Εντάξει, για την ώρα η γραμμή παραγωγής είναι ασφαλής, η μέθοδος της τρισδιάστατης εκτύπωσης είναι όμως εδώ για να επανακαθορίσει το πώς κατασκευάζουμε αυτοκίνητα.
Η EDAG με το «Genesis» δείχνει πλέον τον δρόμο με ένα πανέμορφο πλαίσιο κατασκευασμένο από πληθώρα υλικών και εμπνευσμένο από το καύκαλο της χελώνας.
Η γερμανική κατασκευαστική φίρμα παρουσίασε τον ριζοσπαστικό σχεδιασμό της πρόσφατα, στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, ως τρανή απόδειξη ότι η «προσθετική μέθοδος» -ο βαρύγδουπος όρος που χρησιμοποιεί η EDAG για το 3D printing- μπορεί πλέον να χρησιμοποιηθεί μαζικά για την παραγωγή εξαρτημάτων σε πραγματικό μέγεθος.
Παρά τη σωστή κλίμακα και τη στιλιζαρισμένη αισθητική βέβαια, το σασί μοιάζει περισσότερο με τέχνη παρά με υλοποιήσιμη πραγματικότητα. Πριν καταλήξει μάλιστα στην τρισδιάστατη εκτύπωση του concept της, η EDAG πειραματίστηκε με μια σειρά επιλογών με επίσης βαρύγδουπα ακρωνύμια (Επιλεκτική Συγκόλληση με Λέιζερ – SLS, Επιλεκτική Τήξη με Λέιζερ – SLM και Στερεολιθογραφία – SLA)…
Ο ρομποτικός κατασκευαστής της EDAG δημιούργησε το concept πλάθοντας ένα θερμοπλαστικό καλούπι του περίπλοκου εξωτερικού σχεδιασμού, με τους ιθύνοντες να ισχυρίζονται ότι θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν ακόμα και ανθρακονήματα για να κάνουν το μονοκόκ στιβαρότερο και ελαφρύτερο.
Η EDAG οραματίζεται το «Genesis» της να περιστοιχίζεται από εξωτερικό πλαίσιο -πιθανότατα από αλουμίνιο ή χάλυβα-, ώστε να παρέχει άκαμπτη στήριξη στο μονοκόκ.
Κι ενώ δεν είναι η πρώτη φορά που η μέθοδος της τρισδιάστατης εκτύπωσης χρησιμοποιείται στην αυτοκινητοβιομηχανία, το πείραμα της EDAG είναι μοναδικό γιατί δείχνει ότι με τον κατάλληλο εξοπλισμό και τεχνολογία μπορείς να παράγεις μια μεγάλη κατασκευή σε πραγματικό μέγεθος!
Το τύπωμα βέβαια σε τέτοιο μέγεθος απέχει ακόμα χρόνια από την υλοποίησή του τόσο λόγω κόστους όσο και λόγω κλίμακας, το πείραμα ωστόσο ανοίγει νέους δρόμους στην κούρσα για την παραγωγή μεγάλων αντικειμένων με μία και μοναδική διαδικασία.
Είναι σίγουρο ότι το 3D printing μεγάλης κλίμακας έχει έρθει για να αλλάξει τις μεθόδους παραγωγής, κάνοντας το μέλλον να κοντοζυγώνει…