Η ηλεκτροκίνηση μπαίνει ολοένα και περισσότερο στη ζωή μας, φέρνοντας μαζί της πολλές Κινέζικες αυτοκινητοβιομηχανίες που με γοργό ρυθμό παρουσιάζονται στην Ευρώπη και την Ελλάδα φυσικά, απειλώντας τις παραδοσιακές μάρκες της Γηραιάς Ηπείρου.
Το προβάδισμα στην ηλεκτροκίνηση είναι σαφές για τους Κινέζους, που επιπλέον έχουν ευκολότερη πρόσβαση στις πρώτες ύλες που απαιτούνται για τα ηλεκτρικά οχήματα. Κάπως έτσι ο αριθμός των Κινέζικων μοντέλων αυξάνονται και στην χώρα μας, έτσι ώστε οι παρουσιάσεις στον ειδικό τύπο να πέφτουν βροχή.
Πριν λοιπόν προλάβουμε να αφομοιώσουμε την εκπροσώπηση της εταιρίας Σέρες που ανήγγειλε η εταιρία Σπανός Α.Ε., μια ακόμα Κινέζικη μάρκα εμπιστεύτηκε τα αδέλφια Μαρία και Γιώργο Σπανού αναθέτοντας τους την αντιπροσώπευση της μάρκας XEV στην χώρα μας. Η XEV είναι μια παγκόσμια εταιρεία ηλεκτρικών οχημάτων και τεχνολογίας με έδρα την Σαγκάη, αλλά το σχεδιαστικό της κέντρο βρίσκεται στο Τορίνο όπου και ιδρύθηκε η εταιρία το 2018.
Πρώτο μοντέλο της XEV το ηλεκτρικό «μικροαυτοκίνητο» με το όνομα YoYo που έκανε το ντεμπούτο του στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τορίνο και κέρδισε το βραβείο σχεδιασμού. Οι πωλήσεις του ξεκίνησαν τον Μάιο του 2021 στην Ευρώπη και το 2023, οι πωλήσεις του θα καλύπτουν 20 χώρες, 113 πόλεις και 655 σημεία πώλησης.
Αυτό ήταν και το πρώτο XEV που γνωρίσαμε πριν λίγες ημέρες στην επί Ελληνικού εδάφους παρουσίαση, αποκομίζοντας θετικές εντυπώσεις παρά την επιφυλακτικότητα που παραδοσιακά έχουμε στην χώρα μας στα Κινέζικα προϊόντα.
Και το όνομα αυτού YoYo
Το YoYo κατασκευάζεται στην Κίνα, σ’ ένα πλήρως αυτοματοποιημένο εργοστάσιο 52 στρεμμάτων και βασίζεται στη πλατφόρμα X-Plalform που αναπτύχθηκε ανεξάρτητα, ειδικά για αστική μετακίνηση (συμπεριλαμβανομένου του συστήματος εύκολης αλλαγής μπαταρίας).
Με μήκος 2,53 μ. και πλάτος 1,5 μ. και με διάμετρο πλήρους στροφής 9,0μ. είναι αυστηρά 2θέσιο, ενώ διαθέτει χώρο αποσκευών 180 λίτρων. Η απόδοση του ηλεκτροκινητήρα είναι 10,2 ίπποι και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 80 χλμ./ώρα (με τον επιλογέα στη θέση sport). Η ενέργεια παρέχεται στον κινητήρα από συστοιχία τριών μπαταριών συνολικής χωρητικότητας 10,4 kWh, με την αυτονομία στον κύκλο WLTP να φθάνει (κατά τον κατασκευαστή) τα 150 χιλιόμετρα. Σημαντικό είναι ότι η φόρτιση της μπαταρίας μπορεί να γίνει σε οικιακό ρεύμα ακόμα και σε μονοφασική εγκατάσταση, εντός σχεδόν 5 ωρών από 0-100%.
