Το Facebook μπορεί να αναπτύχθηκε ως κοινωνικό δίκτυο, αλλά δεν θα αποτελούσε έκπληξη η μετεξέλιξή του σε «εφημερίδα των κινητών».
Ήδη αναπτύσσεται μια υπηρεσία, που αποκαλείται Reader, η οποία εμφανίζει περιεχόμενο από τους χρήστες σε μια νέα εφαρμογή για κινητά.
Τι είναι όμως το Reader;
Το Reader αναπτύσσεται εδώ και ένα περίπου χρόνο και είναι σχεδιασμένο να προβάλλει ενημερωτικό υλικό. Η δομή του θυμίζει το Flipboard Inc, το οποίο είναι μια εφαρμογή που ομαδοποιεί ιστορίες από πολλαπλές πηγές και επιτρέπει στους χρήστες να μετακινούνται από το ένα άρθρο στο άλλο.
Αν και η ημερομηνία λανσαρίσματος της εφαρμογής δεν είναι ξεκάθαρη, το Reader είναι ένδειξη ότι η εταιρεία θέλει οι χρήστες να το βλέπουν περισσότερο από τα κινητά τους – και, κατά συνέπεια, να βλέπουν περισσότερες διαφημίσεις.
Τον τελευταίο καιρό, το Facebook έχει μάλλον απομακρυνθεί από τον αρχικό του σκοπό της αλληλεπίδρασης μεταξύ φίλων και συγγενών και μετασχηματίζεται σε ένα κέντρο ενδιαφέροντος για τους χρήστες, όπου μπορούν να διαβάσουν νέα και να παρακολουθήσουν πραγματικές εκδηλώσεις και συζητήσεις.
Πέραν της υιοθέτησης των hashtags, του δημοφιλούς χαρακτηριστικού του αντίπαλου Twitter, το Facebook επανασχεδίασε το τμήμα του news feed, εμφανίζοντάς το σε πιο περίοπτη θέση. Πρόσφατα, ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ δήλωσε ότι ήθελε να κάνει το Facebook “την καλύτερη προσωποποιημένη εφημερίδα του κόσμου”.
Αν και οι καταναλωτές περνούν όλο και περισσότερο χρόνο πάνω από τα κινητά τους, οι χρήστες των εφαρμογών του Facebook συχνά συνδέονται για λίγα λεπτά, ρίχνοντας σύντομες ματιές στις διάφορες αναρτήσεις προτού πλοηγηθούν σε άλλες σελίδες. Μια πιο βαθιά εμπειρία, με αναλυτικότερες αναγνώσεις μεγαλύτερων κειμένων, θα διεύρυνε τους ορίζοντες για τις διαφημίσεις στο Facebook, του οποίου το ένα τρίτο των εσόδων προέρχεται από τα κινητά.
Ωστόσο, η ιδιοκτησία εφαρμογής νέων θα είναι μια πρόκληση για το Facebook, λένε οι αναλυτές. “Θα είναι δύσκολη η επανεκπαίδευση των χρηστών προκειμένου να δουν το Facebook σαν ένα επίκεντρο ενημέρωσης”.
Πηγές αναφέρουν ότι ο Ζούκερμπεργκ επιτηρεί προσεκτικά την όλη διαδικασία. Αν και το Facebook κάνει γρήγορες κινήσεις, στην περίπτωση του Reader έχει εσκεμμένα κινηθεί αργά. Η ομάδα επικεντρώνεται στη δημιουργία μιας εφαρμογής που δουλεύει τόσο στα tablets όσο και στα smartphones, και αναζητά διαφορετικούς τρόπους για την ανάδειξη ενημερωτικού υλικού στους χρήστες, όπως και δημόσιων αναρτήσεων που έχουν γίνει δημοφιλείς στο site. Η γενικότερη ιδέα είναι η δημιουργία μιας εμπειρίας που θα ενθαρρύνει τους χρήστες να εμβαθύνουν στο υλικό που τους παρέχεται – και να παραμένουν για περισσότερη ώρα συνδεδεμένοι στο Facebook.