Τρεις μέρες κράτησε και αυτή η δοκιμαστική περίοδος στην ισπανική πίστα. Στα χαρτιά. Γιατί στην πράξη, η πρώτη μέρα ήταν πολύ λιγότερο από μισή λόγω καταρρακτώδους βροχής, η δεύτερη σχεδόν κανονική, με ηλιοφάνεια αλλά και υγρή πίστα, ενώ την τρίτη μέρα άνοιξαν πάλι οι ουρανοί και λίγοι αναβάτες τόλμησαν να βγουν στην πίστα.
Μάλιστα ο Pedrosa σηκώθηκε και έφυγε αφού όπως ανακοινώθηκε, με τέτοιες συνθήκες δεν μπορούσε να εξελίξει άλλο τη μοτοσυκλέτα.

Ο καιρός λοιπόν ήταν ο πρωταγωνιστής του τριημέρου, αφού από τις 18 ώρες των επίσημων δοκιμών στην πίστα, μόλις οι 4 πρόσφεραν σταθερές συνθήκες στους οδηγούς και τις ομάδες. Και εννοούμε τις 4 ώρες συνεχούς λίγο ως πολύ βροχής το Σάββατο.

Την Κυριακή φάνηκε πως η πίστα θα ήταν στεγνή, όμως ο υδροφόρος ορίζοντας στην Χερέθ είναι πλημμυρισμένος λόγω ασυνήθιστων βροχοπτώσεων στην περιοχή, και έτσι το νερό δεν μπορεί να αποστραγγιστεί στο χώμα…

Τη Δευτέρα οι οιωνοί φάνηκαν ευνοϊκοί, καθώς ξημέρωσε με λιακάδα. Όμως 15 λεπτά μετά το άνοιγμα της πίστας (στις 10:00 πμ) κατέφτασε και η πρώτη βροχή.

Ο Pedrosa που έφυγε, υπέφερε ήδη από ένα τράβηγμα του λαιμού, κληρονομιά της δοκιμής στη νέα πίστα του Ώστιν. Είχε να δοκιμάσει νέες ρυθμίσεις στο αμορτισέρ, διάφορα δευτερεύοντα ανταλλακτικά. Έχασε 2 στεγνές ώρες στο τέλος της ημέρας, αλλά βλέποντας πόσο δυσκολευόταν να γυρίσει τον λαιμό του στη συνέντευξη τύπου για να απευθυνθεί στους δημοσιογράφους, μάλλον έκανε τη σωστή επιλογή.

Ο Lorenzo αντίθετα κατέφυγε στις συνήθεις, εξαιρετικά επίπονες, προσομοιώσεις αγώνα. Αυτή τη φορά έκανε ένα σερί 22 γύρων, σε ρυθμό παρόμοιο με κείνον που πέρυσι του είχε δώσει τη 2η θέση στον αγώνα των 27 γύρων –πολύ εντυπωσιακό με τις δεδομένες συνθήκες της πίστας.

Τελικά έφυγε τον 4ο ταχύτερο χρόνο του τριημέρου, στον 3ο γύρο –ασυνήθιστο για τον Lorenzo να μείνει τόσο πίσω στα χρονολόγια, αλλά και ενδεικτικό των προτεραιοτήτων του. Η πρόσεγγιση αυτή, η εξάσκηση της σταθερότητας, η δυνατότητά του να διατηρεί κορυφαία απόδοση επί μεγάλο διάστημα, είναι που του απέφεραν τον τίτλο του 2012. Και σε αντίθεση με τον Pedrosa, δείχνει σε εξαιρετική φυσική κατάσταση. Ο Lorenzo αυτή τη στιγμή είναι ο πιο έτοιμος αναβάτης για να αγωνιστεί στο Κατάρ.

Αυτός πάντως που εντυπωσίασε την Δευτέρα, τελευταία μέρα των δοκιμών ήταν ο Cal Crutchlow. Ο πρώτος τη τάξει Άγγλος της Monster Tech 3 Yamaha έφυγε από το Χερέθ ταχύτερος όλων, τίτλο που όλοι οι αναβάτες κυνηγούν συνήθως την τελευταία ώρα των δοκιμαστικών.

Ο τρόπος που έκανε τον ταχύτερο χρόνο του, δείχνει πως ο Crutchlow έχει κερδίσει σε ποιότητα, έχει εξελιχθεί τόσο ο ίδιος όσο και η στρατηγική του: ενώ έκανε όπως και ο Lorenzo προσομοίωση αγώνα –έστω και αν η δική του είχε διάρκεια μόνον 11 γύρων. Επιπλέον οι χρόνοι του δεν απείχαν πολύ από του πρωταθλητή.

