Τα δύσκολα θέματα σε Μαθηματικά και Φυσική Κατεύθυνσης, δυο μαθήματα αυξημένης βαρύτητας ενδεχομένως να φέρουν πτώση των βάσεων σε πολυτεχνικές σχολές, και γενικότερα στις σχολές του 2ου και 4ου επιστημονικού πεδίου.
Όπως έχουμε γράψει, σε περίπτωση που ένας μαθητής είχε τους ίδιους βαθμούς σε όλα τα μαθήματα, τα Μαθηματικά και η Φυσική θα διαμόρφωναν κατά 46,6% το συνολικό αριθμό των μορίων του υποψηφίου. Οι επιστημονικές ενώσεις όπως είναι η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία και η Ένωση Ελλήνων Φυσικών έχουν επισημάνει με δελτία τύπου τους τη δυσκολία των φετινών θεμάτων.
Η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία έχει αναφέρει ότι το ποσοστό των ερωτημάτων αυξημένης δυσκολίας είναι μεταξύ των υψηλότερων συγκρινόμενο με τα θέματα των προηγουμένων ετών ενώ τα θέματα χαρακτηρίζονται ως τα δυσκολότερα των τελευταίων ετών. Η Ένωση Ελλήνων Φυσικών επισημαίνει με τη σειρά της ότι τα θέματα ήταν δυσκολότερα από πέρσι και απαιτητικά.
Ενδεχομένως το μέγεθος της πτώσης να συγκρατηθεί από τη μείωση των εισακτέων. Σε περιζήτητες πολυτεχνικές σχολές όπως φαίνεται και από τον πίνακα που ακολουθεί έχουμε μείωση των εισακτέων. Νέα δεδομένα αναμένεται να δημιουργήσει και η αλλαγή στις μετεγγραφές καθώς το πλαφόν του 10% ίσως λειτουργήσει αποτρεπτικά για πολλούς υποψηφίους στο να δηλώσουν τμήματα της περιφέρειας με αποτέλεσμα η πτώση να είναι μεγαλύτερη σε αυτά.
ΤΜΗΜΑ |
ΕΙΣΑΚΤΕΟΙ 2015 |
ΔΙΑΦΟΡΑ ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ 2014 |
Ηλεκτρολόγων Μηχανικών ΕΜΠ |
230 |
+5 |
Ηλεκτρολόγων Μηχανικών ΑΠΘ |
200 |
-25 |
Ηλεκτρολόγων Μηχανικών ΔΠΘ |
230 |
-20 |
Ηλεκτρολόγων Μηχανικών ΠΘ |
180 |
-20 |
Ηλεκτρολόγων Μηχανικών Πάτρα |
280 |
-45 |
Μηχανολόγων Μηχανικών ΕΜΠ |
120 |
-5 |
Μηχανολόγων Μηχανικών ΑΠΘ |
110 |
-15 |
Μηχανολόγων Μηχανικών Δ.Μακεδονία |
150 |
0 |
Μηχανολόγων Μηχανικών Π.Θ |
130 |
-20 |
Μηχανολόγων Αεροναυπηγών Πάτρα |
160 |
-15 |
Ναυπηγών Μηχανικών |
90 |
-10 |
Εκτός από τα Μαθηματικά Κατεύθυνσης και τη Φυσική δύσκολα χαρακτηρίστηκαν από τους εκπαιδευτικούς και τα θέματα των Αρχαίων Κατεύθυνσης που είναι το πρώτο μάθημα αυξημένης βαρύτητας για τους υποψηφίους της Θεωρητικής. Ο Θουκυδίδης δυσκόλεψε τους υποψηφίους και οι χαμηλές επιδόσεις ίσως συμπιέσουν τις βάσεις προς τα κάτω. Εκτός από τα Αρχαία, δυσκολότερα χαρακτηρίστηκαν τα Λατινικά ενώ και η Λογοτεχνία ίσως να δυσκόλεψε ορισμένους υποψηφίους.
Όσον αφορά τα περιζήτητα τμήματα Νομικής και Ψυχολογίας διαπιστώνουμε ότι η μείωση εισακτέων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη για τη Νομική είναι μικρή ενώ η αύξηση των εισακτέων στην Κομοτηνή κατά 20 άτομα απορροφά με το παραπάνω τη μείωση σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
Σημειώνουμε ότι στις σχολές του 1ου επιστημονικού πεδίου 42 τμήματα αύξησαν τους εισακτέους τους, 58 τους μείωσαν και 15 έμειναν αμετάβλητα ενώ ο αριθμός των εισακτέων παρουσιάζει συνολικά αύξηση τόσο στα ΑΕΙ όσο και στα ΤΕΙ.
