Η Mini γιορτάζει την πρεμιέρα του πρώτου crossover για την κατηγορία των πολυτελών μικρών αυτοκινήτων, με το νέο Aceman που συνδυάζει compact εξωτερικές διαστάσεις με τον μέγιστο δυνατό χώρο για τους επιβάτες και αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης.

Η σχεδίαση του νέου Aceman παρέχει χώρο για πέντε άνετα καθίσματα με το μήκος του οχήματος να είναι κάτι περισσότερο από τέσσερα μέτρα. Με την αρωγή καινοτόμων τεχνολογιών, επιτυγχάνεται μία ιδιαίτερη ψηφιακή εμπειρία στο εσωτερικό, ενώ η αμιγώς ηλεκτρική κίνηση του δίνει νέα ώθηση στη χαρακτηριστική go-kart παραδοσιακή αίσθηση των αυτοκινήτων της μάρκας.

Με μήκος στα τέσσερα μέτρα, το νέο Aceman που με διαστάσεις 4,07 Χ 1,75 Χ 1,50 μ, τοποθετείται ανάμεσα στο Cooper και το Countryman, διαθέτει πέντε θέσεις και έναν ευέλικτο χώρο αποσκευών με χωρητικότητα 300 λίτρων, τιμή που μπορεί να αυξηθεί στα 1.005 λίτρα χάρη στις πολυάριθμες δυνατότητες προσαρμογής του. Με προβλεπόμενη αυτονομία έως και 406 χιλιόμετρα στον κύκλο δοκιμών WLTP, το Aceman είναι άριστα εξοπλισμένο για μετακινήσεις απαλλαγμένες από εκπομπές ρύπων και εκτός των ορίων της πόλης.

Ο ευέλικτος και περιπετειώδης χαρακτήρας του Aceman τονίζεται από τις στάνταρ ράγες οροφής, τους οπτικά τονισμένους τροχούς σε διαστάσεις από 17″ έως 19″ και τα στοιχεία προστασίας κάτω από το μπροστινό, το πίσω και τα πλαϊνά μέρη του οχήματος.

Εσωτερικό

Η νέα σχεδιαστική φιλοσοφία «Charismatic Simplicity» της μάρκας εκφράζεται ξεκάθαρα στο εσωτερικό. Με την σχεδίαση του εσωτερικού πιο απέριττη, το Aceman ακολουθεί το αρχικό όραμα του Alec Issigonis, εφευρέτη του κλασικού Mini. Με το εργονομικό τιμόνι, την κεντρική οθόνη OLED και την αναδιαμορφωμένη μπάρα διακοπτών, που αποτελεί σήμα κατατεθέν, το cockpit απηχεί τρία βασικά σχεδιαστικά γνωρίσματα του κλασικού Mini.

Η άνεση στα τμήματα της καμπίνας μεταξύ των θυρών, μαζί με την ευρυχωρία στην περιοχή των ώμων και των ποδιών, χαρίζουν στο φωτεινό cockpit μια αίσθηση ελευθερίας και άνεσης, ενώ η πανοραμική γυάλινη οροφή ενισχύει αυτό το αποτέλεσμα παρέχοντας πρόσθετο φως από ψηλά, ενώ στο σκοτάδι, ο κρυφός φωτισμός κατά μήκος του πλαισίου της οροφής δημιουργεί το επιλεγμένο mood φωτισμού στο εσωτερικό, ενώ τα άνετα καθίσματα προαιρετικά διαθέτουν υφασμάτινη επιφάνεια ή είναι κατασκευασμένα από διάτρητο Vescin.

Η στρογγυλή οθόνη OLED με διάμετρο 240 χλστ διαθέτει εξαιρετικά επίπεδη σχεδίαση και γυάλινη επιφάνεια υψηλής ποιότητας, ενώ το καινοτόμο Operating System 9 επιτρέπει τον διαισθητικό χειρισμό όλων των λειτουργιών οδήγησης μέσω αφής ή φωνής.

Η γραφική παρουσίαση των δεδομένων που σχετίζονται με το όχημα είναι σύγχρονη και μινιμαλιστική, με την ταχύτητα και την κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας να εμφανίζονται με ευδιάκριτο τρόπο στο πάνω μέρος της οθόνης, ακριβώς στο οπτικό πεδίο του οδηγού.

Πατώντας την ένδειξη ταχύτητας ανοίγει ένα μεγάλο ταχύμετρο που καταλαμβάνει όλη την οθόνη εστιάζοντας ξεκάθαρα στην εμπειρία οδήγησης. Τα υπόλοιπα widget εμφανίζονται σε μορφή μικρογραφιών στο αρχικό μενού, αριστερά και δεξιά της τρέχουσας λειτουργίας του μενού. Αυτά μπορούν να μετακινηθούν στο κέντρο και να επιλεγούν με οριζόντια κίνηση σάρωσης. Στην κάτω περιοχή της οθόνης OLED, τα στοιχεία Navigation, Media, Telephone και Climate του μενού μπορούν να επιλεγούν απευθείας ανά πάσα στιγμή.

Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του 8 διαθέσιμες λειτουργίες μεταξύ των οποίων είναι οι επιλογές Go-Kart Mode, Vivid Mode, Core Mode, Green Mode, Timeless Mode, Balance Mode και Trail Mode, με κάθε μια να εστιάζει στην οθόνη σε μια “εφαρμογή λειτουργίας” που ταιριάζει με την ατμόσφαιρα. Οι σημαντικότερες λειτουργίες οδήγησης (χειρόφρενο, επιλογέας ταχυτήτων, κουμπί start/stop, διακόπτης Experience Mode, χειριστήριο ρύθμισης έντασης ήχου) είναι άμεσα προσβάσιμες στο Aceman μέσω πέντε ξεχωριστά σχεδιασμένων διακοπτών. Έτσι καταργείται η ανάγκη ύπαρξης ενός παραδοσιακού επιλογέα ταχυτήτων, απελευθερώνοντας χώρο για πρακτικές και ευρύχωρες επιλογές αποθήκευσης στην κεντρική κονσόλα. Εκτός από τις ποτηροθήκες, υπάρχει μία πρόσθετη βάση για ασύρματη φόρτιση smartphone.

