Ο Δημήτρης Παπαστεργίου μίλησε για τις αλλαγές που φέρνει το πρόσφατο νομοσχέδιο που πέρασε από τη Βουλή και αφορά την ενιαία αγορά ψηφιακών υπηρεσιών.

Ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης μιλώντας στο ΕΡΤNews ξεκαθάρισε πως «το νομοσχέδιο είχε δύο μέρη. Το πρώτο μέρος ήταν το DSA. Ακριβώς αυτή η πράξη για τις ψηφιακές υπηρεσίες. Τι είναι αυτό; Θα το έχουμε ζήσει όλοι όσοι ασχολούμαστε με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ότι βλέπουμε προφανείς απάτες. Κάποιος προσπαθεί να σου πουλήσει κάτι ή έχει μια γνώμη ή ένα βίντεο το οποίο φαίνεται ότι είναι προϊόν τεχνητής νοημοσύνης ή μοντάζ».

«Μέχρι σήμερα λοιπόν, ακόμα κι αν θέλαμε να καταγγείλουμε αυτό το γεγονός για να προστατέψουμε τον εαυτό μας ή τρίτους, δεν ήταν καθόλου βέβαιο και εξαρτιόταν από την πλατφόρμα αν αυτό θα γινόταν γρήγορα. Και παίζει ρόλο ο χρόνος απόκρισης, γιατί η ζημιά με μια ψευδή είδηση μπορεί να γίνει και να είναι επώδυνη. Πλέον το DSA έρχεται και βάζει φραγμό στις πλατφόρμες, οι οποίες οφείλουν πλέον να απαντούν σε εύλογο διάστημα και επίσης δημιουργεί έναν τοπικό συντονιστικό φορέα, στην Ελλάδα θα είναι η ΕΕΤΤ, προκειμένου να χειρίζεται όλα τα παράπονα σε σχέση με τη μη εφαρμογή αυτής της νομοθεσίας», είπε χαρακτηριστικά.

«Πλέον τα market places, στην ουσία τα οποία φιλοξενούν άλλα καταστήματα, δεν είναι ανεύθυνα. Σε περίπτωση που πέσουμε σε έναν έμπορο που φιλοξενούν, ο οποίος αποδειχθεί απατεώνας, έχουν κι εκείνα ευθύνη για τους εμπόρους που βάζουν μέσα», πρόσθεσε στη συνέχεια.

Έπειτα, ανέφερε πως με το νέο νομοσχέδιο «πρώτον, βάζουμε τα θεμέλια έτσι ώστε να αρχίσουμε να καταργούμε πιστοποιητικά. Διότι πάρα πολλά πιστοποιητικά έρχονται από πολύ παλιά, από εποχές που δεν είχαμε διαλειτουργικότητα, δεν επικοινωνούσαν τα συστήματα του δημοσίου. Πλέον κυρίως με το Υπουργείο Εσωτερικών αλλά και άλλα υπουργεία, ξεκινάμε να καταργούμε στρώσεις γραφειοκρατίας, ακόμη και ψηφιακής, γιατί πολλά από τα πράγματα πολλές από τις διεργασίες που σήμερα ένας πολίτης θέλει, μπορεί να γίνουν χωρίς κανένα πιστοποιητικό, απλά αντλώντας κατευθείαν την πληροφορία από το μητρώο πολιτών ή τα υπόλοιπα μητρώα που έχουμε.

«Δεύτερον, η επιβεβαίωση, η αποδοχή του να δίνουμε κάποια στοιχεία μας για να γίνει μια δουλειά μας μέσω του Wallet. Για παράδειγμα θέλουμε να αλλάξουμε πάροχο ενέργειας, γιατί πλέον τα νέα χρωματιστά τιμολόγια που με μεγάλη επιτυχία πλέον έχουν εφαρμοστεί, σου δίνουν τη δυνατότητα ακόμα και κάθε μήνα, αν αυτό σε συμφέρει να αλλάξεις πάροχο. Δεν θα χρειάζεται πλέον να πάμε σε γραφεία, να καταθέτουμε χαρτιά ή ακόμα και να στείλουμε ένα μήνυμα στη νέα εταιρία ενέργειας ότι η αίτησή σας αυτή για το νέο σας συμβόλαιο θέλει αυτά τα στοιχεία», δήλωσε μεταξύ άλλων στη δημόσια τηλεόραση.