Ο όμιλος HORIBA, αποτελεί μία επιχείρηση με παγκόσμιο εκτόπισμα, η οποία παρέχει λύσεις και μηχανική υποστήριξη, προσφέροντας εκτός των άλλων λύσεις στους τομείς της ανάλυσης και της μέτρησης δεδομένων. Γράφει ο Γιώργος Λαμπίρης Φωτογραφίες: Γιάννης Κέμμος Ιδρύθηκε το 1945 στο Κιότο της Ιαπωνίας, προσφέροντας σήμερα υπηρεσίες σε ολόκληρο τον πλανήτη, οι οποίες σχετίζονται με την τεχνολογία στον τομέα της ανάλυσης δεδομένων. Μερικοί από τους κυριότερους κλάδους στους οποίους δραστηριοποιείται είναι η ανάπτυξη συστημάτων δοκιμής αυτοκινήτων, ιατρικά – διαγνωστικά όργανα, επιστημονικά όργανα, ενώ διαθέτει παρουσία στην Ασία, στην Ευρώπη και στην Αμερική. Παρέχει επίσης μοναδικά προϊόντα όπως συστήματα μέτρησης εκπομπών καυσαερίων, τομέα στον οποίο σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της ίδιας της Horiba κατέχει 80% μερίδιο αγοράς. Δύο από τα στελέχη της, ο Kazunori Yoshioka – Chief Manager, Medical Strategy Office, HORIBA, Ltd και ο Franck Séguy– Junior Corporate Marketing Director, HORIBA ABX SAS βρέθηκαν στη χώρα μας στο πλαίσιο της έκθεσης EuroMedLab 2017 και μίλησαν στο newsbeast.gr τόσο για την εταιρεία και τους στόχους της, όσο και για το νέο προϊόν στον τομέα της αιματολογίας, με την ονομασία HELO, το οποίο παρουσιάστηκε σε παγκόσμια πρώτη από τη Horiba, στην Ελλάδα. – Κύριοι, θα ήθελα ξεκινώντας να μου πείτε ορισμένα πράγματα σχετικά με το πλάνο σας σε ό,τι αφορά στην Ελλάδα, όντας μία εταιρεία με παγκόσμια παρουσία. Franck Séguy: «Αυτή τη στιγμή έχουμε παρουσία παγκοσμίως σε 115 χώρες. Ταυτόχρονα διατηρούμε μία πολύ στενή συνεργασία με τον διανομέα μας στην Ελλάδα, με τον οποίο έχουμε μακροχρόνια συνεργασία. Η συνεργασία αυτή θα συνεχιστεί δεδομένου ότι είναι ιδιαίτερα σημαντική για εμάς». – Θα μπορούσατε να μας πείτε πράγματα για το ρόλο της εταιρείας σας στον ιατρικό τομέα; Franck Séguy: «Αυτό που θα μπορούσαμε να πούμε ότι ο ιατρικός τομέας είναι μία πολύ βασική δραστηριότητα για τον Πρόεδρο και CEO του ομίλου HORIBA, Atsushi Horiba, καθώς ο ίδιος θεωρεί ότι αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του ομίλου. Επενδύουμε πολλά χρήματα για έρευνα και ανάπτυξη ιδίως σε ό,τι έχει να κάνει με τον ιατρικό τομέα. Αυτή είναι και η βασική στρατηγική της HORIBA προς την ανάπτυξη. Είναι άλλωστε ο κλάδος, ο οποίος παρουσιάζει διαρκή ανάπτυξη για τη Horiba, καθώς οι υπόλοιπες δραστηριότητες του ομίλου μας έχουν ήδη εκτεταμένη εξάπλωση παγκοσμίως. Ο κυριότερος λόγος που μας απασχολεί και επενδύουμε στην ιατρική, είναι οι ασθένειες που μαστίζουν διάφορες περιοχές του πλανήτη και συνεχώς αυξάνονται. Για παράδειγμα η μαλάρια επηρεάζει πολλές χώρες του κόσμου, μεταξύ των οποίων και ορισμένες περιοχές της Νότιας Ευρώπης. Τώρα για παράδειγμα εργαζόμαστε για την αντιμετώπιση της συγκεκριμένης ασθένειας. Στόχος μας είναι να βοηθήσουμε τους ανθρώπους σε όλο τον κόσμο». Kazunori Yoshioka: «Παρέχουμε όπως ίσως γνωρίζετε, συστήματα ανάλυσης για την αυτοκινητοβιομηχανία, περιβάλλον, ή επιστημονικά πεδία αλλά και για την ιατρική. Η HORIBA έχει παγκόσμια παρουσία που σχετίζεται με τη