Η κατάργηση του νομοθετικού πλαισίου που αναφέρεται στην αξιολόγηση δηλ 4024/11, 4142/13 και 3848/10 και το ΠΔ 152/13 είναι από τα άμεσα μέτρα στα οποία θα προχωρήσει η νέα ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας. Στόχος είναι η αντικατάσταση του προηγούμενου πλαισίου από άλλο πλαίσιο το οποίο δεν θα έχει τιμωρητικό χαρακτήρα για τους εκπαιδευτικούς.
Βασικός προσανατολισμός του ΣΥΡΙΖΑ είναι η αναβαθμισμένη και μακράς διάρκειας επιμόρφωση των εκπαιδευτικών.
Οι αλλαγές θα γίνουν με τη βοήθεια και την ενεργητική συμπαράστασή της εκπαιδευτικής κοινότητας και τη στήριξη της ευρύτερης κοινωνίας. Θυμίζουμε ότι σε ανακοίνωση του ο ΣΥΡΙΖΑ είχε δεσμευτεί μεταξύ των άλλων ότι θα προχωρήσει, σε συνεργασία με την εκπαιδευτική κοινότητα, στην αναδιάρθρωση του πλαισίου διοίκησης και οργάνωσης της εκπαίδευσης και θα επαναπροκηρύξει όλες τις θέσεις.
Η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση θα έχει βασικό στόχο τη καθολικότητα του δικαιώματος στη μόρφωση σε ένα δημόσιο, δωρεάν, δημοκρατικό και ποιοτικό αναβαθμισμένο εκπαιδευτικό σύστημα.
Ο κ. Κουράκης κατά την τελετή παράδοσης παραλαβής στο Υπουργείο Παιδείας τόνισε ότι « δεν μπορεί να στήσεις κανένα καλό σχολείο και ότι δεν μπορείς να ενισχύσεις τη δημόσια, δωρεάν και υψηλού επιπέδου παιδεία και εκπαίδευση αν δε στηρίξεις τον εκπαιδευτικό, τον εργαζόμενο στο χώρο της παιδείας σε όλα τα επίπεδα». «Στηρίζοντας τον εκπαιδευτικό μπορείς να πετύχεις πραγματικά πολλά πράγματα» δήλωσε μεταξύ των άλλων ο κ. νέος αναπληρωτής Υπουργός.
Όσον αφορά τις διαδικασίες τις αξιολόγησης που ξεκίνησαν από την προηγούμενη ηγεσία αυτές έχουν παγώσει. Όπως έχει γράψει τo newsbeast.gr πολλοί ήταν οι εκπαιδευτικοί που διαφωνούσαν με τις διαδικασίες της αξιολόγησης και αυτοαξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου γεγονός που αποδεικνύεται από το μεγάλο αριθμό σχολικών μονάδων που αρνήθηκαν να συμμετάσχουν στις διαδικασίες.
ΔΟΕ και ΟΛΜΕ διαφωνούσαν με το πλαίσιο της αξιολόγησης των προηγούμενων ηγεσιών και είχαν απευθύνει τον Οκτώβριο του 2014 κάλεσμα σε όλους τους εκπαιδευτικούς, τους διευθυντές σχολείων και τους σχολικούς συμβούλους να απέχουν από όσες διαδικασίες προβλέπονται στην εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘ (155922/Γ1–30–09–2014) και το ΠΔ 152/2013. Καλούσαν επίσης τους εκπαιδευτικούς, χωρίς φόβο, να οργανώσουν την αντίστασή τους σε κάθε σχολείο με βάση τις συλλογικές αποφάσεις του κλάδου.
«Δεν συμβάλλουμε στην κατηγοριοποίηση του σχολείου μας με οποιονδήποτε τρόπο. Υπερασπιζόμαστε τον ενιαίο χαρακτήρα της εκπαίδευσης, το δημόσιο και δωρεάν σχολείο για όλα τα παιδιά» τόνιζαν τότε ΔΟΕ και ΟΛΜΕ.
Να σημειώσουμε ότι λίγες μέρες πριν τις εκλογές η προηγούμενη πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας με έγγραφό τους είχε γνωστοποιήσει ότι παρατείνεται η καταχώριση των αξιολογήσεων από όλους τους αξιολογητές στην πλατφόρμα μέχρι και τις 16 Φεβρουαρίου. Όπως όλα δείχνουν η ημερομηνία αυτή αναμένεται να αποτελέσει παρελθόν. Μέχρι στιγμής η πλατφόρμα αξιολόγησης παραμένει «ανοιχτή».