Παράλληλα με την αναβίωση των Scramble, δειλά-δειλά ανασταίνονται και τα μοντέλα Ράλλυ. Η απέχθεια για την εποχή μας καλλιεργεί τη νοσταλγία πιο αθώων χρόνων. Η δε νοσταλγία αποτελεί το καταλληλότερο έδαφος για να ξαναβλαστίσει το πνεύμα των Μοτοσυκλετιστικών Μαραθώνιων.
Από τους πρωτοπόρους των Ραλλύ, με αγωνιστικές αλλά και πολιτικές περγαμηνές επιτυχίας η Yamaha, ετοιμάζεται να αναβιώσει το ιστορικότερο όνομα της κατηγορίας: το Tenere.
Με την ευκαιρία της έκθεσης του Μιλάνου, η Yamaha παρουσίασε μεταξύ άλλων και το Concept T7, ένα ελπιδοφόρο πρωτότυπο λίγα μόλις βήματα από την παραγωγή. Και από ό,τι βλέπουμε, το «αρχαίο πνεύμα αθάνατο» του πρώτου 600 Tenere όχι μόνον δεν έχει τρυπώσει να κρυφτεί σε κάποιο λυχνάρι, αλλά σφριγηλό και ολοζώντανο ετοιμάζεται να υλοποιήσει πάλι όνειρα φυγής σε απάτητες διαδρομές.
Θυμίζουμε πως η XT600Z Ténéré έπαψε να παράγεται. Μέσα στο 2017 θα πουληθεί ό,τι στοκ υπάρχει. Μετά στο κενό που η ίδια η Yamaha δημιούργησε θα έρθει να στρογγυλοκαθίσει ένα νέο Ténéré με τον δικύλινδρο ροπάτο εν σειρά κινητήρα των Yamaha MT-07 με τον crossplane στρόφαλο και τα άνισα διάκενα αναφλέξεων (270 μοίρες).
Ο κινητήρας αυτός τοποθετήθηκε σε ένα ολοκαίνουργιο πλαίσιο, κατάλληλο για on-Off οδήγηση. Από όσο μπορούμε να αντιληφθούμε, η μοτοσυκλέτα ναι μεν θα είναι διπλού χαρακτήρα, όμως ο προσανατολισμός της θα είναι σαφώς προς τους μη ασφαλτοστρωμένους δρόμους αυτού του κόσμου. Εξ ου και οι τροχοί 21″ μπροστά και 18 πίσω.
Ένα άγνωστο ζητούμενο είναι το αν και ποια ηλεκτρονικά βοηθήματα θα φορά το νέο Τ7 (Τ εκ του Ténéré, 7 εκ του κινητήρα των 700 κ.εκ.) –αφού μακριά από τους καλοστρωμένους δρόμους και τα εξοπλισμένα συνεργεία του δυτικού κόσμου, τα πολύπλοκα ηλεκτρονικά αντιμετωπίζουν ένα εχθρικό περιβάλλον.
Εικάζουμε λοιπόν πως θα είναι το μίνιμουμ απαιτούμενο, ευχάριστη διαφοροποίηση για όσους βρίσκουν πως τα σύγχρονα Adventure έχουν πουλήσει την ψυχή τους στον «ψηφιακό» διάβολο.
Στην εξέλιξη του νέου Ténéré συμμετέχουν η εργοστασιακή Ομάδα Ραλλύ της Γαλλίας, το τμήμα Έρευνας και Εξέλιξης της Yamaha στην Ιταλία και η ολλανδική GK Design. Η συνέργεια αυτή μαρτυρά το πόση βαρύτητα δίνει η Yamaha στην επιτυχία του νέου μοντέλου.
Από τα πιο ελκυστικά εμφανή χαρακτηριστικά του πρωτοτύπου είναι το αλουμινένιο ρεζερβουάρ, που θεωρείται απίθανο να ποεράσει στην παραγωγή λόγω κόστους, οι τέσσερις προβολείς LED, το ανεστραμμένο πιρούνι της KYB, το φέρινγκ και η ποδιά από ανθρακονήματα και η πρωτότυπη εξάτμιση της Akrapovič.
Η ποιότητα κατασκευής και το φινίρισμα δείχνουν πως η μοτοσυκλέτα διανύει το τελευταίο στάδιο ελέγχων πριν μπει στην παραγωγή σαν μοντέλο 2018.
Η Yamaha βέβαια επιμένει πως πρόκειται μόνον για ένα πρωτότυπο, αλλά ας είμαστε σοβαροί: ποιος δεν θα ήθελε ένα δικύλινδρο Adventure μεσαίου κυβισμού με βάρος που δεν ξεπερνά τα 180 κιλά και απόδοση κινητήρα γύρω στους 75 ίππους;
Δείτε και το σχετικό βίντεο καθώς κι άλλες φωτογραφίες με την αύρα της ερήμου…
Θανάσης Χούντρας