«Η Νέα Δημοκρατία που διέλυσε, απαξίωσε και, για πάνω από δέκα χρόνια, δεν συντήρησε τον ελληνικό σιδηρόδρομο, κουνάει και το δάκτυλο» τονίζει σε ανακοίνωσή του το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και κατηγορεί το κόμμα της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης ότι «δείχνει καθαρά την αντίθεση της στην πολυδιάστατη εθνική εξωτερική πολιτική και στην προώθηση των εθνικών συμφερόντων».
Είχε προηγηθεί δήλωση του αρμόδιου Τομέαρχη της ΝΔ Κώστα Καραμανλή ο οποίος έκανε λόγο για «φαραωνικές εξαγγελίες και φαραωνικού τύπου έργα» αναφερόμενος στο μνημόνιο συνεργασίας Ελλάδας – Βουλγαρίας που υπεγράφη στην Καβάλα για την επιτάχυνση της κατασκευής της Σιδηροδρομικής Σύνδεσης των δύο χωρών.
Στην ανακοίνωση του το υπουργείο Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης αναφέρει:
«Κύριοι της ΝΔ, που μας εγκαλείτε για τα προβλήματα του ελληνικού σιδηροδρόμου, που, όπως εσείς έχετε πει στον ελληνικό λαό, οι κυβερνήσεις σας και ο αντιπρόεδρος σας, κ. Χατζηδάκης, ως Υπουργός Μεταφορών, τα είχατε λύσει.
Για να δούμε πως αντιμετωπίσατε τα προβλήματα του ελληνικού σιδηροδρόμου:
- Σπάσατε τον ελληνικό σιδηρόδρομο σε πέντε εταιρείες, λες και ήταν ο υπερσιβηρικός
- Φορτώσατε με χρέη και υποχρεώσεις τον σιδηρόδρομο και τη χώρα. Αφήσατε να κατηγορείται η χώρα για κρατικές ενισχύσεις σε ΟΣΕ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΕΕΣΤΥ 16 δισεκατομμυρίων ευρώ. Υποχρεώσατε την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της ΕΕΣΤΥ αφήνοντας εκκρεμότητες χρεών, δισεκατομμυρίων προστίμων, στον έλληνα φορολογούμενο, χωρίς να φροντίσετε φυσικά να κλείσετε το κεφάλαιο των κατηγοριών κρατικών ενισχύσεων, στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Κάτι, που μετά από σκληρή δουλειά πέτυχε η δική μας Κυβέρνηση και φαίνεται να το ξεχνάτε…
- Είχατε θέσει τον ελληνικό σιδηρόδρομο σε τροχιά απόλυτης απαξίωσης και ξεπουλήματος, για αυτό και δεν είχατε προχωρήσει σε καμία απολύτως συντήρηση του Σιδηροδρομικού Δικτύου για πάνω από δέκα χρόνια
- Καταφέρατε να «εξουδετερώσετε» με την πολυδιάσπαση του σιδηροδρομικού έργου κρίσιμες ειδικότητες που σχετίζονται με τη συντήρηση της υποδομής και του τροχαίου υλικού, τη λειτουργία της κυκλοφορίας και των υποδομών εξυπηρέτησης επιβατών
- Αποκλείσατε από οποιαδήποτε χρήση το παλαιό σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας, ακόμη και για τουριστικά δρομολόγια. Και τώρα που εμείς το επιτύχαμε, κάνετε ότι δεν καταλαβαίνετε..
- Προκηρύξατε τα Ολυμπιακά Έργα το 2006 για τον ελληνικό σιδηρόδρομο τα οποία δεν τελείωσαν ποτέ. Και καταφέραμε, το 2016-2017 να φτιάξουμε τον Κεντρικό Σιδηροδρομικό Σταθμό της Αθήνας, ο οποίος είχε μετατραπεί σε αποθήκη υλικών.
