Η σειρά Tiger Explorer της Triumph ξεκίνησε με ένα μοντέλο το 2011, το οποίο την επόμενη χρονιά έγινε δύο, τα Explorer XC και XR.
Πιστοί στο «καταστατικό» δόγμα της modular σχεδίασης, οι σχεδιαστές της Triumph έχτισαν με μεθοδικότητα τη σειρά που πλέον φτάνει να αποτελείται από έξι συν δύο (=8) διαφορετικές εκδόσεις!
Προσέξτε: η «δρόμου» XR συνοδεύεται από τις XRa, XRt και XRt low (με χαμηλή σέλα), ενώ η «χωμάτινη» XC από τις XCa, Xcx και XCx low. Η σέλα στις υποεκδόσεις low είναι 52 χιλ. χαμηλότερη, χάρη σε επεμβάσεις στην ίδια τη σέλα αλλά και τις αναρτήσεις εμπρός / πίσω.
Η ευρύτητα μοντέλων όμως δεν είναι το κυριότερο χαρακτηριστικό της φετινής σειράς. Μπορεί εξωτερικά οι Explorer του 2016 να μοιάζουν με του 2015, όμως κάτω από την επιφάνεια οι βελτιώσεις και αναβαθμίσεις είναι τέτοιας έκτασης και ποιότητας που θα μπορούσαμε να μιλάμε για νέο μοντέλο. Η φετινή Explorer 1200 είναι αφενός μεν πιο ασφαλής, άνετη, αεροδυναμική και οικονομική, αφ’ ετέρου δε πιο απολαυστική και διεγερτική.
Πώς; Η μία αιτία της αναβάθμισης ήταν η υποχρέωση να προσαρμοστεί ο κινητήρας στις προδιαγραφές Euro4. Έτσι, ο γνωστός έν σειρά τρικύλινδρος με τα 1.215 κυβικά αποδίδει μεν 137 hp στις 9.300σαλ και 12,5 χλγμ. ροπής στις 6.200 σαλ. αλλά λειτουργεί πιο βελούδινα, είναι πιο ήσυχος, πιο γραμμικός σε απόδοση, έχει καλύτερη απόκριση στο γκάζι, ενώ είναι και κατά 5% πιο οικονομικός.
Αυτό το «θαύμα» βέβαια δεν θα μπορούσε να συμβεί χωρίς τη βοήθεια των ηλεκτρονικών. Τα οποία πράγματι στήνουν πανηγύρι στη νέα αυτή Explorer. Πλέον καμμία σύγχρονη Αdventure δεν νοείται χωρίς πακέτο ενεργητικών και παθητικών βοηθημάτων. Τι συναντάμε στο μοντ. 2016:
Καταρχήν ό,τι θεωρείται στάνταρ εξοπλισμός στην κατηγορία. Δηλαδή, σύστημα ελέγχου πρόσφυσης (ρυθμίσιμο σε πολλά επίπεδα), μία IMU (μονάδα μέτρησης της αδράνειας, Inertial Measurement Unit) μέσω της οποίας ελέγχεται το προηγμένο Cornering ABS.
Ενσωματωμένο εδώ βρίσκουμε ένα ακόμη βοηθητικό σύστημα που ενεργοποιεί αυτόματα τα φρένα, όταν η μοτοσυκλέτα σταματάει σε ανηφόρα ή κατηφόρα και απενεργοποιείται μόλις ο αναβάτης βάλει ταχύτητα και δώσει γκάζι για να ξεκινήσει.
Η απόδοση του κινητήρα μπορεί να ρυθμιστεί σε 5 διαφορετικες διαμορφώσεις, τις Rain, Road, Off-Road, Sport και Rider. Η τελευταία μάλιστα προγραμματίζεται από τον αναβάτη. Κορυφαία αναβάθμιση αποτελεί η προσθήκη της ημιενεργητικής ανάρτησης, η οποία προσαρμόζει τη λειτουργία της στον δρόμο, το φορτίο και την ταχύτητα της μοτοσυκλέτας.
Μια άλλη λειτουργία της ανάρτησης αυτής είναι η αυτόματη ρύθμιση του ύψους πίσω, ώστε το φορτίο να μην επηρεάζει τη γεωμετρία της μοτοσυκλέτας και άρα τη συμπεριφορά της.
Μετά από όλα αυτά μπορούμε να παραθέσουμε και τον στάνταρ εξοπλισμό της Explorer. Αναρτήσεις από την κορυφαία WP, με το ανεστραμμένο, πλήρως ρυθμιζόμενο πιρούνι των 48 χιλ. να δεσπόζει μπροστά. Στα φρένα βρίσκουμε δύο δίσκους 305 χιλ. με πλευστές μονομπλόκ δαγκάνες τεσσάρων εμβόλων της Brembo.
Η ζελατίνα ρυθμίζεται καθ’ ύψος ηλεκτρικά, για πρώτη φορά σε μοτοσυκλέτα Adventure. Στον στάνταρ εξοπλισμό περιλαμβάνονται ακόμη φλας που ακυρώνονται αυτόματα, κεντρικό σταντ, υπολογιστής ταξιδιού, cruise control, θερμαινόμενα γκριπ και σέλα, πρίζες φόρτισης… Πέραν αυτών προσφέρονται ως εξτρά κάπου 50 ειδικευμένα αξεσουάρ.
Οι κορυφαίες εκδόσεις XRt και XCa φορούν από το εργοστάσιο τις αλουμινένιες σχάρες που δέχονται τις βαλίτσες «Expedition» της Triumph, αλλά και ό,τι άλλο θα μπορούσε να επιθυμήσει ο διηπειρωτικός αναβάτης.
Ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού οι μοτοσικλέτες της σειράς Explorer ζυγίζουν από 244 έως 258 κιλά άνευ υγρών.