Φεβρουάριος, μυρίζει άνοιξη και επιτέλους η αναγκαστική χειμερινή αργία των GP τελειώνει. Ουσιαστικά από σήμερα η αγωνιστική σαιζόν ξεκινά με τις πρώτες αψιμαχίες στην Ινδονησία. Στη μάχη των δοκιμών ρίχνονται πρώτα οι εφεδρείες, δηλαδή οι μοτοσυκλέτες CRT. Μετά από δύο μέρες θα εμπλακεί και το βαρύ πυροβολικό, οι εργοστασιακές / δορυφορικές MotoGP.

Οι CRT απολαμβάνουν δύο παραπάνω μέρες δοκιμών από τις MotoGP, επειδή τότε οι μηχανικοί των ομάδων θα γνωρίσουν στην πίστα την αποτελεσματικότητα της νέας, ενιαίας ηλεκτρονικής μονάδας της Magneti Marelli. Ήδη έχουν παραλάβει το σύστημα βέβαια και το έχουν προσαρμόσει στις μοτοσυκλέτες τους, με δοκιμές στο δυναμόμετρο. Η πρώτη ημέρα πάντως ήταν σχεδόν άκαρπη λόγω προβλημάτων κάθε είδους στις τρεις ομάδες CRT. Ελάχιστοι γύροι στην πίστα πραγματοποιήθηκαν και όλοι στήθηκαν για τις σημερινές δοκιμές.

Το σύστημα της ΜΜ θα χρησιμοποιηθεί από όλες της Ομάδες CRT, εκτός εκείνων που τρέχουν με τους κινητήρες Aprilia ART. Σύμφωνα με τα δημοσιεύματα, το σύστημα έχει αποσπάσει πολύ θετικές κριτικές, πράγμα καθόλου παράξενο, αφού η MM κυριαρχεί και στις εργοστασιακές ομάδες MotoGP. Αποτελεί την επιλογή τόσο της Ducati όσο και της Yamaha, η οποία ωστόσο έχει φορτώσει και τρέχει το δικό της λογισμικό, πιθανώς το καλύτερο της κατηγορίας.

Στις 5 Φεβρουαρίου στην πίστα κατεβαίνουν και οι εργοστασιακές / δορυφορικές μοτοσυκλέτες. Το τριήμερο όλοι θα έχουν τα βλέμματα στραμμένα σε τρεις αναβάτες. Καταρχήν στο Rossi που μετά από δύο άγονα χρόνια με τη Ducati επιστρέφει στην αγαπημένη του Μ1, με άγνωστη αποτελεσματικότητα, καθώς η δοκιμή του Νοεμβρίου στη Βαλένθια αποδείχτηκε άχρηστη λόγω της βροχής.

Δεύτερο αντικείμενο ενδιαφέροντος ο Dani Pedrosa: πόση από την κυρίαρχη αποτελεσματικότητα που έδειξε πέρσι, διατηρεί ακόμα; Πώς θα προσαρμοστεί στο πρόσθετο βάρος της Honda φέτος; Και τρίτος στο στόχαστρο ασφαλώς ο νεοφώτιστος Marquez. Θα φανεί αντάξιος των προσδοκιών που έχει δημιουργήσει η περσινή συγκλονιστική οδήγησή του, καθώς κάλπαζε για τον τίτλο της Moto2;

Πέρσι η Honda έκλεισε τη χρονιά φανερά μπροστά από την Yamaha, αφού μετά το πρώτο μισό της σαιζόν οι μηχανικοί της κατάφεραν να παρακάμψουν τα προβλήματα ασυμβατότητας της RV213V με τα ελαστικά της Bridgestone. Πόση από εκείνη τη διαφορά παραμένει; Πόσο έδαφος κάλυψε η Yamaha;

Πέντε μέρες μετά τη Σεπάνγκ οι ομάδες Moto2 & Moto3 πετούν στην Ισπανία, για δύο τριήμερα, ένα στην Βαλένθια και ένα στην Χερέθ. Στις 24 Φεβρουαρίου μεσολαβεί ο πρώτος αγώνας WSBK στο Φίλιπ Άιλαντ Island και δύο μέρες μετά, οι ομάδες MotoGP επιστρέφουν στην Σεπάνγκ. Εκεί, έχοντας δουλέψει πάνω στα δεδομένα της πρώτης δοκιμής, θα μπορέσουν οι ομάδες να δείξουν καλύτερα τις πραγματικές τους δυνατότητες.

Δύο εβδομάδες αργότερα η Honda θα βρίσκεται στο αμερικάνικο Τέξας, δοκιμάζοντας τις μοτοσυκλέτες της στη νέα και άγνωστη στους αναβάτες πίστα Circuit of the Americas, όπου θα τρέξουν τον Απρίλιο.

Έχουν επίσης προσκληθεί οι Yamaha και Ducati, αλλά η συμμετοχή τους δεν είναι βέβαιη. Η Yamaha βρίσκεται πολύ κοντά στην απόφαση να πάει, το μόνο πρόβλημα είναι ο περιορισμός στα ελαστικά που τη φοβίζει. Κάθε ομάδα έχει στη διάθεσή της 240 ελαστικά για δοκιμές όλο τον χρόνο και ίσως η στρατηγική της Yamaha να είναι λίγο διαφορετική από της Honda, θέλοντας να κρατήσει ικανή ποσότητα ελαστικών για τις επίσημες δοκιμές του φθινοπώρου.

Από τις ΗΠΑ η δράση επιστρέφει στις 19 Μαρτίου στη Χερέθ, για την ώρα «GP Zero», την τελική δοκιμή πριν ξεκινήσει η αγωνιστική σαιζόν. Εκεί στη Χερέθ εικάζεται ότι θα παρουσιάσει η Yamaha τα νέα της πολεμικά χρώματα με τους νέους χορηγούς, αυτούς που μαγνήτισε η επιστροφή του Rossi στους Μπλε.

Έπειτα μένουν δύο μόλις εβδομάδες μέχρι τον πρώτο αγώνα, το νυχτερινό Κατάρ, στις 7 Απριλίου.

Πρόγραμμα δοκιμών 2013 MotoGP / Moto2 / Moto3