Ήταν το 1973 όταν ο Οργανισμός Guinness Book of World Records απένειμε στη ντράγκστερ «Widowmaker 7» του EJ Potter τον ζηλευτό τίτλο της «Ταχύτερης Μοτοσυκλέτας του Κόσμου».
Έτσι έμαθε κι ο υπόλοιπος κόσμος αυτό που στις ΗΠΑ ήταν από χρόνια γνωστό για τον αναβάτη EJ Potter, τον «Φρενοβλαβή του Μίσιγκαν» όπως τον έλεγαν. Ότι ο Τρελάρας Potter έτοιμος να κάνει κυριολεκτικά τα πάντα προκειμένου να πάει πιο γρήγορα: μάλιστα κάποτε είχε αφαιρέσει τελείως τον συμπλέκτη από τη μοτοσυκλέτα του επειδή πατινάριζε και του έτρωγε πολλή ιπποδύναμη.
Είχε φτιάξει μόνος του τον συμπλέκτη εκείνο από ένα ταμπούρο φρένου της Harley-Davidson – όμως παρότι είχε επιστρατεύσει κάθε γνωστό και άγνωστο κόλπο στην κατασκευή του, το φτωχό εκείνο ταμπούρο δεν μπορούσε να τα βγάλει πέρα με τους 500 και βάλε ίππους του κινητήρα Chevrolet (Σεβρολέ) V8.
Ο Φρενοβλαβής του Μίσιγκαν μεγάλωσε στην Ίθακα του Μίσιγκαν, μια κωμόπολη ούτε 2.500 κατοίκων με πατέρα επιστήμονα. Μικρός είχε πάρει μέρος σε αγώνες dirt-track της Πολιτείας, αλλά κάποια στιγμή του τη σφύριξε και άρχισε να ονειρεύεται την τοποθέτηση ενός αυτοκινητικού V8 κινητήρα σε μοτοσυκλετιστικό πλαίσιο –για να δει πόσο γρήγορα θα μπορούσε να πάει.
Η ιδέα φάνηκε στους πάντες τρελή –εξ ου και το παρατσούκλι– όμως δεν ήταν πάνω από 16 ετών όταν το 1957 έφτιαξε την πρώτη του τέτοια drag bike, βιδώνοντας έναν small block V8 σε μια μοτοσυκλέτα!
Συνολικά ως το 1971 θα έφτιαχνε επτά, από τις οποίες πολλές καταστράφηκαν σε τρομακτικά ατυχήματα –οποία έκπληξη!
Οι πρώτες τρεις ονομάζονταν Bloody Mary αλλά οι επόμενες τέσσερις Widowmaker, αφού πλέον ήταν παντρεμένος και τα «κτήνη» που συναρμολογούσε απειλούσαν σε κάθε δοκιμή να κάνουν τη γυναίκα του χήρα.
Ο EJ Potter αγωνίστηκε τόσο στις ΗΠΑ όσο και στην Αγγλία, την Αυστραλία και τον Καναδά. Τα πρώτα χρόνια οι διοργανωτές τον πλήρωναν 1 δολάριο για κάθε ένα μίλι που έπιανε πάνω από τα 100.
Στην αρχή, όταν χρησιμοποιούσε τον ιδιότυπο συμπλέκτη του, δεν μπορούσε να ξεπεράσει τα 115 μίλια ανά ώρα (185χαω). Όταν «του έκοψε» όμως και τον αφαίρεσε, η ταχύτητά του εκτινάχτηκε στα 136 μίλια (218,82 χαω).
Δηλαδή σε κάθε του πέρασμα έβγαζε 36 δολάρια, ποσό που σήμερα φαντάζει γελοίο, όμως τη δεκαετία του 1960 ήταν μάλλον αξιοσέβαστο.
Πώς ξεκινούσε όμως κάθε κούρσα χωρίς συμπλέκτη; Λοιπόν, ο αθεόφοβος είχε βιδώσει ένα κεντρικό σταντ στη μοτοσυκλέτα και την έστηνε πάνω σε αυτό, ώστε ο πίσω τροχός να γυρίζει ελεύθερα στον αέρα.
Πριν ανάψουν τα πράσινα φώτα της ευθείας, ανέβαζε τις στροφές του κινητήρα στις 7.500σαλ και τις κράταγε εκεί. Την κατάλληλη στιγμή έσπρωχνε τη μοτοσυκλέτα, την έριχνε από το σταντ και ύστερα γραπωνόταν από το τιμόνι, ελπίζοντας να επιζήσει.
Η 7η Widowmaker, αυτή του ρεκόρ, φορά έναν κινητήρα V8 small block της Chevrolet με κυβισμό 5.700 κ.εκ. Ο Potter του είχε περάσει κοκοράκια και εκκεντροφόρους της Crane που γύριζαν με γρανάζια και όχι ιμάντες, αλουμινένιες κεφαλές της Brodix, σφυρήλατα έμβολα που άντεχαν τη σχέση συμπίεσης 12,5:1, ένα δυναμό Vertex Len Hughes και ένα σύστημα ψεκασμού Hilborn βελτιωμένο από την Kinsler.
Η μοτοσυκλέτα απέσπασε το ρεκόρ όταν κάλυψε το ¼ του μιλίου (400 μέτρα) σε 8,68 δευτερόλεπτα με ταχύτητα εξόδου τα 172 μίλια την ώρα (276,75χαω).
Ο EJ Potter απεβίωσε το 2012 στα 71 του χρόνια και καμία από τις Widowmaker δεν επιβεβαίωσε το όνομά της, τουλάχιστον πρώιμα. Η Widowmaker 7 βγήκε τελικά σε δημοπρασία στις 26 Ιανουαρίου 2017 από τον Οίκο Bonhams με τιμή εκκίνησης 65.000 – 85.000 δολάρια…
Δείτε τον EJ Poter σε δράση με μία από τις θηριώδεις κατασκευές του
Θανάσης Χούντρας