Το Aceman διατίθεται σε τέσσερις διαφορετικές εκδόσεις, με ένα μακρόστενο λογότυπο στο σχέδιο της εκάστοτε παραλλαγής εξοπλισμού να φιγουράρει στην μπροστινή περιοχή του μαρσπιέ.

Συστήματα υποβοήθησης

Το Driving Assistant Plus παρέχει στο Aceman πρόσθετη υποβοήθηση διεύθυνσης και κίνησης στη λωρίδα κυκλοφορίας κατά τον εγκάρσιο άξονα. Η αυξημένη άνεση που προσφέρει το σύστημα συνδυάζει χαλαρό έλεγχο του οχήματος, ενώ απαλλάσσει τον οδηγό από τις μονότονες και λιγότερο απαιτητικές πτυχές της οδήγησης. Η ευδιάκριτη απεικόνιση των οθονών, των στοιχείων ελέγχου και των εύκολα κατανοητών λειτουργικών χαρακτηριστικών συμβάλουν καθοριστικά στον υψηλό βαθμό ασφάλειας του συστήματος. Το νέο Trailer Assistant είναι στάνταρ και βοηθά κατά τους ελιγμούς σε χώρο στάθμευσης με ρυμουλκούμενο, προσφέροντας επίσης συμβουλές σχετικά με την απαιτούμενη γωνία του τιμονιού κατά την κίνηση με όπισθεν.

Χάρη σε δώδεκα αισθητήρες υπερήχων και τέσσερις κάμερες Surround View, το Aceman μπορεί να εντοπίζει με μεγαλύτερη ακρίβεια τις κενές θέσεις στάθμευσης, ξεκινώντας αυτόματα ελιγμούς στάθμευσης όταν ο χώρος είναι περιορισμένος, ενώ η νέα λειτουργία Remote Parking του προαιρετικού Parking Assistant Pro επιτρέπει τη στάθμευση του οχήματος με τη χρήση smartphone.

Αμιγώς ηλεκτρικό

Το Aceman διατίθεται αποκλειστικά με αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης, εξασφαλίζοντας μετακινήσεις χωρίς εκπομπές ρύπων. Ο αποδοτικός ηλεκτροκινητήρας εξασφαλίζει τη χαρακτηριστική διασκεδαστική οδήγηση της μάρκας τόσο σε αστικές περιοχές όσο και σε διαδρομές εκτός των ορίων της πόλης. Κατά το λανσάρισμα στην αγορά, το νέο Aceman θα είναι διαθέσιμο ως Aceman E (συνδυασμένη κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας: 14,9 – 14,1 kWh/100 km σύμφωνα με το WLTP- εκπομπές CO2 σε συνδυασμό: 0 g/km; κατηγορία CO2: A, Αυτονομία σε χλμ. σύμφωνα με το WLTP: 294 – 310) και με αυξημένη ισχύ ως Aceman SE (συνδυασμένη κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας: 14,8 – 13,9 kWh/100 km σύμφωνα με το WLTP- εκπομπές CO2 σε συνδυασμό: 0 g/km; κατηγορία CO2: A- Αυτονομία σε χλμ. σύμφωνα με το WLTP: 382 – 407).

Ο ηλεκτροκινητήρας 184 ίππων του Aceman E παράγει ροπή 290 Nm, επιταχύνοντας το αυτοκίνητο από στάση στα 100 χλμ/ώρα σε 7,9 δευτερόλεπτα. Η τελική ταχύτητα ανέρχεται στα 160 χλμ/ώρα. Με ισχύ 218 hp, το Aceman SE παράγει ροπή 330 Nm, επιτρέποντας στο όχημα να επιταχύνει από 0 στα 100 χλμ/ώρα σε 7,1 δευτερόλεπτα, μέχρι την τελική ταχύτητα των 170 χλμ/ώρα. Με ενεργειακό περιεχόμενο 42,5 kWh, η μπαταρία του Aceman E επιτυγχάνει αυτονομία 310 χιλιομέτρων στον κύκλο δοκιμών WLTP, ενώ η μπαταρία υψηλής τάσης του Aceman SE έχει ενεργειακό περιεχόμενο 54,2 kWh, παρέχοντας αυτονομία 406 χιλιομέτρων σύμφωνα με το πρότυπο WLTP. Η μπαταρία του Aceman μπορεί να φορτιστεί με εναλλασσόμενο ρεύμα με ισχύ έως 11 kW. Η γρήγορη φόρτιση με συνεχές ρεύμα είναι δυνατή στο Aceman E με ισχύ έως 75 kW και στο Aceman SE με έως και 95 kW. Σε έναν σταθμό ταχείας φόρτισης, η φόρτιση της μπαταρίας από το 10% στο 80% επιτυγχάνεται σε λιγότερο από 30 λεπτά.

Τέλος, όταν είναι ενεργοποιημένο το Mini Navigation, η μπαταρία υψηλής τάσης μπορεί να ρυθμιστεί εκ των προτέρων στην ιδανική θερμοκρασία για αποτελεσματική φόρτιση, ανάλογα με τις καιρικές συνθήκες. Αυτό μειώνει σημαντικά τον χρόνο φόρτισης, ειδικά σε χαμηλές εξωτερικές θερμοκρασίες.