Η καλοκαιρινή ραστώνη έχει ενσκήψει, κλείνοντάς μας το μάτι να χαλαρώσουμε λίγο. Όμως στα άδυτα της Ducati τα μυαλά στροφάρουν ακατάπαυστα για τη δημιουργία νέων μοντέλων. Και αυτό που ακούγεται είναι πως σχεδιάζουν την παραγωγή ενός Scrambler.
Βέβαια οι πιο διαβασμένοι δεν θα πειστούν πως η απόφαση αυτή είναι προϊόν βαθιάς και κοπιαστικής περισυλλογής. Γιατί θα θυμηθούν ότι ανάμεσα στα όσα κληροδότησε ο Pierre Terblanche στη φίρμα της Μπολόνια σε ιδέες και σχέδια όταν έφυγε, υπήρχαν και τα σχέδια ακριβώς ενός Scramble.
Οπότε; Άνοιξε απλώς κάποιος πονηρός τα σκονισμένα κιτάπια που άφησε ο νοτιοαφρικανός σχεδιαστής στη Ducati;
Μπορεί. Μπορεί όμως και να μην είναι τόσο απλό. Γιατί είναι αλήθεια πως την εποχή που σχεδίασε τα Ducati Sport Classic, είχε αποτυπώσει στο χαρτί (στον υπολογιστή δηλαδή) και τις πρώτες όψεις ενός Ducati Scrambler που όμως ποτέ δεν είδε το φως της παραγωγής.
Αυτό που έχει γίνει γνωστό είναι δύο εκδοχές της ιστορίας. Καταρχήν οι «γνώστες» βεβαιώνουν πως το μοντέλο θα εμφανιστεί το 2014 ή το αργότερο το 2015.
Η μία εκδοχή λέει πως το νέο Scrambler θα φορά έναν αερόψυκτο κινητήρα 600 περίπου κυβικών. Και ότι το μοντέλο θα ανοίξει την πόρτα προς την αγορά μοτοσυκλετών μικρότερου κυβισμού, δηλαδή θα αποτελέσει την πύλη από την οποία οι Ιταλοί θα περάσουν στην παραγωγή μικρότερων μοτοσυκλετών.
Δεν είναι παράλογο. Παρότι οι γερμανοί νέοι ιδιοκτήτες δεν εμφανίζονται πολύ πιεστικοί μέχρι τώρα, το παράλογο θα ήταν να μην ζητήσουν την παραγωγή μοντέλων που ταιριάζουν περισσότερο στις ανάγκες των «αναδυόμενων αγορών». Κάτι που έχει κατορθώσει με επιτυχία η ΚΤΜ για παράδειγμα, αναγκάζοντας τους Γερμανούς της ΒMW να χάσουν λίγα λεπτά από τον «ύπνο» τους.
Από την άλλη αερόψυκτος κινητήρας στην εποχή του Euro4 και 5; Κομματάκι δύσκολο.
Η δεύτερη εκδοχή της ιστορίας μας κάνει λόγο για ένα Scrambler που θα βασίζεται στο Ducati Hypermotard. Το οποίο έτσι κι αλλιώς έχει σχεδιαστεί γύρω από ένα πλαίσιο modular για αυτόν ακριβώς τον λόγο. Αν πράγματι συμβαίνει αυτό, τότε το Scrambler θα φορά τον «ζωηρό» υγρόψυκτο V2 του Hyper με τα 820 κυβικά.
Σίγουρα η επιλογή αυτή είναι πιο «Ducati», πιο κοντά στο πνεύμα της εταιρείας. Αλλά δεν δημιουργεί τις ίδιες προοπτικές για το μέλλον. Το οποίο ως γνωστόν βρίσκεται στις αγοράς της Νότιας Ασίας και της Νότιας Αμερικής.
Πιο λογική θα ήταν η συνένωση των δύο εκδοχών. Δηλαδή η παρουσίαση ενός αρχικού μοντέλου πρεστίζ και στη συνέχεια η προς τα κάτω επέκταση της γκάμας, ώστε να κολακευτούν και οι αναδυόμενες αγορές.
Το βέβαιο λένε είναι, πως το νέο Ducati Scrambler θα μοιάζει πολύ σχεδιαστικά στα όσα είχε οραματιστεί ο Terblanche.