«Φιλί ζωής» στην εκπαίδευση, που βρίσκεται σε κωματώδη κατάσταση από τις πολιτικές της ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, δίνουν οι ρυθμίσεις του υπουργείου Παιδείας σύμφωνα με τα όσα ανέφερε στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Ιωάννης Αμανατίδης.
«Δεν πρέπει να δώσουμε το «φιλί της ζωής» σε 25.000 μαθητές οι οποίοι βίαια εκδιώχθηκαν από την Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση πέρυσι; Δεν είναι ζήτημα των καθηγητών, το να επανέλθουν οι καθηγητές. Είναι το ζήτημα των παιδιών τα οποία στερήθηκαν την επαγγελματική εκπαίδευση και τα δικαιώματά τους βίαια την προηγούμενη χρονιά. Αυτό είναι το κυρίαρχο! Το θέμα είναι η επιστροφή των μαθητών και με τους μαθητές επιστρέφουν, βεβαίως, και οι καθηγητές οι οποίοι αδίκως έφυγαν. Όχι απλώς αδίκως, αλλά παρανόμως, αντισυνταγματικώς, ό,τι θέλετε πείτε» τόνισε ο κ. Αμανατίδης.
Ο ίδιος δεν παρέλειψε να τονίσει ότι «Επί πέντε χρόνια ζούμε μια πολιτική, η οποία με αφορμή και το μνημόνιο έκανε ότι ήταν δυνατόν έτσι ώστε να καταστήσει το αγαθό της Παιδείας προνόμιο μόνον των εύρωστων οικονομικά τάξεων. Νομοσχέδια, τα οποία έχριζαν περαιτέρω και συνεχούς διαλόγου, έμπαιναν σαν προαπαιτούμενα μέσα στο μνημόνιο, εκβιάζοντας ακόμα και τους βουλευτές της συμπολίτευσης, έτσι ώστε να τα ψηφίσουν σε ένα άρθρο. Αυτά δεν τα ξεχνάμε. Δεν ήταν απαίτηση της Τρόικας, αλλά ήταν απαίτηση της Τρόικας εσωτερικού, νομοσχέδια, τα οποία μετέτρεπαν τη δημόσια δωρεάν Παιδεία σε ταξική εκπαίδευση, απομυζώντας οικονομικά τις οικογένειες».
Ακόμη, ο κ. Αμανατίδης υπογράμμισε ότι τόσο το επόμενο νομοσχέδιο που θα φέρει το Υπουργείο Παιδείας με τις διατάξεις του για την κατάργηση της τιμωρητικής αξιολόγησης, όσο και το παρόν με εκείνες για την επιλογή των διευθυντών σχολικών μονάδων, κινούνται στη σωστή κατεύθυνση. Ωστόσο, απαιτούνται κάποιες παρεμβάσεις προκειμένου να μην αποκλεισθούν από τη διαδικασία επιλογής υποψήφιοι με εξαιρετικά προσόντα και να μη δημιουργηθεί κλίμα πόλωσης. «Η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ έχει την πολιτική βούληση, έτσι ώστε μαζί με τους εκπαιδευτικούς να φροντίσει για την επούλωση της τραυματισμένης παιδείας της χώρας μας. Μία παιδεία της οποίας οι δαπάνες θα έπρεπε να εξαιρεθούν από τα έξοδα της γενικής κυβέρνησης που υπολογίζονται στο χρέος έτσι όπως άλλωστε είχε τοποθετηθεί και το Συμβούλιο Υπουργών Παιδείας και Πολιτισμού στην Ε.Ε. πριν από χρόνια και το οποίο είχε προτείνει στα μέλη – κράτη της», υπογράμμισε καταλήγοντας ο κ. Αμανατίδης.