Τέσσερις Ρουμάνοι που κρίθηκαν ένοχοι για την κλοπή επτά έργων τέχνης από το μουσείο Κούνστχαλ της Ολλανδίας το 2012, μεταξύ των οποίων ήταν ένας πίνακας του Πικάσο και ένας του Γκογκέν, καταδικάστηκαν να πληρώσουν πρόστιμο 18,1 εκατ. ευρώ καθώς οι πίνακές παραμένουν άφαντοι.
Δικαστήριο του Βουκουρεστίου δέχθηκε το αίτημα της πολιτικής αγωγής (των ασφαλιστών) και καταδίκασε τους κύριους κατηγορούμενους για την κλοπή, τον Ράντου Ντογκάρου, τη μητέρα του Όλγκα, τον Εουγκέν Νταριέ και τον Αντριάν Προκόπ, να καταβάλουν συνολικά το ποσό αυτό.
«Θα προσφύγουμε κατά της απόφασης. Δεν πιστεύουμε ότι οι πίνακες που εκλάπησαν ήταν οι αυθεντικοί. Και όπως και αν έχει το μουσείο πρέπει να πληρώσεις γιατί ανέλαβε έναν ανόητο κίνδυνο εκθέτοντας (τους πίνακες) χωρίς σύστημα ασφαλείας», δήλωσε ο Καταλίν Ντάνκου, δικηγόρος δύο εκ των καταδικασθέντων μετά την ανακοίνωση της απόφασης.
Επτά πίνακες που ανήκαν στο ίδρυμα Triton και εκτίθονταν προσωρινά στο μουσείο Κούνστχαλ του Ρότερνταμ εκλάπησαν τη νύχτα 15ης προς την 16η Οκτωβρίου 2012. Μεταξύ των έργων τέχνης ήταν το «Κεφάλι Αρλεκίνου» του Πικάσο, η «Γέφυρα του Γουότερλου» και η «Γέφυρα του Τσάρινγκ Κρος» του Κλοντ Μονέ, η «Γυναίκα μπροστά σε ανοικτό παράθυρο, ή Αρραβωνιαστικιά” του Πολ Γκογκέν, καθώς και πίνακες του Ματίς, του Λούσιαν Φρόιντ και του Μάγερ ντε Χάαν.
Παρά τη μεγάλη αξία τους οι πίνακες δεν διέθεταν σύστημα συναγερμού.
Στη συνέχεια οι δράστες τους μετέφεραν μέσα σε τσουβάλια ως τη Ρουμανία όπου χάθηκαν τα ίχνη τους, έπειτα από μια αποτυχημένη απόπειρα να τους πουλήσουν.
Ο Ράντου Ντογκάρου, που παραδέχθηκε ότι διέπραξε την κλοπή, καταδικάστηκε τον Φεβρουάριο σε δεύτερο βαθμό σε έξι χρόνια κάθειρξη και ο Εουγκέν Νταριέ, που παραδέχθηκε ότι ήταν ο οδηγός των δραστών, σε πέντε χρόνια και τέσσερις μήνες κάθειρξη.
Πολλοί από τους συγκατηγορούμενούς τους, που είχαν αρνηθεί να ομολογήσουν την ενοχή τους, καταδικάστηκαν σήμερα σε ποινές από δύο ως τέσσερα χρόνια φυλάκιση.
Ο Όλγκα Ντογκάρου καταδικάστηκε σε δύο χρόνια φυλάκιση για συνέργεια και παράνομη κατοχή όπλων και εκρηκτικών. Επιπλέον η μητέρα του κύριου κατηγορούμενου στην υπόθεση είχε προκαλέσει σοκ στον κόσμο της τέχνης δηλώνοντας ότι έκαψε τους πίνακες για να προστατεύσει τον γιο της. Στη συνέχεια ανακάλεσε και η τύχη των έργων τέχνης παραμένει μυστήριο.