Πλέον ο Crutchlow εκτός από γρήγορος είναι και πιο σταθερός. Πάνω στη μοτοσυκλέτα κινείται πιο απαλά, έχει περισσότερο τον έλεγχο. Ελπίζουμε ότι θα προβληματίσει αρκετά τους συνήθεις πρωταγωνιστές, και ότι θα ανέβει τακτικότερα στο βάθρο, τώρα που ο Dovi λείπει στην Ducati.

Κι αυτό παρότι «οδηγεί κατώτερη μοτοσυκλέτα», όπως δήλωσε «αγενώς» την Κυριακή το βράδυ. Αυτή η κατάσταση πάντως ευνοεί τον Cal –του αρέσει να είναι το αουτσάιντερ που ξαφνικά κάνει την έκπληξη και σπάει τα μούτρα του φαβορί. Ο Εγγλέζος έχει μια «αλήτικη» μαγκιά στον χαρακτήρα του και παρότι φαίνεται εκ πρώτης όψεως τσαντισμένος, κατά βάθος απολαμβάνει την «πάλη ενάντια στο κατεστημένο».

Και την Δευτέρα ο Rossi έδειξε να επιβεβαιώνει ότι βρίσκει τη φόρμα του. Μετά τον ταχύτερο χρόνο της Κυριακής, ήταν πιο αργός μόνον του Crutchlow και φεύγει από την Χερέθ με τον 2ο ταχύτερο χρόνο.

«Δεν είναι ιδιαίτερα σημαντικό, αλλά έχει τρομερή σημασία για μένα», δήλωσε πανευτυχής το βράδυ της Κυριακής. Γιατί αρχίζει να πιστεύει ότι μπορεί να διεκδικήσει κάτι περισσότερο από ένα βάθρο, απέναντι στους «εξωγήινους» Lorenzο και Pedrosa. Μάγος της επικοινωνίας πάντα, δήλωσε με μεγάλη ταπεινοφροσύνη στους ευτυχισμένους Ιταλούς δημοσιογράφους ότι «νιώθει ακόμη ότι πρέπει να αποδείξει την αξία του, αλλά και ότι η ταχυτητά του στην Χερέθ αποτελεί ένα κίνητρο.»

Εξάλλου, παραδοσιακά ο Rossi με την Yamaha πάντα τα πήγαινε καλύτερα στους αγώνες από ότι στα χρονομετρημένα δοκιμαστικά, οπότε… μην αποκλείετε εκπλήξεις.

Το νέο πλαίσιο που έφερε η Yamaha δεν έγινε δυνατό να κριθεί σωστά, γιατί οι συνθήκες δεν επέτρεψαν οδήγηση στο όριο. Πάντως ο Rossi το απέρριψε, γιατί είναι μεν πιο σταθερό αλλά δυσκολεύει την είσοδο της στροφής, κάτι στο οποίο ο Ιταλός υστερεί ακόμα έναντι των «πιτσιρικάδων».

Για τους δύο πρώτους αγώνες τουλάχιστον θα μείνει στο πλαίσιο που ήδη έχει σετάρει. Και πολύ καλά μάλιστα, αφού ο χρόνος της Κυριακής ήρθε όταν οι μηχανικοί του βρήκαν μια νέα ρύθμιση που ταιριάζει στην οδήγησή του, μετακινώντας όλο το πιρούνι.

Ο Ben Spies επέλεξε να μη ρισκάρει την Δευτέρα και δεν βγήκε να οδηγήσει. Απέχει ακόμα 2 τουλάχιστον μήνες από το 100% της φυσικής του κατάστασης, καθώς οι εγχειρισμένοι σύνδεσμοι απαιτούν πολύ χρόνο για να επανέλθουν –6 με 8 μήνες συνήθως.

Μέχρι να συμβεί αυτό, ο Αμερικανός έχει επιλέξει να μην πιέσει την Ducati στο όριο. Πάντως οι Spies και Iannone δοκίμασαν ένα νέο πακέτο ηλεκτρονικών που ομαλοποιεί την απόκριση του κινητήρα στην αρχική διαδρομή του γκαζιού. Το ίδιο πακέτο έχει απορριφθεί από τους Hayden and Dovizioso, διότι όπως είπε ο Αμερικανός, απομειώνει την αίσθηση του γκαζιού, την άμεση σύνδεση με τον κινητήρα. Μάλιστα την Κυριακή ο Hayden είχε για ένα διάστημα «κλείσει» τελείως το σύστημα, και τότε ήταν που είχε μια «άγρια» στιγμή, γλιτώνοντας την τελευταία στιγμή ένα φοβερό χάισαϊντ.

Ευτυχώς για την Ducati, ο Dovizioso δείχνει να κάνει πρόοδο, καθώς η αλλαγή στην κατανομή του βάρους δείχνει να έχει θετικό αποτέλεσμα. Πολύ καλά τα πάει ο Iannone, με 9ο χρόνο την Κυριακή 1,6 δευτ πίσω από τον Rossi αλλά μπροστά από τον Hayden –και 6ο χρόνο την Δευτέρα, 8 δέκατα πίσω από τον Crutchlow.

