Στο κενό έπεσε για ακόμη μια φορά η έκκληση του Συνηγόρου του Πολίτη να μην μετέχουν μικρά παιδιά σε τηλεοπτικά σποτ των κομμάτων.
Τα επικοινωνιακά επιτελεία έκριναν διαφορετικά και ήδη τα παιδιά φιγουράρουν σε διαφημίσεις κομμάτων για να κάνουν εντύπωση και να περάσουν τα προεκλογικά μηνύματα.
Σε αυτές τις εκλογές παιδιά χρησιμοποίησαν ο Πάνος Καμμένος και οι Ανεξάρτητοι Έλληνες, αλλά και η Χρυσή Αυγή, ενώ στο παρελθόν όλα σχεδόν τα κόμματα έχουν ρίξει παιδιά στη μάχη των εκλογών.
Με τίτλο «Η νέα γενιά της Χρυσής Αυγής» τρία παιδιά θέλουν: Όταν μεγαλώσουν να έχουν δουλειά. Να μάθουν σωστά την ιστορία της χώρας. Να μην ξεπουλήσουν το μέλλον. Να μη γίνουν μειοψηφία στη χώρα. Και θέλουν τέλος η Ελλάδα να ανήκει στους Έλληνες.
Ο Πάνος Καμμένος βγήκε ξανά με τον «μικρό Αλέξη» όπως και στις προηγούμενες εκλογές, μόνο που αυτή τη φορά έσπασε το αριστερό του χέρι…
Ωστόσο με την έναρξη της προεκλογικής περιόδου ο Συνήγορος του Πολίτη δημοσίευσε ολόκληρη την επιστολή που είχε στείλει προς το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης πριν τις εθνικές εκλογές του Ιανουαρίου, προτείνοντας να γίνει έστω τώρα, στις εκλογές του Σεπτεμβρίου σεβαστή και να υπάρξει «διακομματική συμφωνία, ώστε να αποφεύγεται η φωτογράφηση και μαγνητοσκόπηση των πολιτικών με παιδιά, καθώς και η εμφάνιση και συμμετοχή των παιδιών σε πολιτικά μηνύματα, διαφημίσεις, αφίσες, προεκλογικές ομιλίες και εκδηλώσεις».
Όπως αναφέρεται στην επιστολή: «Όπως γνωρίζετε, ο Συνήγορος του Πολίτη, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων του ως Συνήγορος του Παιδιού, έχει ασχοληθεί εκτενώς με την παρουσία των παιδιών στα μέσα μαζικής ενημέρωσης και την προστασία της προσωπικότητας, της τιμής και της υπόληψής τους από αυθαίρετες ή παράνομες επεμβάσεις στην ιδιωτική τους ζωή, σύμφωνα και με τις επιταγές της Διεθνούς Σύμβασης για τα Δικαιώματα του Παιδιού (άρθρο 16).
Εκτός από τις συστάσεις που έχει απευθύνει η Αρχή προς τους αρμόδιους φορείς σε περιπτώσεις έκθεσης παιδιών θυμάτων ή δραστών, παιδιών που διαμένουν σε ιδρύματα ή που έχουν εξαφανιστεί, ενδεικτικά αναφέρουμε και την πρόσφατη παρέμβασή μας σε συνεργασία με το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης, για ζητήματα που αφορούν τη συμμετοχή παιδιών σε ψυχαγωγικές εκπομπές, reality shows και διαφημίσεις, καθώς και την προστασία της ιδιωτικής ζωής και της εικόνας των παιδιών.
Σε συνέχεια της συναφούς δράσης του και αποσκοπώντας συνολικότερα στην προστασία της παιδικής ηλικίας, ο Συνήγορος προτείνει διακομματική συμφωνία, ώστε να αποφεύγεται η αποφεύγεται η φωτογράφηση και μαγνητοσκόπηση των πολιτικών με παιδιά, καθώς και η εμφάνιση και συμμετοχή διά, καθώς και η εμφάνιση και συμμετοχή των παιδιών σε πολιτικά μηνύματα, διαφημίσεις, αφίσες, προεκλογικές ομιλίες και εκδηλώσεις.
Αντίληψη της Αρχής είναι ότι η φροντίδα για το παιδί και τα δικαιώματά του, η οποία οφείλει μεταξύ άλλων να συγκαταλέγεται στις πολιτικές προτεραιότητες, δεν συμπίπτει με τη δημόσια χρήση της εικόνας του, η οποία θα πρέπει να οριοθετείται».