- Μας παραδώσατε υπόχρεους σε ορφανά σιδηροδρομικά έργα αξίας 650 εκατομμυρίων ευρώ χωρίς ένα ευρώ χρηματοδότησης, τα οποία δεν μπορούσαν να ενταχθούν στο ΕΣΠΑ, γιατί είχατε ήδη δύο κοινοτικά προγράμματα ανολοκλήρωτα. Καταφέραμε, -παρόλο που δεν σας αρέσει να το λέτε και επιμένετε στην καταστροφολογία – να εντάξουμε όλα τα ορφανά αυτά έργα, στο CEF (Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Χρηματοδότησης «Συνδέοντας την Ευρώπη«) αναδεικνύοντας την αναβάθμιση του σιδηροδρόμου στρατηγική πολιτική επιλογή της κυβέρνησης
- Και για να μην ξεχνιόμαστε, δήθεν ξεκινήσατε μελέτες σιδηροδρομικών έργων το Φθινόπωρο του 2014, με… χρονικό ορίζοντα τον Δεκέμβρη του 2014. Όλα για τα μάτια του κόσμου και των ψηφοφόρων που σας εγκατέλειψαν οριστικά. Αυτή η κυβέρνηση όχι μόνο βρήκε τους πόρους για την υλοποίηση των μελετών και κατά επέκταση των κρίσιμων αυτών έργων, αλλά προχωράει βήμα – βήμα στη δημιουργία ενός σύγχρονου σιδηροδρομικού δικτύου
Συγχαρητήρια για το θεάρεστο το έργο σας. Το μόνο που σας ενδιέφερε ήταν τα ρουσφέτια σας, οι σκανδαλώδεις συμβάσεις, τα συστήματα και οι υποδομές που χρυσοπλήρωνε ο ελληνικός λαός, για να μην τα λειτουργείτε και να απαξιώνονται, ώστε να μη μπορούν να χρησιμοποιηθούν σήμερα.
Δεν είχατε προβλέψει ένα ευρώ για τα λιμάνια της χώρας. Το μόνο που είχατε σχεδιάσει ήταν η πώληση τους. Τη στιγμή που η σημερινή Κυβέρνηση προβλέπει, σχεδιάζει και υλοποιεί τη στρατηγική διασύνδεση των λιμανιών της χώρας με τις σιδηροδρομικές συνδέσεις που υλοποιεί.
Προφανώς, βλέπετε με πολύ μεγάλη καχυποψία και επιφυλακτικότητα τη συμφωνία που υπογράφτηκε σήμερα, για τη σιδηροδρομική διασύνδεση των λιμανιών της Αλεξανδρούπολης, Καβάλας και Θεσσαλονίκης με το Ρούσε στο Δούναβη τη Βάρνα και το Μπουργκάς στον Εύξεινο Πόντο.
Ούτε που σας πέρασε ποτέ από το μυαλό τέτοια πολυδιάστατη εξωτερική πολιτική, πολιτική ανάπτυξης για τη χώρα και αναβάθμισης της γεωστρατηγικής της θέσης.
Ήταν ψιλά γράμματα αυτά για τις κυβερνήσεις της Νέας Δημοκρατίας.
Ευτυχώς για τη χώρα και δυστυχώς για σας, αυτά αλλάζουν με την πολιτική που ακολουθεί τα τελευταία χρόνια ο πρωθυπουργός, Αλέξης Τσίπρας, βγάζοντας την Ελλάδα από τη διεθνή απομόνωση στην οποία την είχατε καταδικάσει. Αυτά είδατε σήμερα, αλλά ούτε που το καταλάβατε:
Είδατε τα Βαλκάνια να μπαίνουν σε νέα τροχιά με ηγετικό τον Ρόλο της Ελλάδας. Αυτά θα δείτε και αύριο, με την επίσκεψη του Προέδρου της Γαλλικής Δημοκρατίας, Ε. Μακρόν στη χώρα. Αυτά βλέπατε και όλο το προηγούμενο διάστημα, με κορυφαίους ηγέτες χωρών από όλο τον κόσμο να επισκέπτονται την Αθήνα.
