Έκκληση για την επιβολή αυστηρών κανονιστικών ρυθμίσεων στα ηλεκτρονικά τσιγάρα, ανάμεσα στις οποίες η απαγόρευση της πώλησής τους σε ανηλίκους καθώς και ο περιορισμός των διαφημίσεων με στόχο τους νέους, απηύθυνε η Αμερικανική Ένωση Καρδιολογίας (AHA).
Η AHA εκτιμά πως αυτά τα τσιγάρα, τα οποία περιέχουν νικοτίνη, πρέπει να υποβληθούν στο ίδιο κανονιστικό πλαίσιο με τον καπνό.
«Στη διάρκεια των 50 τελευταίων ετών, το τσιγάρο έχει προκαλέσει 20 εκατομμύρια νεκρούς και είμαστε σταθερά δεσμευμένοι να εμποδίσουμε τη βιομηχανία του καπνού να δημιουργήσει μια νέα γενιά καπνιστών που να έχουν εξάρτηση από τη νικοτίνη», τονίζει σε ανακοίνωση η Νάνσι Μπράουν πρόεδρος της Αμερικανικής Ένωσης Καρδιολογίας.
«Πρόσφατες μελέτες είναι ανησυχητικές. Δείχνουν πως τα ηλεκτρονικά τσιγάρα παρακινούν τους νέους να καταναλώσουν παραδοσιακά προϊόντα του καπνού. Αυτές οι ανησυχητικές παρατηρήσεις συνέβαλαν στο να πειστεί η AHA πως τα ηλεκτρονικά τσιγάρα πρέπει να υποβληθούν σε αυστηρές κανονιστικές ρυθμίσεις, να αποτελέσουν αντικείμενο εμπεριστατωμένων μελετών και να παρακολουθούνται στενά» προσθέτει.
«Έχει ουσιαστική σημασία να εξετάσουμε αυστηρά τη μακροπρόθεσμη επίδραση αυτής της νέας τεχνολογίας στη δημόσια υγεία, τις καρδιαγγειακές ασθένειες και τα εγκεφαλικά επεισόδια και πιο ιδιαίτερα τις επιπτώσεις της στους εφήβους», υπογραμμίζει ο δρ. Αρούνι Μπατναγκάρ, καθηγητής Ιατρικής στο Πανεπιστήμιο του Λούισβιλ και βασικός συντάκτης αυτών των συστάσεων που δημοσιεύονται στην «Circulation», την επιθεώρηση της AHA.
Η Αμερικανική Ένωση Καρδιολογίας επικαλείται, μεταξύ άλλων, για να δικαιολογήσει την απαγόρευση της πώλησης στους ανηλίκους, μια μελέτη που δημοσιεύθηκε φέτος από την Επιθεώρηση της Αμερικανικής Ιατρικής Ένωσης Pediatrics και πραγματοποιήθηκε μεταξύ 40.000 φοιτητών κολεγίων και μαθητών Λυκείου. Αυτοί οι τελευταίοι θεωρούν πως αυτά τα προϊόντα υψηλής τεχνολογίας, τα οποία είναι πρακτικά και στα οποία μπορεί κανείς να έχει πρόσβαση, επιτρέπουν κυρίως να καπνίζει κανείς στους χώρους όπου αυτό απαγορεύεται.
Η AHA συνιστά να επιβληθούν αυστηροί νόμοι για να μειωθεί το μάρκετινγκ και οι διαφημίσεις που έχουν στόχο τους νέους. Η AHA αντιτίθεται επίσης στη χρησιμοποίηση αρωμάτων στα τσιγάρα αυτά.
Η AHA επικαλείται μια πρόσφατη μελέτη που δημοσιεύθηκε στην επιθεώρηση Pediatrics και δείχνει ότι η έκθεση των εφήβων στις διαφημίσεις για τα ηλεκτρονικά τσιγάρα αυξήθηκε κατά 250% από το 2011 ως το 2013, αγγίζοντας 24 εκατ. νέους.
Η Αμερικανική Ένωση Καρδιολογίας ασκεί επίσης πίεση στην FDA (Υπηρεσία Τροφίμων και Φαρμάκων) για να οριστικοποιήσει ως το τέλος της χρονιάς τους ομοσπονδιακους κανονισμούς, προειδοποιώντας πως «οποιαδήποτε επιπλέον καθυστέρηση θα έχει συνέπειες στη δημόσια υγεία».
Η AHA υπογραμμίζει την έλλειψη αποδείξεων που να δείχνουν ότι τα ηλεκτρονικά τσιγάρα μπορούν να βοηθήσουν έναν καπνιστή να κόψει τον καπνό. Η FDA πρότεινε τον Απρίλιο να επιβληθούν κανονιστικές ρυθμίσεις στα ηλεκτρονικά τσιγάρα, κυρίως να απαγορευθεί η πώλησή τους στους ανηλίκους.
Η FDA προτείνει επίσης οι κατασκευαστές να παίρνουν από την υπηρεσία άδεια για τη διάθεση των προϊόντων τους στην αγορά.Πρόκειται για το πρώτο κανονιστικό πλαίσιο για τα ηλεκτρονικά τσιγάρα στις ΗΠΑ, τα οποία αποτελούν στη χώρα αυτή μια αγορά σχεδόν δύο δισεκατομμυρίων δολαρίων.