«Μέσα στο γενικό χαλασμό όπου τίποτε δεν έχει μείνει όρθιο, μπορεί σε ορισμένους να μη φαίνεται πλέον και τόσο τρομερό που αφανίζεται από το Λύκειο η Καλλιτεχνική Εκπαίδευση και το Ελεύθερο και Γραμμικό Σχέδιο τίθενται εκτός σχολικού προγράμματος. Δεν αφορούν ειδικά και αποκλειστικά κάποια ειδικότητα ή κλάδο, αλλά το μέλλον όλου του οικοδομήματος των Καλλιτεχνικών Σπουδών στη χώρα μας».
Τα παραπάνω αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Ένωση Εκπαιδευτικών Εικαστικών Μαθημάτων ενώ τονίζει ότι ο υπουργός Παιδείας μπορεί να δεσμεύτηκε ρητά απέναντι στην Ένωση ότι δεν θα τεθεί εκτός σχολικού προγράμματος το Ελεύθερο και Γραμμικό Σχέδιο.
«Δεσμεύτηκε, αλλά δεν τήρησε τις δεσμεύσεις του» υπογραμμίζουν οι εκπαιδευτικοί εικαστικών και συνεχίζουν λέγοντας ότι « όχι μόνο δεν τις τήρησε αλλά παρ’ ότι δημόσια του ζητήθηκε να ξεκαθαρίσει έγκαιρα το θέμα, δεν έχει μπει στον κόπο να πει το παραμικρό.
Η Ένωση υπογραμμίζει ότι ο Υπουργός εξοστρακίζει από το Λύκειο τα μαθήματα της Τέχνης και θέτει εκτός σχολικού προγράμματος το Ελεύθερο και Γραμμικό Σχέδιο πετώντας τις δεσμεύσεις στο καλάθι των αχρήστων και τηρεί για τα παραπάνω σιγή ιχθύος.
«Δεν παραμένουμε απαθείς περιμένοντας τι θα κάνει ο Υπουργός», αναφέρει η Ένωση. « Τα διαβήματα των Ανώτατων Σχολών Καλών Τεχνών δεν μπορεί να τα αγνοεί, να κάνει ότι δεν τα ακούει και δεν τα βλέπει ο κ. Λοβέρδος. Οι Σχολές είναι μαζί μας, είμαστε μαζί τους και από κοινού θα συνεχίσουμε να διεκδικούμε».
Η Ένωση παραθέτει τα διαβήματα της Κοσμητείας της Σχολής Καλών Τεχνών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου καθώς και της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών.
Τόσο ο Αναπληρωτής Πρύτανης της ΑΣΚΤ όσο και ο Κοσμήτορας της Σχολής του ΑΠΘ επισημαίνουν ότι ο νόμος για το «Νέο Λύκειο» καταργεί την επιλογή καλλιτεχνικών μαθημάτων από τις τάξεις του Λυκείου και ολόκληρων καλλιτεχνικών τομέων και κλάδων των ΕΠΑΛ και της τεχνικής-επαγγελματικής εκπαίδευσης ενώ από την άλλη τα μαθήματα Ελεύθερου και Γραμμικού Σχεδίου εξετάζονται πανελλαδικά για την εισαγωγή στα ΑΕΙ και ΤΕΙ.
«Πόσο συνταγματικά σύννομη είναι η αντιμετώπιση αυτών των γνωστικών αντικειμένων με την κατάργηση τους από το ωρολόγιο πρόγραμμα;» αναφέρει ο Αναπληρωτής Πρύτανης της ΑΣΚΤ ενώ ο Κοσμήτορας της Σχολής Καλών Τεχνών στο ΑΠΘ υπογραμμίζει ότι « η μοναδική πρόβλεψη σύμφωνα με το νόμο για τη διδασκαλία του σχεδίου στο λύκειο είναι εκτός ωρολογίου προγράμματος ως πρόσθετη διδακτική στήριξη. Η απουσία της διδασκαλίας των μαθημάτων αυτών στο ωρολόγιο πρόγραμμα γεννά ερωτηματικά για την έννοια της πρόσθετης στήριξης αφού δεν προηγείται η κανονική διδασκαλία.
Νομίζουμε ότι η έξωση των εικαστικών μαθημάτων από το σχολικό ωρολόγιο πρόγραμμα δημιουργεί επίσης ερωτήματα για την ισοτιμία των μαθημάτων που διδάσκονται σε καθημερινή βάση στα σχολεία».
Ο Αναπληρωτής Πρύτανης κ. Αντωνόπουλος δεν παραλείπει να αναφέρει ότι ο νομοθέτης του ΥΠΑΙΘ προκειμένου να «εκσυγχρονίσει» τη Δημόσια Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, αποκλείει ή απομονώνει τα καλλιτεχνικά μαθήματα εκτός σχολικού ωρολογίου προγράμματος, σε βάρος των νέων ανθρώπων του σήμερα και του αύριο, όταν η χώρα μας εξακολουθεί να επιβιώνει κυρίως μέσα από τα επιτεύγματα Πολιτισμού, των Καλών Τεχνών τα οποία την έχουν καταξιώσει παγκοσμίως.
Αφαιρεί από τους αυριανούς πολίτες της χώρας το δικαίωμα της αισθητικής καλλιέργειας και της διατήρησης της ιστορικής παρακαταθήκης που μας έχει κληροδοτηθεί, της διεκδίκησης πολιτιστικής καλλιέργειας.
Ο Κοσμήτορας κ. Σαχίνης εκφράζει την άποψη ότι μία συντεταγμένη πολιτεία έχει καθήκον να προστατεύει και να διαφυλάττει την παιδεία και τον πολιτισμό που παράγεται στους κόλπους της στοχεύοντας σταθερά στην ποιότητα και στην ολοκλήρωση του κοινωνικού γίγνεσθαι.
Ο Αναπληρωτής Πρύτανης κλείνει το κείμενό του αναφέροντας ότι « αίτημα των Ανώτατων Καλλιτεχνικών Ιδρυμάτων είναι να τηρηθούν οι υποσχέσεις για μια Παιδεία που δεν θα εξοβελίζει την Τέχνη από τα προγράμματά της».