διευκόλυνση της ζωής των ανθρώπων παγκοσμίως. Στόχος μας μέσω της ανάλυσης και των μετρήσεων είναι να συμβάλουμε για τον άνθρωπο και αυτή είναι η βασικότερη αποστολή μας». – Ποια είναι μερικά από τα επόμενά σας βήματα τόσο στην Ευρώπη, όσο και παγκοσμίως σε ό,τι αφορά στον ιατρικό τομέα; Kazunori Yoshioka: «Στόχος μας είναι να παρέχουμε ολοκληρωμένες λύσεις στον τομέα της αιματολογίας. Μελλοντικά, πηγαίνοντας ένα βήμα παραπέρα, μία ακόμα επιδίωξή μας είναι να μπορέσουμε να συνδέσουμε όλους τους ιατρικούς κλάδους μεταξύ τους, ούτως ώστε να έχουμε τη δυνατότητα παροχής ολοκληρωμένων πληροφοριών που θα οδηγούν στην κατάλληλη θεραπεία του κάθε ασθενή». – Μιλήστε μας εάν θέλετε για το καινούργιο σας προϊόν, γνωστό με την ονομασία HELO. Franck Séguy: «Η πρώτη παγκόσμια παρουσίαση του συγκεκριμένου προϊόντος γίνεται αυτή τη στιγμή στο κόσμο. Προηγήθηκε μακρά περίοδος ερευνών και ανάπτυξης. Αυτό που σκεφτήκαμε από την πρώτη στιγμή, είναι ότι ίσως θα μπορούσαμε με κάποιο τρόπο να αλλάξουμε τον τρόπο παρουσίας μας στην αγορά. Παλαιότερα ειδικευόμαστε στην πώληση αναλυτών, ωστόσο πλέον και λόγω της συγκέντρωσης που εμφανίζεται στην αγορά, η πρώτη ανάγκη του κάθε πελάτη δεν είναι να επικεντρώνουμε το ενδιαφέρον μας στον αναλυτή, αλλά να έχουμε ένα μηχάνημα το οποίο θα παρέχει συνολικά λύσεις. Ο αναλυτής δεν είναι ένα μαύρο κουτί το οποίο παρέχει αποτελέσματα. Αντιθέτως προσφέρουμε προϊόν, το οποίο μπορεί να συλλέγει ένα σύνολο δεδομένων, παρέχοντας μεταξύ άλλων πληροφορίες για το πώς μπορούμε να προχωρήσουμε γρηγορότερα και να είμαστε πιο αποτελεσματικοί κατά την ιατρική διαδικασία». *HORIBA Evolutive Laboratory Organization – Σε τι επίπεδα ανήλθε το σύνολο της επένδυσης; Franck Séguy: «Το σύνολο της επένδυσης για την έρευνα και την παραγωγή ανήλθε στο 10% του κύκλου εργασιών μας σε ό,τι αφορά τον ιατρικό τομέα. Σε ό,τι αφορά στο χρόνο που χρειάστηκε, αυτό που μπορώ να πω είναι πως όταν ξεκινάμε την ανάπτυξη ενός πρότζεκτ, και ο χρόνος που απαιτείται συνήθως, κυμαίνεται μεταξύ 5 και 7 ετών. Δεν είναι τόσο θέμα ανάπτυξης του εκάστοτε προϊόντος, αλλά κυρίως ζήτημα διαπίστευσης, ούτως ώστε να μπορεί να ανταποκρίνεται στις ποιοτικές προδιαγραφές που απαιτούνται. Περισσότερο από το 50% του χρόνου μας δαπανάται με το βλέμμα στραμμένο στην ποιότητα και στην εξασφάλιση διαπιστεύσεων τύπου ISO». – Μιλήστε για τις προσδοκίες σας από τη συμμετοχή στην έκθεση EuroMedLab 2017; «Αυτό που επιδιώκουμε είναι να δείξουμε τη νέα HELO λύση που προτείνουμε, όχι μόνο απευθυνόμενοι στην Ελλάδα, αλλά και σε διεθνές επίπεδο. Επίσης την καινούρια γκάμα πήξεως με 7 αναλυτές, από το Yumizen G100 στο Yumizen G1550 (συμπεριλαμβανομένων και των αντιδραστήρων). Πολύ συχνά οι εκθέσεις αποτελούν για εμάς το μέσο, το οποίο μας βοηθάει να είμαστε περισσότερο ορατοί στην αγορά. Αυτός είναι και ένας από τους βασικότερους λόγους της παρουσίας μας στην Αθήνα».
Η Horiba σε αριθμούς
Κύκλος εργασιών 2016: 1,4 δισ. ευρώ 2015: 1,3 δισ. ευρώ Καθαρά κέρδη 2016: 108 εκατ. ευρώ 2015: 104 εκατ. ευρώ Έσοδα από τον ιατρικό τομέα 2016: 221 εκατ. ευρώ 2015: 204 εκατ. ευρώ