ΤΜΗΜΑ |
ΘΕΣΕΙΣ |
ΔΙΑΦΟΡΑ ΜΕ ΤΟ 2014 |
Νομική Αθήνας |
420 |
-5 |
Νομική Θεσσαλονίκης |
370 |
-5 |
Νομική Κομοτηνής |
420 |
+20 |
Ψυχολογία ΕΚΠΑ |
145 |
-5 |
Ψυχολογία Πάντειο |
130 |
-20 |
Ψυχολογία ΑΠΘ |
160 |
-15 |
Ψυχολογία Κρήτη |
170 |
-30 |
Θετική Κατεύθυνση
Εκτός από τα Μαθηματικά και τη Φυσική που δυσκόλεψαν του υποψηφίους υψηλότερου βαθμού δυσκολίας χαρακτηρίστηκε και το μάθημα της Βιολογίας Κατεύθυνσης που έχει αυξημένο συντελεστή σε αντίθεση με το άλλο μάθημα βαρύτητας, τη Χημεία, που δεν έκρυβε εκπλήξεις και εκπαιδευτικοί μας δήλωσαν ότι τα θέματα ήταν πιο εύκολα από τα περσινά. Και στις σχολές του 3ου πεδίου με βάση το επίπεδο δυσκολίας των θεμάτων αναμένεται πτωτική τάση.
Η Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων με ανακοίνωσή της έκανε γνωστό ότι τα θέματα χαρακτηρίζονται ως απαιτητικά, με διαβάθμιση δυσκολίας ενώ κάλυπταν ικανό μέρος της διδακτέας ύλης.
Εκτός από τις επιδόσεις των υποψηφίων και ο αριθμός των εισακτέων όπως προειπώθηκε θα συντελέσει στη διαμόρφωση των βάσεων σε συνδυασμό με τις επιλογές στο μηχανογραφικό. Όπως φαίνεται από τον πίνακα που ακολουθεί στα με εξαίρεση την Ιατρική Αθήνας σε όλα τα υπόλοιπα τμήματα μειώθηκαν οι εισακτέοι.
ΤΜΗΜΑ |
ΕΙΣΑΚΤΕΟΙ |
ΔΙΑΦΟΡΑ |
Ιατρική Αθήνας |
180 |
+5 |
Ιατρική Θεσσαλονίκης |
190 |
-10 |
Ιατρική Λάρισας |
95 |
-5 |
Ιατρική Ιωαννίνων |
145 |
-30 |
Ιατρική Αλεξανδρούπολης |
150 |
-25 |
Ιατρική Πάτρας |
170 |
-5 |
Ιατρική Κρήτης |
125 |
-25 |
Κτηνιατρική ΑΠΘ |
85 |
-15 |
Κτηνιατρική ΠΘ |
85 |
-15 |
Οδοντιατρική ΕΚΠΑ |
95 |
-5 |
Οδοντιατρική ΑΠΘ |
85 |
-15 |
ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΌ ΑΡΙΘΜΟΥ ΕΙΣΑΚΤΕΩΝ ΜΑΖΙ ΜΕ ΘΕΣΕΙΣ ΚΟΙΝΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ |
|||||||
ΠΕΔΙΟ |
ΑΕΙ 2014 |
ΑΕΙ 2015 |
ΤΕΙ 2014 |
ΤΕΙ 2015 |
ΣΥΝΟΛΟ 2014 |
ΣΥΝΟΛΟ 2015 |
ΔΙΑΦΟΡΑ |
1Ο |
18.690 |
18.850 |
1.780 |
1.825 |
20.470 |
20.675 |
205 |
2Ο |
10.480 |
9.420 |
2510 |
2.445 |
12.990 |
11.865 |
-1.125 |
3Ο |
2.935 |
2.610 |
4.000 |
3.850 |
6.935 |
6.460 |
-475 |
4Ο |
7.525 |
6.830 |
13.180 |
13.190 |
20.705 |
20.020 |
-685 |
5Ο |
7.105 |
6.490 |
6.160 |
6.940 |
13.265 |
13.430 |
165 |
Σίγουρα οι επιδόσεις των υποψηφίων δεν αποτελούν το μοναδικό παράγοντα για τη διαμόρφωση των βάσεων εισαγωγής καθώς σημαντικός παράγοντας είναι η επιλογή των σχολών στο μηχανογραφικό δελτίο καθώς και ο αριθμός των εισακτέων. Η τάση των βάσεων φαίνεται να είναι πτωτική αλλά αριθμοί δεν μπορούν να δοθούν εάν δεν ανακοινωθούν τα στατιστικά στοιχεία των επιδόσεων των υποψηφίων από το Υπουργείο Παιδείας.