεμβρίου, μέσα από φανερή ψηφοφορία όλων των μελών του θεσμού, σε εκδήλωση που τιμούν με την παρουσία τους το σύνολο σχεδόν των ειδικών δημοσιογράφων αυτοκινήτου και των στελεχών των αντιπροσώπων αυτοκινήτων.
Η φετινή διαδικασία για την ανάδειξη του «Αυτοκινήτου της Χρονιάς 2025» παρουσιάζει αυξημένο ενδιαφέρον, καθώς εντελώς νέες και μέχρι πρότινος άγνωστες μάρκες δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα (όπως η BYD και η SERES) τα αυτοκίνητα των οποίων αποτελούν ένα μεγάλο ερώτημα όχι μόνο για του Έλληνες οδηγούς, αλλά και για τους ίδιους τους δημοσιογράφους. Οπότε η σύγκριση αποκτά ακόμα μεγαλύτερο ενδιαφέρον.