Μία ακρίδα εντοπίστηκε σε έργο από τη σειρά «Ελαιόδενδρα» του Βίνσεντ βαν Γκογκ από μελετητές του Μουσείου Τέχνης Νέλσον – Άτκινς στο Κάνσας Σίτι των ΗΠΑ.
Το έντομο έχει παγιδευτεί στα χρώματα του πίνακα ζωγραφικής του 1889, που είναι ένα από τα 18 έργα, τα οποία ζωγράφισε ο κορυφαίος καλλιτέχνης στο Saint-Rémy-de-Provence (Σεν Ρεμί ντε Προβάνς).
Με αίτημά του ο Βαν Γκογκ έζησε από τον Μάιο του 1889 μέχρι τον Μάιο του 1890 στο άσυλο Σεν Πωλ ντε Μοζόλ ζωγραφίζοντας τους κήπους του και, όταν είχε άδεια έκανε αποδράσεις σε ελαιώνες, χωράφια σιταριού και περιοχές με κυπαρίσσια.
Την ανακάλυψη, 128 χρόνια μετά τη δημιουργία του πίνακα ζωγραφικής, έκανε η συντηρήτρια έργων τέχνης, Μέρι Σέιφερ, σύμφωνα με ανακοίνωση του Μουσείου.
Μπορεί να φαίνεται περίεργη η ανακάλυψη αυτού του πλάσματος μέσα σε έναν πίνακα ζωγραφικής, αλλά είναι γνωστό ότι ο Βαν Γκογκ ζωγράφιζε στην ύπαιθρο.
«Δεν είναι ασυνήθιστο να βρίσκονται έντομα ή φυτικά υλικά σε έργα τέχνης που ολοκληρώνονται σε εξωτερικούς χώρους» δήλωσε η Μέρι Σέιφερ.
«Αλλά σε αυτή την περίπτωση, ήμασταν περίεργοι αν η ακρίδα μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να προσδιορίσει τη συγκεκριμένη εποχή, κατά την οποία δημιουργήθηκε το έργο αυτό» τόνισε.
Δυστυχώς, μετά από διαβούλευση με έναν παλαιοεντομολόγο, δεν μπόρεσε να συναγάγει τον ακριβή χρόνο δημιουργίας του έργου. Αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στο γεγονός ότι η ακρίδα ήταν νεκρή όταν βρέθηκε στον καμβά, γεγονός που κάνει την εμφάνισή της ακόμη πιο μυστήρια.
Δεν υπάρχει αμφιβολία όμως η παρουσία της ακρίδας, ήταν κάτι που θα είχε αγκαλιάσει ο Βαν Γκογκ, καθώς ο ζωγράφος είχε αναφερθεί προηγουμένως και σε άλλα έντομα που συγκέντρωνε στους καμβάδες του.
Όταν βγαίνεις έξω και ζωγραφίζεις στο ίδιο σημείο, είχε γράψει στον αδελφό του Τεό σε επιστολή που χρονολογείται από το 1885, όπως επισημαίνεται στην ανακοίνωση του Μουσείου, «τότε όλα τα πράγματα, όπως τα ακόλουθα συμβαίνουν – πρέπει να έχω μαζέψει εκατό και περισσότερες μύγες από τους τέσσερις καμβάδες για να μην αναφέρω τη σκόνη και την άμμο…».