Ερώτηση για τη λειτουργία του σχολείου του 18 Άνω κατέθεσε ο Βουλευτής κ. Μαντάς κατά τη διάρκεια της τοποθέτησής του στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων.
«Θα κάνω ένα ερώτημα και θα διατυπώσω μια άποψη. Το ερώτημα είναι και θα ήθελα μια απάντηση γιατί είναι κρίσιμο, τι θα γίνει με την λειτουργία του σχολείου του 18 Ανω. Έχει πραγματική και συμβολική αξία προς όλη την κοινωνία και θα σας παρακαλούσα πραγματικά, ξέρω την εξέλιξη, να δώσετε μια απάντηση με σαφήνεια. Νομίζω ότι πρέπει, παρά τις όποιες αλλαγές θέλετε να κάνετε, να γίνει η προκήρυξη των θέσεων των εκπαιδευτικών. Έχει μια φιλοσοφία, έχει ένα νόμο, έχει παιδευτεί κόσμος να το κάνει αυτό το πλαίσιο, μην το τινάξετε στον αέρα» ανέφερε ο κ. Μαντάς.
Για όσους δεν γνωρίζουν το «σχολείο» λειτουργεί στη Μονάδα Απεξάρτησης 18 Άνω και όπως αναφέρεται στην ιστοσελίδα «συμμετέχουν οι θεραπευόμενοι που επιθυμούν να δώσουν εξετάσεις προκειμένου να αποκτήσουν απολυτήριο Γυμνασίου ή Λυκείου ή να προετοιμαστούν για τις Πανελλήνιες Εξετάσεις, όπως επίσης για να μάθουν Αγγλικά και χρήση ηλεκτρονικών υπολογιστών.
Σε συνεργασία με τη Διεύθυνση ΣΕΠΕΔ του Υπουργείου Παιδείας διδάσκουν καθηγητές όλων των ειδικοτήτων, που καλύπτουν τα μαθήματα σύμφωνα με την υπουργική απόφαση 153789/Γ7/ΦΕΚ65/ΤΒ’/28-1-11 για δημιουργία σχολικών τμημάτων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Τα μαθήματα γίνονται 3 φορές την εβδομάδα το απόγευμα ενώ μια φορά την εβδομάδα λειτουργούν τα τμήματα αγγλικών και Η/Υ.
Οι θεραπευόμενοι μαθητές στα πλαίσια της εφαρμογής της νομοθεσίας για τους κατ΄ ιδίαν διδαχθέντες (νόμος που τους δίνει το δικαίωμα να εξεταστούν χωρίς να έχουν παρακολουθήσει το σχολείο, λόγω ένταξής τους σε θεραπευτικό πρόγραμμα απεξάρτησης), δίνουν τις εξετάσεις τους σε δημόσια και ιδιωτικά σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
H συμμετοχή του θεραπευόμενου στο Σχολείο του 18 Άνω είναι εθελοντική. Γίνεται με δική του απόφαση και επιθυμία την οποία συζητάει με τον ατομικό του θεραπευτή. Στη συνέχεια φέρνει το αίτημά του αυτό στην θεραπευτική ομάδα του Σχολείου, παρακολουθώντας συνεδρίες συμβουλευτικής και επαγγελματικού προσανατολισμού και διαμορφώνοντας ένα προσωπικό αίτημα για τη σχολική εκπαίδευση και για τη θεραπευτική του πορεία γίνεται δεκτός στο σχολείο και κατατάσσεται σε κάποιο τμήμα διδασκαλίας σύμφωνα με το εκπαιδευτικό του επίπεδο. Ο θεραπευόμενος μπορεί εάν το θελήσει να παρακολουθήσει ένα άλλο σχολείο, απόφαση η οποία επίσης αξιολογείται στη θεραπεία του».
Να σημειώσουμε ότι στο «σχολείο» δεν προσλαμβάνονται αδιόριστοι εκπαιδευτικοί αλλά εκπαιδευτικοί που ήδη υπηρετούν σε δημόσια σχολεία και οι οποίο μετά από πρόσκληση καταθέτουν αίτηση εργασίας. Οι καθηγητές θα πρέπει να πληρούν μια σειρά από προϋποθέσεις ενώ προηγείται και εκπαίδευσή τους από τους αρμόδιους του σχολείου.
Ο κ. Δερμεντζόπουλος απάντησε στον κ. Μαντά ότι θα κατατεθεί νομοθετική ρύθμιση ώστε να λυθεί το πρόβλημα τη λειτουργίας του «αλλά μέχρι τότε και επειδή αφορά ένα ευαίσθητο θέμα, από την περασμένη εβδομάδα έχω αποστείλει προσωπικά εγκύκλιο στον Περιφερειακό Διευθυντή για να μου βρει προσωπικό το οποίο θα το στείλει. Όταν το ζήτημα λυθεί νομοθετικά, τότε θα αποσταλεί και το συγκεκριμένο προσωπικό που ζητά δικαιολογημένα η Διοίκηση του 18ΆΝΩ» δήλωσε ο Υφυπουργός Παιδείας.
Ο κ. Δερμεντζόπουλος παραδέχθηκε ότι εδώ και δύο χρόνια που λειτουργεί, υπήρχε πρόβλημα πληρωμής. Ο Υφυπουργός επεσήμανε ότι το πρόβλημα δεν ήταν η έλλειψη 6.000 ευρώ αλλά το γεγονός ότι η ΚΥΑ που θεσπίστηκε για τη λειτουργία του ήταν ανεπαρκής δημοσιονομικά, λογιστικά, ελεγκτικά.