Όμως, το πλέον ενδιαφέρον εδώ είναι το ότι, οι τρεις μπαταρίες είναι αφαιρούμενες (από θυρίδα στο πίσω μέρος που κλειδώνει) και η εταιρεία σταδιακά θα δημιουργήσει ένα δίκτυο όπου ο οδηγός μέσα σε 5 λεπτά θα αντικαθιστά τις άδειες μπαταρίες, με άλλες πλήρως φορτισμένες ώστε να εξακολουθήσει να κινείται το αυτοκίνητο χωρίς να συνδεθεί με φορτιστή.
Το YoYo είναι μια ιδιαίτερα όμορφη και με ευχάριστο εσωτερικό κατασκευή που βασίζεται σε αυτοφερόμενο αμάξωμα, «κλωβό» με μπάρες ασφαλείας και «αληθινές» αναρτήσεις (γόνατα Μακφέρσον εμπρός – ημιάκαμπτος άξονας πίσω). Για τα φρένα υπάρχουν 4 δισκόφρενα με ABS, ενώ επίσης διατίθεται σύστημα Hill Start Assist. Το αμάξωμα προσφέρεται σε 9 χρώματα (με αντίστοιχες αποχρώσεις του εσωτερικού).
Υπάρχουν διαθέσιμες 4 εκδόσεις εξοπλισμού μα την κορυφαία να περιλαμβάνει υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης, κεντρική οθόνη αφής 10,2” με ραδιόφωνο και λειτουργία Mirror Screen για κινητό, καθώς επίσης και ζάντες αλουμινίου 15”. Πλούσιος είναι και ο στάνταρ εξοπλισμός, με κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα, ηλεκτρικούς καθρέφτες, Bluetooth και 3 θύρες USB.
Με το YoYo στους δρόμους της Αθήνας
Στο περιθώριο της παρουσίασης οδηγήσαμε ένα πλούσιο σε εξοπλισμό και ευχάριστους χρωματικούς συνδυασμούς YoYo, εκτιμώντας το ευχάριστο εσωτερικό (με διπλή σταθερή ηλιοροφή που ελπίζουμε να έχει καλής μόνωσης γυαλί το καλοκαίρι) και τον χώρο στον οποίο δύο μεγαλόσωμοι επιβάτες βολεύονται χωρίς πρόβλημα, με άπλα για τα πόδια,το κεφάλι, αλλά και τους ώμους.
Τα ευχάριστα και εύχρηστα χειριστήρια συνδυάζονται με μιας άριστης ποιότητας κεντρική οθόνη. Αυτό που θα ξαφνιάσει τον πρωτόμπαρκο είναι το χειρόφρενο που είναι ποδοχειρόφρενο, όπως στις παλιές Mercedes και βρίσκεται αριστερά στο δάπεδο του οδηγού.
Οδηγώντας σε μια δύσκολη σε καιρικές και κυκλοφοριακές συνθήκες ημέρα, νοιώσαμε άνετα και ευχάριστα, με τις αναρτήσεις να δουλεύουν καλά στους κακοσυντηρημένους δρόμους της πόλης και τα φρένα να υπέρ επαρκούν για τις επιδόσεις του οχήματος. Αυτό που μας χάλασε ήταν η ασάφεια του τιμονιού που σε αναγκάζει να κάνεις συνεχείς διορθώσεις σαν να σε επηρεάζει δυνατός πλευρικός άνεμος.
Πάντως σε γενικές γραμμές δεν ενοχληθήκαμε κάπου, ενώ ο υποτονικός κινητήρας ζωηρεύει όταν επιλέξεις την θέση sport του περιστροφικού επιλογέα, ενώ με αυτή την επιλογή φθάνεις και στην τελική ταχύτητα.
Όσον αφορά την αυτονομία, χωρίς να είμαστε απολύτως σίγουροι την εκτιμήσαμε περί τα 120 χιλιόμετρα, επίδοση που ανταποκρίνεται στον προορισμό του αυτοκινήτου.
Το XEV YoYo πωλείται σε τιμή από τα 12.990 ευρώ (η βασική του έκδοση συνυπολογίζοντας την κρατική επιδότηση 3.000 + 1.000 ευρώ για νέους έως 29 ετών) και ανήκει στην κατηγορία των τετράκυκλων οχημάτων που κινούνται με άδεια μοτοσικλέτας.