Μία άκατος στο μέγεθος ενός αυτοκινήτου, η οποία τροφοδοτείται από ηλεκτρομαγνήτες, πραγματοποίησε πρόσφατα την πρώτη της επιτυχημένη δοκιμαστική διαδρομή, ταξιδεύοντας με τουλάχιστον 160 χιλιόμετρα την ώρα μέσα από την έρημο της Νεβάδα των ΗΠΑ. Η εταιρεία Hyperloop One, που ανέπτυξε το σύστημα hyperloop επιδιώκει να δημιουργήσει έναν εναλλακτικό τρόπο με τον οποίο, μελλοντικά, οι άνθρωποι θα μπορούν να ταξιδεύουν με μεγάλες ταχύτητες.
Η Hyperloop One είναι μία από τις πολλές εταιρείες που ανταγωνίζονται για το ποια θα καταφέρει να υλοποιήσει το όραμα του Elon Musk, ιδρυτή της κατασκευάστριας εταιρείας πυραύλων SpaceX και της κατασκευάστριας εταιρείας ηλεκτρικών αυτοκινήτων Tesla Motors. Ο Musk είχε προτείνει τη δημιουργία ενός συστήματος μεταφοράς ανθρώπων και φορτίων μέσω γιγάντιων σωλήνων, το οποίο θα κάλυπτε την απόσταση μεταξύ του Λος Άντζελες και του Σαν Φρανσίσκο.
Στην παρούσα φάση είναι αμφίβολο εάν ή πόσο σύντομα ένα τέτοιο εγχείρημα θα είναι έτοιμο για χρήση, ωστόσο η Hyperloop έχει καταφέρει μέχρι στιγμής να συγκεντρώσει 80 εκατομμύρια δολάρια από υποστηρικτές που πιστεύουν σε αυτό το όραμα. Αξίζει να σημειωθεί ότι στην τελειοποιημένη του κατάσταση, οι άκατοι που θα ταξιδεύουν στο σύστημα αυτό θα πιάνουν ταχύτητες έως και 1.200 χιλιόμετρα την ώρα.
Ο Brogan BamBrogan, ένας πρώην μηχανικός της SpaceX και συνιδρυτής της Hyperloop One, χαρακτήρισε τη δοκιμαστική διαδρομή ως ορόσημο για την εξέλιξη αυτής της τεχνολογίας.
«Οι τεχνολογικές δοκιμές ανάπτυξης μπορεί να αποδειχτούν ιδιαίτερα δύσκολες», δήλωσε σε ένα πλήθος 300 ατόμων που είχαν συγκεντρωθεί για να παρακολουθήσουν από κοντά τις πρώτες δοκιμές. «Ποτέ δεν μπορείς να είσαι σίγουρος εάν μία δεδομένη ημέρα τα πράγματα θα εξελιχθούν όπως τα ήθελες», δήλωσε ο ίδιος.
Η άκατος, η οποία «πατούσε» πάνω σε σιδηροδρομικές γραμμές, ξεκίνησε τη διαδρομή και μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα η ταχύτητά της είχε εκτοξευθεί στα 160 χιλιόμετρα την ώρα και τροφοδοτούνταν από ηλεκτρομαγνήτες, καθώς ηλεκτρική ενέργεια περνούσε μέσα από πηνία χαλκού.
Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Rob Llyod δήλωσε στο πρακτορείο ειδήσεων Ρόιτερς ότι σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, το σύστημα θα είναι σε θέση να μεταφέρει φορτία μέχρι το 2019 και ανθρώπους μέχρι το 2021.
«Δουλεύουμε πάνω σε μεγάλες, γρήγορες κατασκευές στις οποίες χρησιμοποιείται ρομποτική συγκόλληση. Τεχνικές που μας επιτρέπουν να δημιουργήσουμε ένα ιδανικό επίπεδο παραγωγής», δήλωσε ο Lloyd. «Κάτι που οι περισσότεροι πιστεύουν ότι χρειάζεται χρόνια για να κατασκευαστεί, θα πρέπει να γίνει σε μερικούς μήνες», πρόσθεσε ο ίδιος.
Ωστόσο, σκεπτικιστές υποστηρίζουν ότι υπάρχουν μεγάλες προκλήσεις για την υλοποίηση αυτού του συστήματος μεταφοράς και τα κόστη πιθανόν να είναι πολύ μεγαλύτερα από το εκτιμώμενο.
«Το hyperloop μπορεί να είναι μια πολλά υποσχόμενη τεχνολογία, αλλά εξακολουθεί να είναι απλά μια ιδέα. Οι σιδηροτροχιές υψηλών ταχυτήτων αποτελούν μια αποδεδειγμένη τεχνολογία, η οποία χρησιμοποιείται εδώ και αρκετές δεκαετίες», δήλωσε στο Reuters η Lisa Marie Alley, εκπρόσωπος της Αρχής Σιδηροδρομικών Γραμμών Υψηλών Ταχυτήτων της Καλιφόρνια.