Το κατασκευαστικό θαύμα της ναζιστικής Γερμανίας στα χρόνια του Β’ Παγκοσμίου είχε όνομα και δεν ήταν άλλο από του υπουργού Υποδομών, Φριτς Τοτ, του ανθρώπου που εμπιστευόταν ο Χίτλερ με κλειστά τα μάτια. Ο καλύτερος ίσως πολιτικός μηχανικός του καιρού του και μεγάλος νεωτεριστής έφτιαξε το τεράστιο δίκτυο των γερμανικών αυτοκινητοδρόμων, οχύρωσε τις ακτές της Γαλλίας, κατασκεύασε γέφυρες, αεροδρόμια και άλλα πολλά, εξοπλίζοντας ταυτοχρόνως τα κολαστήρια του θανάτου. Μέσω της διαβόητης οργάνωσης που έφερε το όνομά του, ο Τοτ εκτέλεσε τα τεράστια έργα του εθνικοσοσιαλισμού έχοντας εδώ και χρόνια διατυπώσει το όραμά του για τη ναζιστική απασχόληση: την καταναγκαστική εργασία. Το τεράστιο δίκτυο ανθρωπομεταφορών που έστησε η Οργάνωση Τοτ επιστρατεύοντας αιχμαλώτους πολέμου αλλά και κατακτημένους λαούς για να δουλέψουν «εθελοντικά» στα μεγαλόπνοα έργα του δεν είχαν προηγούμενο σε όρους μαζικότητας. Η εξέχουσα μορφή του εθνικοσοσιαλισμού και ένα από τα ιδρυτικά μέλη του ναζιστικού κόμματος συνέλαβε ήδη από τις αρχές του 1930 τις βασικές αρχές της καταναγκαστικής εργασίας, υποχρεώνοντας τους γερμανούς πολίτες ηλικίας 18-25 ετών σε εξάμηνη θητεία. Οι αριθμοί δεν ήταν βέβαια αρκετοί για τα τεράστιας έκτασης έργα του υπουργού, κι έτσι σύντομα θα κατέφευγε στην υποχρεωτική εργασία των λαών της Ευρώπης: αιχμάλωτοι πολέμου, κρατούμενοι στρατοπέδων συγκέντρωσης και πληθυσμοί από κατακτημένες χώρες έχτισαν τα έργα του Γ’ Ράιχ με αίμα και θάνατο. Όσο για το τελικό νούμερο, είναι αστρονομικό: περισσότεροι από 1,5 εκατ. ξένοι εργάτες συνέβαλαν καταναγκαστικά στο θαύμα της ναζιστικής πολεμικής και αστικής μηχανής, έχοντας τα ειδικά τάγματα θανάτου του Τοτ (Μονάδες Ειδικής Δράσης) να διασφαλίζουν την απρόσκοπτη δουλική εργασία. Ο οραματιστής πολιτικός μηχανικός και δεξί χέρι του Φύρερ επί μακρόν ήταν μια ασίγαστη πραγματικά «ανθρώπινη γεννήτρια» που οι ιστορικοί του πιστώνουν τη ριζική αναμόρφωση της γερμανικής (και όχι μόνο) επικράτειας μέσα στις τραγικές συνθήκες του Β’ Παγκοσμίου. Όταν σκοτώθηκε το 1942 σε μυστηριώδη αεροπορικό δυστύχημα που ενδέχεται να είχαν βάλει το χεράκι τους πολιτικοί του αντίπαλοι εντός του Γ’ Ράιχ (όπως ο Γκέρινγκ και ο Μπόρμαν), ο Χίτλερ του έκανε την πιο λαμπρή κηδεία που έβλεπε ποτέ η ναζιστική Γερμανία…
Πρώτα χρόνια
Άνοδος στην εξουσία και Οργάνωση Τοτ
Θάνατος
Ο ίδιος ο Φύρερ εκφωνεί τον επικήδειο και του πλέκει το εγκώμιο, απονέμοντάς του ταυτοχρόνως άλλο ένα βαρύτιμο μετάλλιο, και ο Τοτ ενταφιάζεται με όλες τις ναζιστικές τιμές. Στο τιμόνι της Οργάνωσης Τοτ τον διαδέχεται ο Σπέερ, ο οποίος θα συνεχίσει το ζοφερό καθεστώς της καταναγκαστικής εργασίας και θα πληρώσει τελικά για το έγκλημα λίγο αργότερα, όταν θα καταδικαστεί στη Νυρεμβέργη σε κάθειρξη 20 ετών για το 1,5 εκατ. δούλους του ναζιστικού καθεστώτος. Παρά το γεγονός ότι δεν αποδείχθηκε ποτέ, οι μυστηριώδεις συνθήκες της έκρηξης στο αεροσκάφος του Τοτ θεωρήθηκαν από την αρχή αποτέλεσμα ανώτατης κυβερνητικής πλεκτάνης και τα ονόματα των σφοδρών πολιτικών του αντιπάλων Γκέρινγκ και Μπόρμαν έπαιζαν πάντα στις ιστορικές έρευνες για τα αίτια του θανάτου του.