Πρόκειται για δύο υλοποιήσεις ιδεών του Τμήματος Έρευνας και Εξέλιξης της Honda στην Ρώμη –δύο εναλλακτικές απόψεις των CB1100 και CRF1000L Africa Twin. Το πρώτο ονομάζεται CB1100 TR Concept και δημιουργήθηκε για να εκπέμπει τον «πυρετό» του αμερικάνικου flat-track.
Η ιδέα των σχεδιαστών στη Ρώμη ήταν να δημιουργήσουν τον «Βασιλιά του Αστικού Φλατ Τρακ», δίνοντας έμφαση στην ασφάλτινη χρήση, σε αντίθεση προς το αμερικάνικο φλατ-τρακ που ξεδιπλώνεται μόνο σε χωμάτινο τερέν.
Είναι δηλαδή μια διασκευή της αυθεντικής αμερικάνικης συνταγής, φερμένης στα μέτρα των Ευρωπαίων αναβατών. Το νούμερο 58 αναφέρεται -όπως θα υποψιαστήκατε ήδη- στον λατρεμένο των Ιταλών Marco Simoncelli που σκοτώθηκε στο GP της Sepang πριν από 5 χρόνια.
Το δεύτερο πρωτότυπο ονομάζεται Africa Twin Enduro Sports Concept –καθόλου ευφάνταστο όνομα που ελπίζουμε να αλλάξει, αν φτάσει η μοτοσυκλέτα στην παραγωγή.
Πρόκειται για ένα κράμα Africa Twin και CRF, αφού δημιουργήθηκε με χρήση κομματιών από το πετυχημένο motocross της Honda. Το πρωτότυπο είναι σαφώς προσανατολισμένο στο χώμα, αποτελώντας μια ερεθιστική έκφραση του σλόγκαν της «Παειπαντού» μοτοσυκλέτας (Go Anywhere) που χρησιμοποιεί η Honda για την Africa Twin.
Σαν τέτοια λοιπόν, προτρέπει τη φαντασία του θεατή / αναβάτη να οργιάσει, υποβάλλοντας “ανορθόδοξες επιθυμίες” ακραίας χρήσης και περιπλανήσεων στις απάτητες εσχατιές της Παταγωνίας ή της Μογγολίας.
Οι σχεδιαστές της Honda με στοχευμένες επεμβάσεις αφαίρεσαν όχι μόνον όγκο αλλά και βάρος, αφού πολλά μέρη αντικαταστάθηκαν με τα αντίστοιχα που φορούν τα μονοκύλινδρα CRF.
Πράγματι το τελικό αποτέλεσμα είναι μια αβάσταχτα ελκυστική ελαφρότητα που διατρέχει το «είναι της Enduro Sports.
Αν το CB1100 TR Concept είναι ο «Βασιλιά του Αστικού Φλατ Τρακ» η ανάλαφρη Africa είναι η «Βασίλισσα του Off-Road».
Προσεχώς και τα δύο στις βιτρίνες;
Θανάσης Χούντρας