Ήταν ο ταχύτερος με Ducati πάνω στην δορυφορική GP13 της Ομάδας Pramac. Πίσω του 7ος ο Hayden και 8ος ο Dovizioso, έχοντας πάντως μειωμένη απόσταση από τους πρώτους. Πέρυσι η απόσταση αυτή ήταν τέτοια εποχή 1,2 – 1,5 δευτεόλεπτα. Φέτος είναι κοντά στο 0,8 με 0,9…

O Stefan Bradl έκανε τον 3ο χρόνο της Δευτέρας, και ήταν ο πρώτος των Honda, καθώς ο Marquez βρέθηκε πίσω του από τον Lorenzo, 6 δέκατα πιο αργός από τον Crutchlow.
Ο δοκιμαστής πλέον Michele Pirro έφερε την Desmosedici-μουλάρι στην 9η θέση, μπροστά από τον Randy de Puniet με την Aprilia ART.

Ο De Puniet έχει μειώσει επίσης την απόστασή του από τις εργοστασιακές μοτοσυκλέτες καθώς πλέον η μοτοσυκλέτα της Power Electronics Aspar απείχε λιγότερο από ενάμιση δευτερόλεπτο του Crutchlow, ενώ πέρυσι τέτοια εποχή απείχε 2 δευτ. από τον χρόνο του Casey Stoner.

Ραντεβού στις 7 Απριλίου στο Κατάρ, όπου τουλάχιστον δεν υπάρχει ο φόβος της βροχής –έστω κι αν όλοι τρέμουν επανάληψη του 2009, όταν ο αγώνας μετατέθηκε για την Δευτέρα λόγω βροχοπτώσεων στον Περσικό Κόλπο.

Αποτελέσματα 3ης ημέρας Δοκιμαστικών MotoGP στην Jerez
1. Cal Crutchlow GBR Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 1’39.511 (γύρος 22/30)
2. Valentino Rossi ITA Yamaha Factory (YZR-M1) 1’39.735 (24/32)
3. Stefan Bradl GER LCR Honda (RC213V) 1’39.975 (20/26)
4. Jorge Lorenzo ESP Yamaha Factory (YZR-M1) 1’40.105 (22/42)
5. Marc Marquez ESP Repsol Honda (RC213V) 1’40.130 (23/34)
6. Andrea Iannone ITA Pramac Racing (GP13) 1’40.331 (24/25)
7. Nicky Hayden USA Ducati Team (GP13) 1’40.370 (41/42)
8. Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (GP13) 1’40.516 (29/30)
9. Michele Pirro ITA Ducati Test Rider (GP13) 1’40.88 (40/44)
10. Randy De Puniet FRA Aspar (ART CRT) 1’40.97 (21/24)
11. Bradley Smith GBR Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 1’41.13 (56/56)
12. Aleix Espargaro ESP Aspar (ART CRT) 1’41.21 (38/39)
13. Claudio Corti ITA Forward Racing (FTR-Kawasaki CRT)* 1’41.44 (42/44)
14. Hiroshi Aoyama JPN Avintia (FTR-Kawasaki CRT)* 1’41.77 (40/41)
15. Lukas Pesek CZE IodaRacing (Suter-BMW CRT)* 1’41.791 (49/49)
16. Karel Abraham CZE Cardion AB (ART CRT) 1’41.864 (29/36)
17. Yonny Hernandez COL Paul Bird Motorsport (ART CRT) 1’42.363 (20/25)
18. Danilo Petrucci ITA IodaRacing (Suter-BMW CRT)* 1’42.428 (17/18)
19. Michael Laverty GBR Paul Bird Motorsport (PBM CRT)* 1’42.470 (28/36)
20. Bryan Staring AUS Honda Gresini (FTR-Honda CRT) 1’43.525 (31/41)
21. Colin Edwards USA Forward Racing (FTR-Kawasaki CRT)* 1’56.281 (14/14)
22. Hector Barbera ESP Avintia (FTR-Kawasaki CRT)* 1’56.897 (2/5)
* Ενιαία ECU.

Ταχύτερος χρόνος 1ης ημέρας

Jorge Lorenzo ESP Yamaha 1’47.423 (βροχή)

Ταχύτερος χρόνος 2ης ημέρας
Valentino Rossi ITA Yamaha 1’39.525s

Επίσημα ρεκόρ MotoGP στην Χερέθ:
Ταχύτερος γύρος: Jorge Lorenzo ESP Yamaha 1’38.189s (2008)
Ταχύτερος γύρος αγώνα: Dani Pedrosa ESP Honda 1’39.731s (2010)