Και να για επανέλθουμε, κύριοι της Νέας Δημοκρατίας,
καλές οι φιέστες και οι κορδέλες,
είναι όμως άλλο πράγμα οι φιέστες με μεταφερόμενους – ατσαλάκωτους εργαζόμενους και μηχανήματα σε έργα που ουδέποτε παραδόθηκαν στον ελληνικό λαό και στα οποία οι κυβερνήσεις σας πρωταγωνιστούσαν και είναι άλλο πράγμα, ο σεβασμός των χρημάτων του Έλληνα πολίτη και η παράδοση ολοκληρωμένων και λειτουργικών έργων στην ελληνική κοινωνία.
Ο καθρέπτης της πολιτική σας ταυτότητας είναι το άθλιο μοντέλο του κρατικοδίαιτου ΟΑΣΘ που απομυζούσε τα χρήματα του Έλληνα φορολογούμενου, για να κάνουν πάρτι τα δικά σας χαϊδεμένα παιδιά.
Καταλάβετε το! Δεν είμαστε ίδιοι. Δε θα γίνουμε ποτέ».
Η δήλωση του Κώστα Καραμανλή
«Η Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, επειδή δεν κάνει πραγματικό έργο, κάνει εξαγγελίες χωρίς αντίκρισμα για “φαραωνικού” τύπου έργα.
Η σημερινή υπογραφή μνημονίου συνεργασίας για τη σιδηροδρομική διασύνδεση της Βόρειας Ελλάδας με τη Βάρνα της Βουλγαρίας, δυστυχώς αφορά σε ένα έργο που δεν έχει μελετηθεί, δεν έχει κοστολογηθεί, δεν έχει καμία εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, αλλά παρόλα αυτά υπολογίζεται να ξεπεράσει τα 5 δις ευρώ.
Ένα έργο που δεν συνοδεύεται από καμία μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας, χωρίς παράλληλα να υπάρχουν ποσοτικά και ποιοτικά στοιχεία για την αναγκαιότητά του.
Αντιλαμβανόμαστε ότι ο κ. Τσίπρας ενόψει της Δ.Ε.Θ. αισθάνεται την ανάγκη να κινηθεί σε επικοινωνιακούς ρυθμούς, προσπαθώντας να καλύψει την πλήρη ανεπάρκεια της Κυβέρνησής του στο στρατηγικό σχεδιασμό έργων υποδομών και μεταφορών.
Αντί, λοιπόν, να προβαίνει σε τέτοιου είδους κινήσεις, θα τον συμβουλεύαμε να προσπαθήσει να δώσει λύσεις στα πραγματικά προβλήματα που αντιμετωπίζει το ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο, το οποίο χρειάζεται ενίσχυση, βελτίωση και αποπεράτωση, στο πλαίσιο του Εθνικού Σιδηροδρομικού Σχεδιασμού που χάραξε η Νέα Δημοκρατία.
Να ασχοληθεί, επίσης, η Κυβέρνηση με τη συντήρηση του υπάρχοντος σιδηροδρομικού δικτύου, που έχει οδηγήσει σε τουλάχιστον 4 εκτροχιασμούς και στο κλείσιμο της γραμμής λόγω χιονόπτωσης.
Να επενδύσει σοβαρά στην ανάπτυξη των λιμένων του Βορρά, π.χ. της Αλεξανδρούπολης, και να εκπονήσει, επιτέλους, ένα ολοκληρωμένο αναπτυξιακό σχέδιο για τις συνδυασμένες μεταφορές.
Καλές οι φιέστες, καλές οι κορδέλες, αλλά ας ασχοληθεί, επιτέλους, η Κυβέρνηση με τα πραγματικά και τα ουσιώδη θέματα κι όχι με “φαραωνικές” εξαγγελίες».