Όταν ο 23χρονος George Robinson άρχισε να εργάζεται στο οικογενειακό του ζαχαροπλαστείο «SoSweet» το 2020, στόχος του ήταν να αναπτύξει την παρουσία της επιχείρησης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Εκείνη την εποχή, το SoSweet ήταν ένα δημοφιλές ζαχαροπλαστείο με έδρα το Ντέβον της Αγγλίας.

Ο Robinson ξεκίνησε δημιουργώντας έναν ιστότοπο ηλεκτρονικού εμπορίου και λογαριασμούς κοινωνικής δικτύωσης για το κατάστημα σε πλατφόρμες, όπως το Facebook και το Instagram. Αλλά το TikTok εκτόξευσε πραγματικά το SoSweet στο διαδίκτυο.

Κατά τη διάρκεια της χριστουγεννιάτικης περιόδου εκείνης της χρονιάς, ένα βίντεό του που αναπαρήγαγε μια σκηνή από τη βρετανική κωμική σειρά «Gavin & Stacey» έγινε viral και έφτασε τον λογαριασμό σε 20.000 followers μέσα σε λίγες ημέρες.

Ο Robinson διπλασίασε το περιεχόμενο και βρήκε τρόπους αλληλεπίδρασης με τους δυνητικούς πελάτες. Απάντησε σε όσο το δυνατόν περισσότερα σχόλια, έδωσε εκπτώσεις στους οπαδούς του στο TikTok και δημιούργησε βίντεο όπου έδειχνε τον εαυτό του ή κάποιον από την ομάδα του να συσκευάζει τις παραγγελίες των πελατών. Είπε ότι η ομάδα του δημοσίευε 30 έως 40 βίντεο την ημέρα για σχεδόν δύο μήνες. «Το είδαμε ως μια πλατφόρμα ψυχαγωγίας και επικεντρωθήκαμε στο να κάνουμε αυτή τη σύνδεση μεταξύ ψυχαγωγίας και προώθησης των πωλήσεων στο διαδίκτυο και να οδηγήσουμε τους ανθρώπους στα καταστήματά μας», δήλωσε ο Robinson.

Για τον επόμενο χρόνο, επικεντρώθηκε στην ανάπτυξη της ιστοσελίδας ηλεκτρονικού εμπορίου και προσέλαβε περισσότερα άτομα για να βοηθήσουν στην εκτέλεση των παραγγελιών και στη δημιουργία περιεχομένου. Τώρα, ο λογαριασμός @sosweetshopuk είχε 920.000 ακόλουθους.

Πότε ξεκίνησε να ασχολείται με το Tiktok Shop

Τον Μάρτιο του 2022, ο Robinson άρχισε να χρησιμοποιεί το TikTok Shop, τη λειτουργία αγορών της πλατφόρμας που επιτρέπει αγορές εντός της εφαρμογής. Σύντομα δημιούργησε μια σχέση με την ομάδα του TikTok Shop, η οποία τον βοήθησε να πλοηγηθεί στην πλατφόρμα και να αυξήσει τις πωλήσεις.

Το TikTok Shop ξεκίνησε στο Ηνωμένο Βασίλειο το 2021, στο πλαίσιο της προσπάθειας του TikTok να καταστήσει το ηλεκτρονικό εμπόριο βασικό στοιχείο της προσφοράς του. Η εταιρεία σχεδιάζει να τετραπλασιάσει το μέγεθος των ηλεκτρονικών αγορών της μέχρι το τέλος του 2023, ανεβάζοντάς το στα 20 δισεκατομμύρια δολάρια, ανέφερε το Bloomberg.

Η SoSweet κερδίζει πολύ περισσότερα από εξαψήφια ποσά το μήνα μόνο από την πλατφόρμα. Τον Αύγουστο, έναν σχετικά «νεκρό» μήνα για πωλήσεις, είχε έσοδα περίπου 175.000 δολάρια. Το insider.com επαλήθευσε αυτές τις πληροφορίες με έγγραφα που παρείχε ο Robinson. Ο Robinson λέει ότι οι πωλήσεις των προϊόντων της SoSweet στο TikTok Shop ξεπερνούν τα 2,5 εκατομμύρια δολάρια.

Λόγω της επιτυχίας της, η ιστορία της SoSweet είναι μια ιστορία που το TikTok λατρεύει να διηγείται, και τους τελευταίους μήνες, ο Robinson έχει γίνει ένα είδος αφίσας για τους τρόπους με τους οποίους το TikTok Shop μπορεί να ενισχύσει την ανάπτυξη των μικρών επιχειρήσεων. Καθώς το TikTok υπερασπίζεται το SoSweet, έχει επίσης αρχίσει να ασχολείται με άλλα είδη τροφίμων, όπως τα σπιτικά γλυκά και επιδόρπια.

Πριν βρουν την επιτυχία στο TikTok Shop, ο Robinson και η ομάδα του είχαν ήδη εμπειρία στο ηλεκτρονικό εμπόριο, γεγονός που διευκόλυνε την αντιμετώπιση της εισροής νέων ηλεκτρονικών παραγγελιών που προέρχονταν από το Shop. «Αν είχαμε μόλις ξεκινήσει ένα TikTok Shop και δεν είχαμε την υπόλοιπη επιχείρηση, πιθανώς δεν θα μπορούσαμε να συμβαδίσουμε, θα γινόμασταν θύματα», δήλωσε ο Robinson.

Οι κανόνες του TikTok Shop

Οι κανόνες του TikTok Shop σχετικά με την εκτέλεση των παραγγελιών είναι αυστηροί. Οι έμποροι έχουν μόνο τέσσερις εργάσιμες ημέρες για να στείλουν τις παραγγελίες, αλλιώς μπορεί να τεθούν περιορισμοί στον λογαριασμό τους. Αυτό καθιστά δύσκολο για τους πωλητές να εκπληρώσουν εγκαίρως τις παραγγελίες όταν ένα προϊόν γίνεται viral, ειδικά όταν πρόκειται για μικρές επιχειρήσεις που δεν διατηρούν πολλά αποθέματα.

Ο Robinson δήλωσε ότι η υποστήριξη από το TikTok ήταν επίσης καθοριστική για τη διασφάλιση της έγκαιρης παράδοσης. Μέρος του αποθέματος του εμπόρου φυλάσσεται σε αποθήκες που διαχειρίζεται το TikTok έναντι αμοιβής, έτσι ώστε αν ένα προϊόν γίνει ιδιαίτερα επιτυχημένο στην πλατφόρμα, το TikTok αναλαμβάνει την αποθήκευση και την αποστολή. Ο Robinson δεν διευκρίνισε το ποσό της αμοιβής, αλλά δήλωσε ότι είναι σημαντικά χαμηλότερη από ό,τι σε άλλες πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου που έχει χρησιμοποιήσει.

Για να διαδώσει τις γνώσεις που απέκτησε από πρώτο χέρι, ο Robinson ίδρυσε πρόσφατα το δικό του πρακτορείο TikTok Shop Partner, για να συμβουλεύει μικρές επιχειρήσεις σχετικά με το πώς να ξεκινήσουν στο TikTok Shop και πώς να το χρησιμοποιήσουν για πωλήσεις. Ταυτόχρονα, συνεχίζει να διατηρεί την επιχείρηση ως προτεραιότητα. Η SoSweet έχει τώρα 10 τοποθεσίες σε όλο το Ηνωμένο Βασίλειο και το σχέδιο είναι να ανοίξουν 20 μέχρι το 2025.