Σε σειρά ερωτημάτων απάντησε ο υπουργός Παιδείας κατά τη δημόσια συζήτηση του συμβουλίου των υπουργών Παιδείας της ΕΕ τα οποία και παρατίθενται ακολούθως. Από τα όσα δήλωσε ο υπουργός ξεχωρίζουμε το γεγονός ότι η Ελλάδα έχει πετύχει τον ευρωπαϊκό στόχο του 10% όσον αφορά την πρόωρη εγκατάλειψη ενώ σε σχέση με την απόκτηση πτυχίου της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, η Ελλάδα βρίσκεται στο 34.01% κι ο στόχος είναι 40%. «Επομένως είμαστε κοντά στον δεύτερο στόχο και έχουμε κατακτήσει τον πρώτο» τόνισε ο κ. Λοβέρδος.
Ο υπουργός Παιδείας απάντησε στα εξής ερωτήματα του Προεδρείου του Συμβουλίου:
1. Σε ποιο βαθμό οι Υπουργοί πιστεύουν ότι η ενσωμάτωση της εκπαίδευσης και της κατάρτισης στο πλαίσιο της στρατηγικής «Ευρώπη 2020», έχει θετικό αντίκτυπο στην οικονομία και στη βελτίωση της εκπαίδευσης και της κατάρτισης;
2. Εκτός από τον πρωταρχικό στόχο της Ε.Ε. για την εκπαίδευση και την κατάρτιση, επιθυμείτε να προσδιορίσετε άλλες προτεραιότητες στον τομέα της εκπαίδευσης και της κατάρτισης για την επόμενη περίοδο;
3. Πιστεύετε ότι η διακυβέρνηση της στρατηγικής «Ευρώπη 2020» είναι χρήσιμη όσον αφορά την εφαρμογή και την παρακολούθηση των μεταρρυθμίσεων τόσο σε εθνικό όσο και σε ευρωπαϊκό επίπεδο, και ότι θα μπορούσε να βελτιωθεί με οποιοδήποτε τρόπος;
4. Πως μπορούν οι συνέργειες μεταξύ του τομέα της εκπαίδευσης και άλλων τομέων, όπως της απασχόλησης και της οικονομικής πολιτικής να αξιοποιηθούν καλύτερα στο πλαίσιο της επανεξέτασης της στρατηγικής «ΕΥΡΩΠΗ 2020»;
Ο κ. Λοβέρδος είπε τα εξής: “Ευχαριστούμε την Επιτροπή που ανταποκρίθηκε στο αίτημά μας να συνεχιστεί ο διάλογος που ξεκίνησε επί Ελληνικής Προεδρίας το προηγούμενο εξάμηνο για το θέμα συζήτησης που επέλεξε η ιταλική προεδρία για την οικονομική διάσταση της εκπαίδευσης και της κατάρτισης.
Η οικονομική κρίση απέδειξε τη σημασία της εκπαίδευσης στην οικονομική ανάπτυξη και την επιστροφή στην ευημερία. Εμείς ως χώρα δίνουμε προτεραιότητα στις αλλαγές στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Να επιτύχουμε τη διαμόρφωση ενός ολοκληρωμένου ανθρώπου-πολίτη. Τη μάχη αυτή τη δίνουμε από αυτήν την ηλικία. Εμπεριέχουμε μέσα στις δικές μας προτεραιότητες την ευκαιρία στην τοπικότητα να επηρεάζει σε έναν μικρό βαθμό τα αναλυτικά προγράμματα.
1. Δεν μπορούμε να μετρήσουμε ακριβώς την επιρροή της συμπερίληψης της Εκπαίδευσης και της Κατάρτισης στη Στρατηγική ” ΕΥΡΩΠΗ 2020″. Δεν μπορούμε ακριβώς να μετρήσουμε την επιρροή. Μπορώ όμως να σας δώσω στοιχεία που δείχνουν πως ως χώρα είμαστε πολύ κοντά στους ευρωπαϊκούς στόχους του 2020. Σχετικά με την πρόωρη εγκατάλειψη του σχολείου είμαστε στο 10.01% ενώ ο ευρωπαϊκός στόχος είναι 10%, επομένως επιτύχαμε τον ευρωπαϊκό στόχο. Σε σχέση με την απόκτηση πτυχίου της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, είμαστε στο 34.01% κι ο στόχος είναι 40%. Επομένως είμαστε κοντά στον δεύτερο στόχο και έχουμε κατακτήσει τον πρώτο.
2. Στο δεύτερο και τέταρτο ερώτημα σχετικά με το τί ακόμη μπορούμε να προσθέσουμε στους στόχους του 2020, μπορούμε αναπόφευκτα να πούμε τη VET. Δηλαδή την πολιτική Vocational Education and Training, υπό τον όρο να μην μετατρέπεται σε τρόπο εξεύρεσης φθηνής εργασίας συμφωνώντας με την Αυστρία . Αυτό αποτελεί προϊόν της εμπειρίας μου ως Υπουργού του Κοινωνικού Κράτους στα χρόνια της κρίσης .
3. Σε ότι αφορά στη διοίκηση των θεμάτων της ατζέντας του 2020, θεωρώ πως από οργανωτικής πλευράς είμαστε «πλήρεις», αλλά υπάρχει ανάγκη για περισσότερη επικέντρωση στους στόχους μας και περισσότερα πρακτικά αποτελέσματα. Στην Ελλάδα, ως Υπουργείο Παιδείας έχοντας ως προϋπόθεση να προωθήσουμε τη VET στα πλαίσια του προγράμματος δανεισμού μας, και συνεργαζόμενοι με το Υπουργείο Εργασίας, καταλάβαμε στην πράξη την απόσταση που υπάρχει ανάμεσα στο στόχο και την εφαρμογή του».
Καλόγηρος Βασίλειος