Προαθωνικός Οργανισμός Τουρισμού: ένα αληθινό θαύμα σε ό,τι αφορά τη συνέργεια, τη συνεννόηση, τον επαγγελματισμό, την οργάνωση, το όραμα, το μόχθο, τον προγραμματισμό και πάνω από όλα την επίτευξη του αποτελέσματος.
Μιλούμε για το φορέα της βόρειας Ελλάδας που μέσα σε έξι μόλις χρόνια πέτυχε την ανάδειξη της προαθωνικής χερσονήσου ως ενός από τους πλέον δημοφιλείς ελληνικούς προορισμούς, ανοίγοντας δέκα νέες τουριστικές αγορές και ενισχύοντας τις άλλες επτά υπάρχουσες, οι οποίες σημείωσαν αύξηση στις αφίξεις επισκεπτών της τάξης του 25% – 30%.
«Η προαθωνική χερσόνησος έπαψε να αποτελεί στις συνειδήσεις των επισκεπτών ένα σταθμό πριν από το Άγιον Όρος και μεταλλάχθηκε σε μεσογειακό προορισμό διακοπών, που προσφέρει δεκάδες μορφές σύγχρονου τουρισμού και διαθέτει εξαιρετικές υποδομές» δηλώνουν με υπερηφάνεια εκπρόσωποι των 146 επιχειρήσεων – μελών του φορέα, ο οποίος αποτελεί πλέον μία από τις ισχυρότερες επαγγελματικές ομάδες της χώρας. «Αυτό οφείλεται στη συλλογικότητα», συνεχίζουν οι συντελεστές «δεδομένου ότι για πρώτη φορά στην ιστορία της περιοχής υπάρχει ενιαίος σχεδιασμός, πειθαρχημένος συντονισμός, πρωτοφανής οργάνωση και πιστή τήρηση – εφαρμογή του ετήσιου πλάνου δραστηριοτήτων που εκπονείται κάθε Οκτώβριο».
Ψυχή και αναπόσπαστο κομμάτι της πρωτοβουλίας είναι η διευθύντρια marketing & επικοινωνίας, κ. Μαρία Πάππα, η οποία κατάφερε να εμπνεύσει όλες ανεξαιρέτως τις ετερόκλητες τοπικές κοινωνικές ομάδες, ώστε αυτές να συνεργασθούν μεταξύ τους αρμονικά, να ξεπεράσουν δυσεπίλυτα τοπικά προβλήματα και να δημιουργήσουν μια ενωτική δραστηριότητα, για τα αποτελέσματα της οποίας μιλούν μόνο οι αριθμοί:
- Άνοιξαν 10 νέες ευρωπαϊκές και ασιατικές αγορές,
- Ενισχύθηκαν οι 7 υπάρχουσες αγορές,
- Επιμηκύνθηκε η τουριστική περίοδος από 40 ημέρες ή 2 μήνες σε 4 ½ έως 5 ολόκληρους μήνες,
- Προσελκύστηκαν στην περιοχή 14 ευρωπαϊκά γραφεία από την κεντρική, τη δυτική και τη βόρεια ήπειρο,
- Αυξήθηκαν γύρω στο 25 – 30% οι αφίξεις ευρωπαίων επισκεπτών κατά την τελευταία εξαετία,
- Αυξήθηκε θεαματικά ο τζίρος των επιχειρήσεων που ασχολούνται με παράλληλες του τουρισμού δραστηριότητες.
Όλα αυτά βέβαια δεν επιτεύχθηκαν εύκολα. «Πριν έξι χρόνια ο προορισμός ήταν τελείως άγνωστος στις αγορές», αναφέρουν οι τοπικοί επιχειρηματίες και συνεχίζουν «για το λόγο αυτό δουλέψαμε με απίστευτη ένταση και πείσμα». Πραγματικά το μέγεθος της εξαετούς προσπάθειας είναι ασύλληπτο και δύσκολα αποτυπώνεται με λέξεις:
- Δημιουργήθηκαν 9 τουριστικές μορφές, 12 τουριστικά πακέτα και 11 είδη θεματικών επαγγελματικών καταλόγων,
- Πραγματοποιήθηκαν 58 εκθεσιακές συμμετοχές σε όλο του φάσμα του ευρωπαϊκού χώρου, κατά τη διάρκεια των οποίων πραγματοποιήθηκαν 865 με εκπροσώπους τουριστικών γραφείων,
- Διοργανώθηκαν 34 προωθητικές εκδηλώσεις σε ευρωπαϊκές πρωτεύουσες και πόλεις, με τη συμμετοχή 500 και πλέον εκπροσώπων Τύπου,
- Πραγματοποιήθηκαν 77 δημοσιογραφικές επισκέψεις με τη συμμετοχή 620 εκπροσώπων Τύπου από την Ευρώπη, την Ασία, την Αυστραλία και την Αμερική,
- Καθιερώθηκε το Mount Athos Area KOUZINA ως το μεγαλύτερο γαστρονομικό φεστιβάλ των Βαλκανίων (με 32 εκδηλώσεις σε ετήσια βάση),
- Υλοποιήθηκαν 45 ταξίδια εξοικείωσης με τη συμμετοχή 221 τουριστικών πρακτόρων από ολόκληρο τον κόσμο,
- Πραγματοποιήθηκαν 81 D2D επαγγελματικές επισκέψεις σε τουριστικά γραφεία του εξωτερικού,
- Οργανώθηκαν 5 επαγγελματικά workshops σε μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις,
- Συντονίστηκαν λήψεις πλάνων για 22 τηλεοπτικές ευρωπαϊκές παραγωγές.
Παράδειγμα προς μίμηση, ή πρότυπο δημιουργίας; Για την Ελλάδα της ύφεσης πάντως αποτελεί το πιο λαμπρό δείγμα της αθάνατης ελληνικής ψυχής.